אראל כתב:למה שיהא צריכה גט??
אולי משום החשש ביבמות ט"ז נכרי שקידש שמא מן עשרת השבטים הוא
ובניד"ד וכי הוא אמר פעם על עצמו שהוא יהודי??
ליטוואק פון בודאפעסט כתב: האם היא צריכה גט. למה יהא נאמן עכשיו לומר שהוא גוי? האם אין היא צריכה גט? (לכהונה היא פסולה בלא"ה, שהרי גרושה היא)
בסוגיא דיבמות מז. מבואר שהאומר שהוא יהודי, ללא ידיעה חיצונית, מאמינים לו (עיי"ש בתוס'). רק כאשר אנו יודעים שהיה גוי. האם הדרכון והסיפור של המשפחה מבררת לנו למפרע שהיה כאן חזקת גוי ואינו נאמן?
צורב מתחיל כתב:הוחזקה נדה בשכונתיה, או בהוחזקה אשת איש צריכות אמירה? אם הוא מתנהג כיהודי זה עצמו מחזיק אותו כיהודי.
אראל כתב:למה שיהא צריכה גט??
אולי משום החשש ביבמות ט"ז נכרי שקידש שמא מן עשרת השבטים הוא
ובניד"ד וכי הוא אמר פעם על עצמו שהוא יהודי??
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מי תלה את הדברים באימרתו? החזקה בנויה על מה שמתנהג כיהודי. מי חידש את ענין הדיבור עד שנהיה פשטות אצלך שלולי הדיבור אינו נאמן?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב: אולי התגייר ולכן הוא מתנהג כבן ישראל. האם אין זה נכנס אל תוך ה'רוב'?
ומעכשיו יש כאן גמרא מפורשת שאינו נאמן לערער על גירות עצמו לענין אחרים.
צורב מתחיל כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב: אולי התגייר ולכן הוא מתנהג כבן ישראל. האם אין זה נכנס אל תוך ה'רוב'?
ומעכשיו יש כאן גמרא מפורשת שאינו נאמן לערער על גירות עצמו לענין אחרים.
לכאו' אתה מחדש כאן חשש חדש שלא הוזכר בגמ' ובראשונים, שמא התגייר ולא נודעה לנו גירותו.
אראל כתב:עי' רמב"ם הל' איסו"ב פי"ג ה"ז, ובשו"ע יו"ד סי' רסח סעי' י', ובנו"כ
הלכות מפורשות!!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים