בברכה המשולשת כתב:אסור ללכת אחרי אשתו. הלא כן?
ואם הוא רוצה לכבדה כיאות, שיפתח את הדלת, יסתובב הצידה, יתן לה להיכנס, ואז ייכנס כשהיא כבר לא לפניו.
תוכן כתב:בעל ואשה שעומדים בפתח ביתם, האם הבעל אמור לכבד את אשתו שתכנס ראשונה?
מגדל כתב:אסור ללכת פיזית אחרי אשתו?
חגי פאהן כתב:חשבתי שזה משום חשד, אך רש"י (עירובין יח: ד"ה ואפילו היא אשתו) כותב "שגנאי הוא לו".
תוכן כתב:בעל ואשה שעומדים בפתח ביתם, האם הבעל אמור לכבד את אשתו שתכנס ראשונה?
אראל כתב:תוכן כתב:בעל ואשה שעומדים בפתח ביתם, האם הבעל אמור לכבד את אשתו שתכנס ראשונה?
יש לחשוש משום ו'בחקותיהם לא תלכו', 'ולא תלכו בחקות הגוי'...
הגוים נוהגים ככה, ומקפידים על זה...
פרנקל תאומים כתב:ולכבד ת''ח או את אביו ואמו להכנס לפניו, האם גם זה נימוס של גויים?
(כלומר- ממה נפשך, אם להכנס ראשון זה דרך כבוד, א''כ מ''ש, ואם אין זה דרך כבוד, א''כ בת''ח ובהוריו נמי לא).
עקביה כתב:אראל כתב:תוכן כתב:בעל ואשה שעומדים בפתח ביתם, האם הבעל אמור לכבד את אשתו שתכנס ראשונה?
יש לחשוש משום ו'בחקותיהם לא תלכו', 'ולא תלכו בחקות הגוי'...
הגוים נוהגים ככה, ומקפידים על זה...
אכן. זה לא נימוס יהודי.
פרנקל תאומים כתב:ולכבד ת''ח או את אביו ואמו להכנס לפניו, האם גם זה נימוס של גויים?).
עקביה כתב:פרנקל תאומים כתב:ולכבד ת''ח או את אביו ואמו להכנס לפניו, האם גם זה נימוס של גויים?
(כלומר- ממה נפשך, אם להכנס ראשון זה דרך כבוד, א''כ מ''ש, ואם אין זה דרך כבוד, א''כ בת''ח ובהוריו נמי לא).
כוונתי שלכבד אשה באשר היא אשה זהו נימוס גויי.
אראל כתב:הגויים שאני גר ביניהם בעוה"ר, מקפידים על זה מאוד מאוד.... והטעם שנוהגים כן, מובן מאליו....,
ולמה אעשה כן גם אני???, והלא אני מברך בכל יום 'שלא עשני אשה'....
וכבר אחז"ל מנוח עם הארץ היה שנאמר וילך מנוח אחרי אשתו.. הרי שמנהג זה לא מנימוסי תלמידי חכמים...
אראל כתב:פרנקל תאומים כתב:ולכבד ת''ח או את אביו ואמו להכנס לפניו, האם גם זה נימוס של גויים?).
בענין ת"ח, כרגע לא ידוע לי שהגוים מכבדים תלמידי חכמים...,
ובענין אביו ואמו, לא ידוע לי על חיוב מדינא ליתן להם ליכנס קודם, אדרבא, אם יש לך איזה מראה מקום איפה כתוב זאת שצריכים ליתן לההורים ליכנס קודם??
פרנקל תאומים כתב:אראל כתב:הגויים שאני גר ביניהם בעוה"ר, מקפידים על זה מאוד מאוד.... והטעם שנוהגים כן, מובן מאליו....,
ולמה אעשה כן גם אני???, והלא אני מברך בכל יום 'שלא עשני אשה'....
וכבר אחז"ל מנוח עם הארץ היה שנאמר וילך מנוח אחרי אשתו.. הרי שמנהג זה לא מנימוסי תלמידי חכמים...
כאמור, הגויים נוהגים כן כלפי כל אישה. אבל כאן אין זה הנידון, כ''א להקדים אך ורק את אשתו שלו (וכמובן וק''ו גם את אמו).
פרנקל תאומים כתב:עקביה כתב:פרנקל תאומים כתב:ולכבד ת''ח או את אביו ואמו להכנס לפניו, האם גם זה נימוס של גויים?
(כלומר- ממה נפשך, אם להכנס ראשון זה דרך כבוד, א''כ מ''ש, ואם אין זה דרך כבוד, א''כ בת''ח ובהוריו נמי לא).
כוונתי שלכבד אשה באשר היא אשה זהו נימוס גויי.
מה שא''כ אשתו שלו. וזה ההבדל בין לתת לאשתו להיכנס קודם ובין הנהגת הגויים (שיקדימו כל אשה).
הבנתיך?
עכ''פ פשוט שעצם ההקדמה היא דרך כבוד.
תוכן כתב:בעל ואשה שעומדים בפתח ביתם, האם הבעל אמור לכבד את אשתו שתכנס ראשונה?
עינינו רואות כי כן הוא דרכם של הגויים וגם החדשים ההולכים בחוקות הגויים ליתן הפאררעכ"ט להנשים בין בישיבה ובהליכה הנשים למעלה או בצד ימין והאנשים לשמאל, ואצלינו הוא האנשים בימין למעלה, לכך נאמר זהו בתורה החילוק בין יעקב לעשו, והוא הענין בפנימיות שלא להגביר השמאל על ימין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 465 אורחים