יאיר כתב:פירוש ידוע למאמר זה הוא שכל אדם העובר עבירה מטמא ופוגם באותו האיבר בו נעשית העבירה ואדם המהרהר מטמא ופוגם את מוחו (ועוד ששם משכן הנשמה) האיבר הכי חשוב וקדוש באדם (ולכן הרהורי עבירה קשין מעבירה).
מיללער כתב:
מפירש"י משמע שהרהור פי' התאוה והחמדה להעבירה וזה קשה להגוף משום שאינו ממלא תאוותו משא"כ כשעושה העבירה בפועל, וכן נראה מהמשל של ריחא דבשרא שגם שם פירושו שע"י הריח מתאוה לאכילת הבשר, וקשה מדברי חז"ל אבר קטן יש מרעיבו שבע משביעו רעב
תנא קמא כתב:יאיר כתב:פירוש ידוע למאמר זה הוא שכל אדם העובר עבירה מטמא ופוגם באותו האיבר בו נעשית העבירה ואדם המהרהר מטמא ופוגם את מוחו (ועוד ששם משכן הנשמה) האיבר הכי חשוב וקדוש באדם (ולכן הרהורי עבירה קשין מעבירה).
מקור הפירוש במורה נבוכים להרמב"ם ח"ג פ"ח
דרומי כתב:אני מזהיר שיתכן ואין התשובה ממין השאלה, אבל כמדומני בדרך אפשר שאולי דברי הרמב"ם בהלכות תשובה פ"ד ה"ד משתלבים כאן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים