עזריאל ברגר כתב:חידה שנשאלתי לכבוד ז' במרחשון: מי הזכיר בדבריו "טַל וּמָטָר"?
אליהו התשבי (מלכים א' יז א).
עזריאל ברגר כתב:חידה שנשאלתי לכבוד ז' במרחשון: מי הזכיר בדבריו "טַל וּמָטָר"?
איש גלילי כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה שנשאלתי לכבוד ז' במרחשון: מי הזכיר בדבריו "טַל וּמָטָר"?
אליהו התשבי (מלכים א' יז א).
עזריאל ברגר כתב:איש גלילי כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה שנשאלתי לכבוד ז' במרחשון: מי הזכיר בדבריו "טַל וּמָטָר"?
אליהו התשבי (מלכים א' יז א).
הוא היחיד שהזכיר בדיוק "טל ומטר".
מיהם שלשת האחרים, ומה הקשר לרמז?
לבי במערב כתב:משה רבנו (האזינו לב, ב). הקב"ה (איוב לח, כח).
[היינו להדעות דאיוב בימי מלכות שבא, אחשורוש או עולי גולה הוה (ב"ב דף טו)].
מתנות עניים י,ג
והקב"ה קרוב לשועת עניים שנאמר [בברכת השיר 'נשמת'] 'שועת עניים אתה תשמע'
סגי נהור כתב:איזהו הלאו הכולל שני מעשים, האחד אינו נוהג אלא בכהנים ובפני הבית והשני נוהג בכל אדם ובכל זמן.
מקדש מלך כתב:סגי נהור כתב:איזהו הלאו הכולל שני מעשים, האחד אינו נוהג אלא בכהנים ובפני הבית והשני נוהג בכל אדם ובכל זמן.
יין ושכר אל תשת (בכל אדם בהוראה).
יש שני דברים דומים, אבל לא ממש.
לא תאכלו על הדם שכולל גם בשר קדשים קודם זריקת דם (אבל גם בישראל).
וכן ובשר בשדה טריפה שכולל קדשים שיצאו חוץ למחיצתם (אבל כנ"ל).
יאיר כתב:איזו מילה אנו אומרים בתפילה בניקוד ובמשמעות שונה, פעמיים רצוף?
לבנון כתב:יאיר כתב:איזו מילה אנו אומרים בתפילה בניקוד ובמשמעות שונה, פעמיים רצוף?
והמילה הבאה אחריה שוה להן באותיותיה, אלא שסדר אותיותיה הפוך!
איש גלילי כתב:לבנון כתב:יאיר כתב:איזו מילה אנו אומרים בתפילה בניקוד ובמשמעות שונה, פעמיים רצוף?
והמילה הבאה אחריה שוה להן באותיותיה, אלא שסדר אותיותיה הפוך!
כמדומה שכבר היה כאן באשכול: ומתפללים אל אל לא יושיע.
עזריאל ברגר כתב:על מי בתנ"ך אפשר לומר שהוא "נפל בצחוק"?
אישצפת כתב:עזריאל ברגר כתב:על מי בתנ"ך אפשר לומר שהוא "נפל בצחוק"?
אברהם
עושה חדשות כתב:על איזה לאו לוקים גם כשעבר בשוגג?
חגי פאהן כתב:ועל מי בתנ"ך כתב אחד האחרונים שנפל מרוב שכרות?
יאיר כתב:שלשה מצחקים הם בראשון הספרים
יאיר כתב:שלשה מצחקים הם בראשון הספרים
חרסון כתב:ממיר. (באופנים מסוימים. ראה רמב"ם במקומו)
העיד האחד ונחקרה עדותו ואמר השני אף אני כמוהו או שאמר הן כיוצא בזה והוזמו שניהן הרי שניהן נהרגין או לוקין או משלמין, שכל עד שאמר אחר עדות חבירו הן הרי זה כמי שנחקר והעיד כמו שהעיד חבירו, ואין לעדים זוממין שגגה לפי שאין בה מעשה, לפיכך אין צריכים התראה כמו שבארנו.
יאיר כתב:שלשה מצחקים הם בראשון הספרים
לבנון כתב:יאיר כתב:שלשה מצחקים הם בראשון הספרים
לוט לא היה מהמצחקים
יאיר כתב:חגי פאהן כתב:ועל מי בתנ"ך כתב אחד האחרונים שנפל מרוב שכרות?
נח? לוט? יוסף??
חגי פאהן כתב:ועל מי בתנ"ך כתב אחד האחרונים שנפל מרוב שכרות?
יאיר כתב:חגי פאהן כתב:ועל מי בתנ"ך כתב אחד האחרונים שנפל מרוב שכרות?
המן?
מיהו האחרון, מנות הלוי?
(סתם מנסה לנחש)
יאיר כתב:מי הם האחים המופיעים פעמיים בתנ"ך אך במשפחה אחרת?
יאיר כתב:שלשה מצחקים הם בראשון הספרים
איש גלילי כתב:יאיר כתב:שלשה מצחקים הם בראשון הספרים
יצחק גם לא היה "מצחק", ואם כבר - עדיף למנות את יוסף שאמרו עליו ש"בא לצחק" (הבנין זהה ל"מצחק", משא"כ ביצחק).
עזריאל ברגר כתב:חידה בענין אחר:
מדוע אפשר לומר שר"ח טבת הוא יום של אחדות מיוחדת בין החב"דניקים לליטאים?
או במילים אחרות: מתקיים בו הכלל המתימטי "מינוס כפול מינוס שווה פלוס"
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים