יהודה בן יעקב כתב:בא נוציא קצת דברים למעשה...
שלפחות אם זה רק לשה"ר (ולא מוציא ש"ר), יהיה לתועלת.
אדם שנצרך לשלוח את בנו לטיפול רגשי וכדו' אצל מטפל, מה עליו לעשות לאחר שבירר כי המטפל ירא שמים (לפי הנראה לעיניים...)?
ישא ברכה כתב:מעניין לדעת האם יש כאן מישהו בפורום שהכיר אותו אישית, מהחיים הקרובים, והוא אומר 'אין מצב, זה לא יכול להיות'?
יתן חן כתב:יהודה בן יעקב כתב:בא נוציא קצת דברים למעשה...
שלפחות אם זה רק לשה"ר (ולא מוציא ש"ר), יהיה לתועלת.
אדם שנצרך לשלוח את בנו לטיפול רגשי וכדו' אצל מטפל, מה עליו לעשות לאחר שבירר כי המטפל ירא שמים (לפי הנראה לעיניים...)?
לענ"ד רק הסרטה מלאה של כל הפגישות, עם גדול עומד על גביו שיכול לבדוק את המטפל.
ישא ברכה כתב:4. אי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני אותם רבנים (כמו הגרממ"ש) שמאז ומעולם משהו לא הריח להם באיש הלזה, ולא שהם חשדו אותו בחמורות. אבל משהו הריח להם יותר מידי תרבות מערבית, ופחות מידי יראת שמים, וכמו שהרב איש ספר הגדיר בין אדם לחבירו בלי בין אדם למקום. ועכשיו מתברר שגם הבין אדם לחבירו צריך עיון גדול, וככל הנראה היה כאן כישרון גדול בכתיבה ובהבנת נפש האדם והילד. כישרון ולא דוגמה אישית.
למיניהם.
עקביה כתב:ישא ברכה כתב:4. אי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני אותם רבנים (כמו הגרממ"ש) שמאז ומעולם משהו לא הריח להם באיש הלזה, ולא שהם חשדו אותו בחמורות. אבל משהו הריח להם יותר מידי תרבות מערבית, ופחות מידי יראת שמים, וכמו שהרב איש ספר הגדיר בין אדם לחבירו בלי בין אדם למקום. ועכשיו מתברר שגם הבין אדם לחבירו צריך עיון גדול, וככל הנראה היה כאן כישרון גדול בכתיבה ובהבנת נפש האדם והילד. כישרון ולא דוגמה אישית.
למיניהם.
אני לא יודע על שום מה להוריד את הכובע.
רממ"ש לא התריע מפני משהו שהתברר כיום כנכון.
עבור רממ"ש עצם העובדה שחיים ולדר עיבד סיפור של דמון ראניון והציגו ב'מאחורי המסכה' או של או הנרי והציגו ב'ילדים מספרים על עצמם' שקולה כשני החורבנות גם יחד (או כמו השואה..) והוא מתריע מפניה.
מי שנמצא במקום אליו מכוון רממ"ש יכול אולי להזדהות אתו, ומי שלא, לא.
הכתב והמכתב כתב:ביודעי ומכירי לפחות שתי חסידיות
איש_ספר כתב:יש כאן מי שמכיר כאן את הרב אשר קסל רב כפר הנוער זוהרים? מי שישמע אותו מדבר על הפרשה, יהפכו ויחמרו מעיו.
איש_ספר כתב:יש כאן גם לקח וגם הזדמנות הכרוכים יחדיו.
הילדים שומעים דברים פה ושם, וזו הזדמנות נאותה לשוחח איתם, וחבל להפסיד הזדמנות שכזו.
יהודה בן יעקב כתב:איש_ספר כתב:יש כאן גם לקח וגם הזדמנות הכרוכים יחדיו.
הילדים שומעים דברים פה ושם, וזו הזדמנות נאותה לשוחח איתם, וחבל להפסיד הזדמנות שכזו.
באיזה פלטפורמה התפרסמו הדברים, עד כדי כך שהילדים שומעים פה ושם?
המקור היחיד ששמעתי על כל הפרשיה, הוא מהפורום. ניסיתי להתעניין אצל א' שמכיר כל מיני סיפורים שמסתובבים (לא בעיתונות הרשמית), אך לא ידע מדבר.
לפי פשוטו כתב:לפני שחורצים את דינו כדאי לדעת:
בסיפור המרכזי של התחקיר מובאת תגובת המשטרה שחקרה בזמנו את הסיפור ולא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתו לדין.
והנה רבני הפורום כביר כבר אצה להם הדרך לפסלו לבא בקהל ,ולכאו' אינו יותר מספק .
נוטר הכרמים כתב:הרב פ"ת,
לא כ"כ הבנתי את האריכות ואת ההתנפלות
בינתיים לא זהיתי כאן באשכול לא שמחה לאיד ולא 'אמרנו לכם".
כל שנכתב הוא שבניגוד למה שמנסים להציג כאילו לא היו על האיש עוררין עד כה,
וכל מה שעשה נדרש לטובה ונתמך ע"י כל גדולי התורה,
לא כן הוא,
והיה מי שנלחם בתוקף נגד האיש מלפני שנים, ובחריפות לא מצויה ולא אופיינית.
(אגב, איזה מניע "פוליטי" אתה תולה בהגרמ"מ זצ"ל).
אסור לפספס כאן דבר מרכזי בדיון, לאו דווקא בהקשר האישי של ולדר, ועליה עורר הרב אי"ס,
האם זה דבר נכון וראוי לתת כח השפעה ומחולל מהפכה
לאדם שמבחינת המדדים המקובלים שלנו מבחינת ערכי תורה ויראת שמים הינו די בשוליים.
אתה סופר מוצלח, בכבוד. איש מקצוע, בבקשה. אבל מכאן לכובע הענק של 'המחנך הלאומי'
וה'אב טיפוס'...
איש_ספר כתב:כמה הבהרות בקשר לדברים שנאמרו לעיל:
"רבני הפורום" אינם דנים אותו, אלא משתפים את תחושותיהם.
(לא שמעתי בעבר על מי שחשד אותו בג"ע, ובדיעבד חבל שכך).
רבנים אחרים דנו אותו וקבעו שיש לכה"פ יסוד סביר לחששות, כזה המספיק להשעות אותו מכל תפקידיו הציבורים. (ברור לאותם רבנים מה המשמעות הציבורית של ההשעיה, ואעפ"כ).
העדויות שנגבו על מעשיו מתפרסות על זמן של החל מלפני שלושים שנה ועד לפני כמה חדשים ! (מדהים ומצמרר להווכח איך האיש פעל בחפשיות לא יום ולא יומיים!).
תגובת המשטרה מתייחסת לתלונה אחת מני עשרות.
לגבי הפוליגרף וערכו, כבר הובהר לעיל שמדובר ביוזמה שלו כשהוא בוחר את השאלות, ולא בכדי.
זריקת הספרים מהבית אמורה להדהד מסר לילדים, במקרה שגונב משהו לאוזניהם. (בחדרים איני יודע מה קורא, בבית יעקב המצב שונה)
הידיעות שלי בעניין הם לא רק ממה שפורסם בתקשורת, אבל אני לא רואה ענין וסיבה לפרט. אין לי ספק שהאמת תצוף והיא תזעזע גם את האדישים שבינינו.
ובזה סיימתי את חלקי בענין.
בעל התפארת כתב:איש_ספר כתב:כמה הבהרות בקשר לדברים שנאמרו לעיל:
"רבני הפורום" אינם דנים אותו, אלא משתפים את תחושותיהם.
(לא שמעתי בעבר על מי שחשד אותו בג"ע, ובדיעבד חבל שכך).
רבנים אחרים דנו אותו וקבעו שיש לכה"פ יסוד סביר לחששות, כזה המספיק להשעות אותו מכל תפקידיו הציבורים. (ברור לאותם רבנים מה המשמעות הציבורית של ההשעיה, ואעפ"כ).
העדויות שנגבו על מעשיו מתפרסות על זמן של החל מלפני שלושים שנה ועד לפני כמה חדשים ! (מדהים ומצמרר להווכח איך האיש פעל בחפשיות לא יום ולא יומיים!).
תגובת המשטרה מתייחסת לתלונה אחת מני עשרות.
לגבי הפוליגרף וערכו, כבר הובהר לעיל שמדובר ביוזמה שלו כשהוא בוחר את השאלות, ולא בכדי.
זריקת הספרים מהבית אמורה להדהד מסר לילדים, במקרה שגונב משהו לאוזניהם. (בחדרים איני יודע מה קורא, בבית יעקב המצב שונה)
הידיעות שלי בעניין הם לא רק ממה שפורסם בתקשורת, אבל אני לא רואה ענין וסיבה לפרט. אין לי ספק שהאמת תצוף והיא תזעזע גם את האדישים שבינינו.
ובזה סיימתי את חלקי בענין.
לא כ"כ מזמן [סה"כ לפני כיומיים] כתב הרב אי"ס "אני לא בקי בטיב האישומים המיוחסים לסופר", וכעת הכל כבר ברור וידוע?
ממזרח שמש כתב:הערה:
אם אמנם כל הנידון בהאשמות נגדו בכתבה הי' בענין תקיפות של ילדים וכדו'
חמור לא פחות הוא השמועות המבוססות היטב לכאו', והגם שבתור חילוני לא יתפסו מקום של חשיבות, מאחר 'כיון שהי' בהסכמה אין בזה עוול', אבל בעיניים תורניות הרי נוצר מצב של לאוסרן על בעליהן.
וכי זה יגיד לנו איך רגשות של ילדי חמד צאן קדשים ינוהלו ?!
קרית מלך כתב:שמעתי מאדם גדול מאד שליט"א, שהוצאת ספריו [אשר נזקם החינוכי הוא עצום!!] מהמדפים הוא בודאי ענין חיובי, אך מצער שזה נעשה בנסיבות אלו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אמרו חז"ל אין אפוטרפוס לעריות! חד וחלק, הגיע הזמן שכל רב שיש לו עסק עם נשים, לנו אין עסק עמו.
דרומי כתב:[הרי גם אם חטא כו', אין שום אפשרות לדעת בבירור מתי זה התחיל, ומסתבר שיש ספרים שנכתבו לפני שהחמיץ כו'].
דרומי כתב:לפתע תקפה אותו רוח שטות וכו'. ותל"מ].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 265 אורחים