תוכן כתב:אם יש איסור נדה בישראל הבא על הגויה אע"פ שלא ניתנה התורה לאומות
סגי נהור כתב:חכם באשי, מסברא נראה שהגנות במעשי הגויים היא שמשמשים בעת הנדות עצמה, היינו בימי נביעת הדם, ולא בכך שאינם מקפידים על טבילה במקווה כו', שלא נצטוו על זה.
קומי_אורי כתב:המדרש אומר שטובלת ולא רק שגנאי, אבל יש כאן ב' נושאים, אם יש איסור לגוי, ואם יש איסור לאשה. והמדרש עוסק באיסור האשה, שהרי אין הנדון להכשיל את אחשורוש בלפני עיור, וגם לאשה נדה יש איסור ליבעל.
מה שנכון נכון כתב:תוכן כתב:אם יש איסור נדה בישראל הבא על הגויה אע"פ שלא ניתנה התורה לאומות
אין איסור נדה בגויה. ומש"א חייב משום נשג"ז הוא מדרבנן. ראה רש"י סנהדרין פב. וע"ז לו:
אם יש איסור נדה בביאת גוי זו מחלוקת אחרונים. ואפשר לראות מ"מ בהערות "בשולי המנחה" על המנ"ח של מכון ירושלים מצוה לה סוסק"י על הקומץ המנחה.
ביליצר כתב:יש שיטה שקנאים פוגעים בה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים