גם אחר שתי דקות יש אור אלא שמתחיל להכסיף ומכסיפים והולכים עד שמשתווים העליון והתחתון שלושת רבעי מיל אחר השקיעה.יהושעבנמי כתב:מה שמנסים לדחוק שזה כל זמן שיש אור במערב שיכול להאדים את המזרח, הרי לא מסתבר שרק שתי דקות אחרי השקיעה יש כזה הבדל משמעותי שאפשר להבחין בזה שעד אז האור יכול להאדים את המזרח ואח״כ לא, והרי כתוב בגמרא שלראות אם עדיין יש אדמימות צריכים לבדוק במערב ולא במזרח.
אבן זועקת כתב:גם אחר שתי דקות יש אור אלא שמתחיל להכסיף ומכסיפים והולכים עד שמשתווים העליון והתחתון שלושת רבעי מיל אחר השקיעה.
למה שכתבת אתה בשם הרשב"א י"ל שהם משתווים בכך שאינם מאירים את המזרח.צופר הנעמתי כתב:העליון והתחתון אינם שווים שלושת רבעי מיל אחר השקיעה.
יהושעבנמי כתב:האם יש איזה הסבר לפי שיטת הגאונים למה שכתוב בגמרא שכל זמן שפני מזרח מאדימים זה עדיין יום לחד מ״ד, ולחד מ״ד רק שתי דקות לפני זה מתחיל בין השמשות, והרי פני מזרח זה בעצם מערב דהיינו פנים המאדימים את המזרח, איך זה מסתדר עם המציאות שיש אדמימות במערב עד כשעה אחרי השקיעה.
ומה שמנסים לדחוק שזה כל זמן שיש אור במערב שיכול להאדים את המזרח, הרי לא מסתבר שרק שתי דקות אחרי השקיעה יש כזה הבדל משמעותי שאפשר להבחין בזה שעד אז האור יכול להאדים את המזרח ואח״כ לא, והרי כתוב בגמרא שלראות אם עדיין יש אדמימות צריכים לבדוק במערב ולא במזרח.
ועוד שהרי מפורש בתשובת הגאונים שמובא בסוף הספר הזמנים בהלכה, שמצאו בגניזה הקהירית, שכל זמן שיש אדמימות במערב הרקיע עדיין יום, וכן כותב הגר״א בסימן רסא באו״ח וביורה דעה הלכות מילה, ומובא בביאור הלכה, שכל זמן שלא נסתלק כל אדמימות ברקיע עדיין לא צאת הכוכבים, א״כ על מה סומכים הנוהגים כשיטת הגאונים?
מלבב כתב:גם בעלי שיטה המגוכחת מודים שזמן צאת הכוכבים של ר״ת מאוחר מג׳ רבעי מיל אחר השקיעה רק מוקדם מד׳ מיל
מלבב כתב:זמן סילוק האדמימות במזרח הוא בג׳ רבעי מיל שוות כל השנה
מלבב כתב:אני לא בדקתי הרב טיקוצ׳ינסקי בדק
אולי התכוונת שזה לא 13 וחצי דקות אבל זה כ18 דקות כשיטה של מיל 24 דקות וקרוב לשיטה של מיל 22 דקות
מלבב כתב:זמן סילוק האדמימות במזרח הוא בג׳ רבעי מיל שוות כל השנה
יהושעבנמי כתב:האם יש איזה הסבר לפי שיטת הגאונים למה שכתוב בגמרא שכל זמן שפני מזרח מאדימים זה עדיין יום לחד מ״ד, ולחד מ״ד רק שתי דקות לפני זה מתחיל בין השמשות, והרי פני מזרח זה בעצם מערב דהיינו פנים המאדימים את המזרח, איך זה מסתדר עם המציאות שיש אדמימות במערב עד כשעה אחרי השקיעה.
ומה שמנסים לדחוק שזה כל זמן שיש אור במערב שיכול להאדים את המזרח, הרי לא מסתבר שרק שתי דקות אחרי השקיעה יש כזה הבדל משמעותי שאפשר להבחין בזה שעד אז האור יכול להאדים את המזרח ואח״כ לא, והרי כתוב בגמרא שלראות אם עדיין יש אדמימות צריכים לבדוק במערב ולא במזרח.
ועוד שהרי מפורש בתשובת הגאונים שמובא בסוף הספר הזמנים בהלכה, שמצאו בגניזה הקהירית, שכל זמן שיש אדמימות במערב הרקיע עדיין יום, וכן כותב הגר״א בסימן רסא באו״ח וביורה דעה הלכות מילה, ומובא בביאור הלכה, שכל זמן שלא נסתלק כל אדמימות ברקיע עדיין לא צאת הכוכבים, א״כ על מה סומכים הנוהגים כשיטת הגאונים?
מאירים א כתב:מלבב כתב:אני לא בדקתי הרב טיקוצ׳ינסקי בדק
אולי התכוונת שזה לא 13 וחצי דקות אבל זה כ18 דקות כשיטה של מיל 24 דקות וקרוב לשיטה של מיל 22 דקות
תוכל בבקשה להביא מ"מ, ולשונו שם?
חזקה על מלבב לזרוק מראה מקומות בלי קשר לענין, וסומך א"ע שלא יבדקו....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים