חלמישצור כתב:אין דנים אפשר משאי אפשר (לפעמים התפילין פשוט לא נכנסות בשרוול הדק). ולטעמי שרוול אחד משתשלשל בצד נראה לעתים לא כ"כ נורא, וזה תלוי בצבעו ובצורתו.
יבנה כתב:http://ravtzair.blogspot.co.il/2008/07/blog-post_06.html
http://din.org.il/2017/05/07/%d7%a9%d7% ... %99%d7%9d/
בברכה המשולשת כתב:במקום שנוהגים להתפלל דווקא עם בגד עליון, אין להתפלל גם שלא כשליח ציבור בלא עיטוף של בגד עליון, במקום שנהוג להתפלל בלא בגד עליון ואין רגילות ללכת בשרוול קצר, אין לעלות לחזן בשרוול קצר, אולם במקום שנהוג לעמוד בפני גדולים אף בשרוול קצר המיקל יש לו על מי לסמוך. אדם חשוב לא הכוונה דוקא נשיא ארה”ב, גם פגישת עסקים רגילה היא בכלל, לכן אני לא בטוח במה שאמרת שהוא בודאי לא יבוא עם חולצה קצרה לפני אדם חשוב, והכל לפי הענין. בעיני זה גם קצת מגוחך, ויותר מתאים ונדרש לדעתי – עיטוף בטלית גם במנחה וערבית. כמובן שאם הוא לבוש בחולצה שכלל אינה מכובדת, משהו מוזנח עם שרוול קצר מאוד – לא יגש.
בברכה המשולשת כתב:יבנה כתב:http://ravtzair.blogspot.co.il/2008/07/blog-post_06.html
http://din.org.il/2017/05/07/%d7%a9%d7% ... %99%d7%9d/
וכעת שוב שאלה ותשובה בזה:
חזן עם חולצה קצרה
רבני בית ההוראה
כ"ז תשרי ה'תשע"ח
שאלה:
שלום כבודו
כאשר עולה חזן (תפילת מנחה או ערבית ללא טלית) כאשר ידיו גלויות(שרוולים עד המרפק) האם עדיף שישים את השרוולים הלבנים שיש לנו בבית הכנסת או יתפלל עם שרוולים קצרים?
שואל מפני שלא ראיתי מקום שאוסר אלא רק אם כתפיו חשופות ומפני שנראה מאוד מגוחך המראה של השרוולים החיצוניים(אין ספק שלא יעמוד מול אדם חשוב ככה ואפילו סתם פגישה m
תשובה:
שלום וברכה
במקום שנוהגים להתפלל דווקא עם בגד עליון, אין להתפלל גם שלא כשליח ציבור בלא עיטוף של בגד עליון, במקום שנהוג להתפלל בלא בגד עליון ואין רגילות ללכת בשרוול קצר, אין לעלות לחזן בשרוול קצר, אולם במקום שנהוג לעמוד בפני גדולים אף בשרוול קצר המיקל יש לו על מי לסמוך. אדם חשוב לא הכוונה דוקא נשיא ארה”ב, גם פגישת עסקים רגילה היא בכלל, לכן אני לא בטוח במה שאמרת שהוא בודאי לא יבוא עם חולצה קצרה לפני אדם חשוב, והכל לפי הענין. בעיני זה גם קצת מגוחך, ויותר מתאים ונדרש לדעתי – עיטוף בטלית גם במנחה וערבית. כמובן שאם הוא לבוש בחולצה שכלל אינה מכובדת, משהו מוזנח עם שרוול קצר מאוד – לא יגש.
מקורות:
ראה אשי ישראל פרק יד סעיף י, ובהערות שם.
בברכה המשולשת כתב:במקום שנוהגים להתפלל דווקא עם בגד עליון, אין להתפלל גם שלא כשליח ציבור בלא עיטוף של בגד עליון, במקום שנהוג להתפלל בלא בגד עליון ואין רגילות ללכת בשרוול קצר, אין לעלות לחזן בשרוול קצר, אולם במקום שנהוג לעמוד בפני גדולים אף בשרוול קצר המיקל יש לו על מי לסמוך. אדם חשוב לא הכוונה דוקא נשיא ארה”ב, גם פגישת עסקים רגילה היא בכלל, לכן אני לא בטוח במה שאמרת שהוא בודאי לא יבוא עם חולצה קצרה לפני אדם חשוב, והכל לפי הענין. בעיני זה גם קצת מגוחך, ויותר מתאים ונדרש לדעתי – עיטוף בטלית גם במנחה וערבית. כמובן שאם הוא לבוש בחולצה שכלל אינה מכובדת, משהו מוזנח עם שרוול קצר מאוד – לא יגש.
עובר ושב כתב: דלא כאדם ההולך בחולצה קצרה שאין בזה שום אלמנט של ביזיון.
עובר ושב כתב:נ.ב. ראיתי תשובה בענין זה של הרב מוצפי - תמוה מאוד ומצ"ב.
אבני גזית כתב:לא בטוח. לא תראה עו"ד ניצב בבית משפט עם חולצה קצרה, וגם לא במקומות ייצוגיים אחרים כמו בפרלמנט - בארץ או בחו"ל.
עובר ושב כתב:מה תמוה מאוד?
בשעת הדחק, כשאין לו אפשרות ללבוש חולצה רגילה, ישרוול שרוולים כאלה.
פלוריש כתב:חלמישצור כתב:אין דנים אפשר משאי אפשר (לפעמים התפילין פשוט לא נכנסות בשרוול הדק). ולטעמי שרוול אחד משתשלשל בצד נראה לעתים לא כ"כ נורא, וזה תלוי בצבעו ובצורתו.
פשוט וברור שאדם היה מעדיף להכנס לפני מלך ללא חליפה מאשר עם חליפה כזאת
אבני גזית כתב:עובר ושב כתב: דלא כאדם ההולך בחולצה קצרה שאין בזה שום אלמנט של ביזיון.
לא בטוח. לא תראה עו"ד ניצב בבית משפט עם חולצה קצרה, וגם לא במקומות ייצוגיים אחרים כמו בפרלמנט - בארץ או בחו"ל.עובר ושב כתב:נ.ב. ראיתי תשובה בענין זה של הרב מוצפי - תמוה מאוד ומצ"ב.
מה תמוה מאוד?
בשעת הדחק, כשאין לו אפשרות ללבוש חולצה רגילה, ישרוול שרוולים כאלה.
עזריאל ברגר כתב:ואכן דעתי העניה נוטה לכך שלבישת השרוולים האלו - יש בה ביזוי התפילה וביזוי הציבור, ועדיף להתפלל בשרוול קצר מאשר בשרוולים כאלו (אא"כ הם מאוד דומים לבגד שהוא לובש, ואינו ניכר למי שרואה אותו וכו').
ועליו הכתוב אומר: הקריבהו נא לפחתך - הירצך או הישא פניך?!
האם ככה ניגשים לדבר עם ראש-ישיבה או רב חשוב וכיו"ב?!
viewtopic.php?f=17&t=52425&hilit#p650841פרנקל תאומים כתב: . . שמתפללים עם חליפה וכובע ומכנסיים קצרות (בגד ים), וכדי ביזיון וקצף. ליצנות חסרת טעם. בבחינת חתול במגפיים..
פרנקל תאומים כתב:ראיה יפה. כמדומני שבבית משפט עורכי הדין חייבים להופיע עם חליפה (!).
לייטנר כתב:עקרונית, הדרישה היא שעורכי דין אכן ילבשו חליפה בהופיעם לפני בית המשפט. בפועל, מסתפקים בגלימה שמעל לחליפה. יתרה מזאת, פעמים רבות כשחם, יוכל העו"ד ב"זמן מת" להסיר את הגלימה והחליפה וללבוש את הגלימה כשהשופט יודע שתחת גלימתו הוא אינו לובש חליפה.
כלומר, אם נרצה לדון מבית המשפט (ואינני בטוח שזה המדד), הדגש צריך להיות על בגד מיוחד לתפילה, ואז טו"ת בהחלט יכולים להשתוות לגלימה הנ"ל.
לייטנר כתב:פרנקל תאומים כתב:ראיה יפה. כמדומני שבבית משפט עורכי הדין חייבים להופיע עם חליפה (!).
עקרונית, הדרישה היא שעורכי דין אכן ילבשו חליפה בהופיעם לפני בית המשפט. בפועל, מסתפקים בגלימה שמעל לחליפה. יתרה מזאת, פעמים רבות כשחם, יוכל העו"ד ב"זמן מת" להסיר את הגלימה והחליפה וללבוש את הגלימה כשהשופט יודע שתחת גלימתו הוא אינו לובש חליפה.
