בעניין ספקו הידוע של המל"מ האם קטן יכול לקדש על תנאי שיחול כשיגדל, כתב החזון איש:
https://forum.otzar.org/download/file.p ... &id=112839
https://forum.otzar.org/download/file.p ... &id=112840
אמנם ידעתי שהחזו"א לא באמת חשב שאחד מהראשונים הללו אי פעם חלם על האוקימתא המפולפלת שהעמיד החזו"א ואין זה אלא כדי לא לכתוב שכל הראשונים (וכן הוא ברא"ש ובריטב"א ובעוד ועוד) טועים בסברא פשוטה שכל בחור בישיבה קטנה חולק עליה, ועדיין צריך להיות לזה איזה רגל לעמוד עליו. אז צ"ע:
1. כדי שהקידושין יחולו משיגדל צריך לחזו"א שיהיה שתיקה ואי מחאה - מחאה לוקחת זמן, והראיה מאי מחאה לוקחת זמן, וכנ"ל אחר כך בשביל האשה. ממילא הקידושין לא חלים ברגע שהגדיל אלא קצת אחר כך ושוב אין זה באים כאחת עם איסור נידה. וצ"ע
2. למה לרש"י להעמיד את הסיפור בא תשרי שלפי החזו"א מחזקים החברה כסף ביד בראש השנה ועושים קנין??