מטו בשם הגריש"א ועוד גדולים שאסור לקיים המנהג של קריאת משנה תורה בליל הו"ר משום שאסור לקרוא בתורה ברבים בלי ברכה.
וחשבתי עצה פשוטה לזה - שהבעל קורא ילך לישון לשעה לפני הקריאה ויתחייב בברכת התורה.
צופה_ומביט כתב:לא הבנתי למה צריך עצות, ומה האיסור לקיים המנהג. כלומר, אם אסור לקרוא בתורה ברבים בלי ברכה - כלומר שצריך ברכה - אז שיברכו. מה הבעיה לברך לפני הקריאה, כמו בכל עליה לתורה ביום שמברכים ברכה"ת אף שכבר בירכו איש לעצמו מקודם, וכמו בליל שמחת תורה לנוהגים להעלות ג' קרואים אחרי ערבית והקפות לקריאת וזאת הברכה שעולים ומברכים.
צופה_ומביט כתב:יישר כוח. ועל ההשקעה והפירוט ודברי הטעם.
איפה המשנ"ב?
שתי נקודות לא הבנתי ברור מדבריך [לכן אני רוצה לראות בפנים]:
האם המשנ"ב אומר שזה סב"ל ופטור מלברך, או שאומר שאסור לברך?
האם המשנ"ב אומר שמשו"כ אין לקרוא או שיש לקרוא בלא ברכה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים