פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהבעיה שלנו היא כזאת:
מה נעשה עם אדם גדול, גדול הדור, שאנשים רוצים שהוא יהיה באבא או אדמו''ר והוא פשוט לא מספיק משתף פעולה..
כלומר-
אם שואלים אותו שאלה הלכתית ברורה, הוא עונה.
אם שואלים אותו שאלות הלכתיות צדדיות ונקרניות הוא עונה ב"אולי" ו''אפשר" ו''מסתבר".
אם שואלים אותו שאלות רציניות הנוגעות לחיים הוא עונה גם כן ברצינות, אך כששואלים אותו קלאץ קאשע'ס הוא משיב בהומור כדבר איש אל רעהו.
הבעיה היא איתו או איתנו?
(איזה מזל שמרן הגרח''ק הוא ליטאי. אם הוא היה אדמו''ר חסידי של חסידות גדולה, היה אסור בכלל לשאול את השאלה הזאת. ע''ע אשכול יהודים שומתו''מ ועובדי ע''ז וכמו''כ אשכולות נוספים ב''מאי חסידות''. טוב, למען האמת, כאן יש גם כמה גדולים ליטאים "מאותרגים" שאסור לשאול עליהם שאלות).
לא אהבתי את ההיתממות הזו.
אני מסכים עם דבריך כלפי הקאלץ קאשס', עליהם הוא באמת משיב בהומור, או תשובות כדבר איש אל רעהו, ואנשים שוטים מדקקדקים בדבריו ועושים מטעמים, וחידושים, והנהגות וביאורים. וכן דבריך נכונים כלפי שאלות בהלכה, שעליהם הוא משיב כדרכו.
אבל אני חולק עליך לגבי החמורות.
אין לי ספק שמרן הגר"ח הוא קדוש שבקדושים וגדול שבגדולים בתורתו ובעבודתו את ה'. משהו שכבר הרבה דורות לא היה. אולי סוג של רבי חנינא בן דוסא בזמן התנאים.
ובאותה מידה אין לי ספק שאסור בשום צורה שהיא שהוא יהיה רבן של כל בני הגולה על כל המשתמע מכך.
למה? יש משהו לא הגיוני (ברמה שכל בר דעת מבין) בכל מיני דברים. לא יודע איפה הבעיה, כי אנחנו קטנים כל כך או כי הוא גדול כל כך (זה כמובן לא זילזול).
תכל'ס - יותר מידי אנשים מבינים את הדבר הזה, ולכן אם נהיה כנים כמעט אין אף אחד שבאמת נשמע לכל היוצא מפיו, אולי רק אנשי ביתו הקרובים.
אני בטוח שכמוני יש עוד רבים ששואלים את השאלה הזו, מה פשר הדבר. אבל זה המצב האמיתי.
הציבור הליטאי הבין טוב טוב, שאת השאלות היום שואלים את מרן הגרי"ג, ואת שאר הרבנים הקיימים,
ולמרן הגר"ח הולכים לברכה, או לחילופין אם צריך הכרעה שמימיית כל שהיא (אני לא מבין את הדבר הזה, אבל אני יודע שהרבה אנשים הולכים בשביל מצב כזה, (וכמובן היום בנו מרן הגרי"ש יודע להנפיק את מה שאבא שליט"א יענה, כולל הנוסח והכתב). אבל שאלות רגילות, בעיקר חמורות מאד רוב הציבור היום פונה למקומות אחרים.