כלומר, אם נרצה לדון מבית המשפט (ואינני בטוח שזה המדד), הדגש צריך להיות על בגד מיוחד לתפילה, ואז טו"ת בהחלט יכולים להשתוות לגלימה הנ"ל.
פלוריש כתב:חלמישצור כתב:אין דנים אפשר משאי אפשר (לפעמים התפילין פשוט לא נכנסות בשרוול הדק). ולטעמי שרוול אחד משתשלשל בצד נראה לעתים לא כ"כ נורא, וזה תלוי בצבעו ובצורתו.
פשוט וברור שאדם היה מעדיף להכנס לפני מלך ללא חליפה מאשר עם חליפה כזאת
בן ראובן כתב:פלוריש כתב:חלמישצור כתב:אין דנים אפשר משאי אפשר (לפעמים התפילין פשוט לא נכנסות בשרוול הדק). ולטעמי שרוול אחד משתשלשל בצד נראה לעתים לא כ"כ נורא, וזה תלוי בצבעו ובצורתו.
פשוט וברור שאדם היה מעדיף להכנס לפני מלך ללא חליפה מאשר עם חליפה כזאת
אם החליפה היא "כזאת" כדי לקיים את ציוויו של אותו מלך שאתה נכנס לפניו, הוא הוא כבודו.
פלוריש כתב:בן ראובן כתב:פלוריש כתב:חלמישצור כתב:אין דנים אפשר משאי אפשר (לפעמים התפילין פשוט לא נכנסות בשרוול הדק). ולטעמי שרוול אחד משתשלשל בצד נראה לעתים לא כ"כ נורא, וזה תלוי בצבעו ובצורתו.
פשוט וברור שאדם היה מעדיף להכנס לפני מלך ללא חליפה מאשר עם חליפה כזאת
אם החליפה היא "כזאת" כדי לקיים את ציוויו של אותו מלך שאתה נכנס לפניו, הוא הוא כבודו.
החליפה היא לא כזאת. אבי מורי לובש חליפה ולא ראיתיו מעולם מתפלל באופן בזוי שכזה. עובי השרוול (ביחס לעובי היד + גובה התפילין) זה אחד הקריטריונים שצריך להתחשב בהם כשמודדים בחנות.
בדיוק כמו שהמחמירים באוהל בכובע בשבת, בוחרים מגבעת עם שוליים צרים או מבקשים לקצר
עזריאל ברגר כתב:צריך לזכור, שההגדרה של "בגד מכובד" תלויה גם במוסכמה החברתית.
המוסכמה החברתית בציבור החרדי היא ללבוש חליפה גם בתפילת שחרית - אם באופן שהצד השמאלי מונח על הכתף, ואם באופן שהצד השמאלי רכוס אל הימני בכפתור, ואם באופן שלובשים את השרוול מעל התפילין.
ובכל שלשת האופנים - אנחנו נראים "יהודי נורמלי", ובכולם אנו לא נתבייש לעמוד כך בפני מלך (אם יבוא מלך (מאן מלכי רבנן, או ראש הממשלה, או להבדיל מלך של אומות העולם) לתוך בית הכנסת באמצע התפילה - אנו לא נפשוט את הטו"ת כדי לסדר את החליפה).
ולכן אין לי ספק שזה נחשב "כעומד לפני המלך".
אבל כובע וחליפה על פיג'מה, או שרוולים מוזרים כאלו על חולצה קצרה - זה בוודאי דברים שהיינו רוצים להסיר אותם מעלינו במהירות לפני שהיינו מקבלים פני מלך.
(ולגבי כובע וחליפה על בגדי עבודה או על מדים - יש צדדים לכאן ולכאן, וכמדומני שנכב"ב, ודעתי היא שראוי להחמיר (עכ"פ לכתחילה) שלא ללבוש כובע וחליפה על מדי צה"ל וכדו', אלא רק ללבוש את הכובע הצבאי על הראש בשעת התפילה - אם לא לובשים טלית).
לייטנר כתב:לחבוש מגבעת כשלובשים מדים, זה חוכא ואיטלולא. בקושי יתאים לפורים.
בברכה המשולשת כתב:כידוע, בהחלט יש יהודים שמתפללים מנחה עם טו"ת
פרנקל תאומים כתב:בברכה המשולשת כתב:כידוע, בהחלט יש יהודים שמתפללים מנחה עם טו"ת
כמובן כמובן, רובא דעלמא (אגב, טלית גדול נמי? ).
אבל מה לגבי מעריב?...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 127 אורחים