.השוחט כתב:באיזה נושא כתוב ברש"י על הש"ס על "בהמות שלומדות זו מזו" ?
עזריאל ברגר כתב:עושה חדשות כתב:ד' פרפראות לפרה"ש, מתוך הגליון של הג"ר יהושע גרינמן -ג] בגמרא פליגי תנאי אם מולך הוא עבודה זרה ועי' מהרש"ל על הסמ"ג דלמ"ד עבודה זרה הוא נ"מ שנתלה, והנה יש לפחות ט"ו נ"מ נוספות מה הם.
ג. 1. האם הוא ביהרג ואל יעבור. 2. האם הוא נחשב מומר לע"ז, שיש בזה ריבוי נפק"מ (אם שחיטתו כשרה, ואם סת"ם שלו כשרים, ואם יינו יין נסך, והאם הוא יכול לערב בשבת או דווקא להשכיר רשות וכו').
דרומי כתב:תאום ותאומה נולדו בשעה טובה בשבת פרשת מסעי, ר"ח מנחם.
התאום נקרא בשם מנחם. איזה שם יהיה הולם לתת לתאומה כהשלמה לשם 'מנחם'?
(רמז: מתאים עקרונית גם לפרשת פינחס)
עזריאל ברגר כתב:חידה:
גזירה שגזרו ב"ד של מטה, וביטלו אותה אחרי דור אחד, ונתקיימה בב"ד של מעלה אחרי כמה דורות, עד שבוטלה שם, אך טעמי הגזירה (וטעמי ביטולה) בשני המקומות - היו שונים.
תלישא קטנה כתב:היכ"ת שיאכל אדם דבר הקדוש בקדוש"ש ויתחייב על אכילתה מיתה ?
עזריאל ברגר כתב:תלישא קטנה כתב:היכ"ת שיאכל אדם דבר הקדוש בקדוש"ש ויתחייב על אכילתה מיתה ?
ילמדנו רבינו?
אולי עיסה הטבולה לחלה? או חלה עצמה?
תלישא קטנה כתב:עזריאל ברגר כתב:תלישא קטנה כתב:היכ"ת שיאכל אדם דבר הקדוש בקדוש"ש ויתחייב על אכילתה מיתה ?
ילמדנו רבינו?
אולי עיסה הטבולה לחלה? או חלה עצמה?
נכון האוכל מעיסת שביעית עד שלא הורמה חלתה, חייב מיתה. שביעית פ"ט מ"ט
לבי במערב כתב:שה"ש ב, טו?
אום אני חומה כתב:זה מתחיל קצת קודם החת"ס... הרשב"א (שו"ת, ח"ד סי' קפז) נשאל ותירץ כך
זוה"ק ח"ג דף רכ: - רכא.
אמר רבי אבא אדכרנא, מלה חדא דשמענא מבוצינא קדישא, דשמע משמיה דרבי אליעזר, יומא חד אתא לקמיה חד חכים גוי, אמר ליה סבא סבא, תלת בעיין בעינא למתבע מנך, חד דאתון אמרין דיתבני לכו בי מקדשא אחרא, והא לא הוו למבני אלא תרי זמנין, בית ראשון ובית שני, בית שלישי (בית רביעי) לא תשכח באורייתא, והא מה דהוה ליה למבני כבר אתבנון, ולעולם לית ביה יתיר, דהא תרי בתי ישראל קרא לון קרא, וכתיב (חגי ב ט) גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון
גל של אגוזים כתב:כבר הובא כאן שלש החידות ששאל האמרי אמת מהרוגאצ'ובי?
עזריאל ברגר כתב:איזו "התחלפות" בין 2 שיטות הלכתיות אירעה (אם לא טעיתי בחשבוני) בתקופה שבה יעקב אבינו עבד אצל לבן הארמי בשכר הצאן?
לבי במערב כתב:לעיל נשאלה החידה דלקמן:עזריאל ברגר כתב:חידה ששאל זאב פרנק שי' בתוכניתו "שבע מי יודע" בערוץ 7 ע"ה:
רק גוי שאינו מבחין בין אמירה לדיבור - יעשה מראש וזנב חיבור.
החידה נשאלה בקשר לפרשה מסוימת בתורה, אך היום גיליתי שהיא מתאימה גם לפרשה נוספת.
בתשובתי עלי' הוספתי אפשרות נוספת לפתרון. מי יודע?לבי במערב כתב:ס"פ פנחס ור"פ מטות
גל של אגוזים כתב:כמה חידות שחשבתי לאחרונה
א. היכ"ת סוג קרבן שאינו נאכל אלא בלילה ולא ביום?
ב. היכ"ת איש טמא שמותר לכתחלה ליכנס למקדש [בלי טומאה הותרה בציבור או פיקו"נ וכדו']?
ג. האם מצינו בחז"ל כמה המינימום ששוה האתרוג למצוה בדר"כ?
מה שכולם יודעים שנאמר על אתמול, נאמר גם על מחר.
ובמחשבה נוספת - גם על היום (ולא רק).
עזריאל ברגר כתב:חידה ששאלתי אתמול - יום שישי י"א תשרי ה'תשפ"ב:מה שכולם יודעים שנאמר על אתמול, נאמר גם על מחר.
ובמחשבה נוספת - גם על היום (ולא רק).
("אתמול" - יום חמישי יום הכיפורים, ו"מחר" היינו שבת קודש י"ב תשרי).
גל של אגוזים כתב:כמה חידות שחשבתי לאחרונה
א. היכ"ת סוג קרבן שאינו נאכל אלא בלילה ולא ביום?
ב. היכ"ת איש טמא שמותר לכתחלה ליכנס למקדש [בלי טומאה הותרה בציבור או פיקו"נ וכדו']?
ג. האם מצינו בחז"ל כמה המינימום ששוה האתרוג למצוה בדר"כ?
דרומי כתב:היכי תימצי שאדם עשה פעולה מסויימת המביאה עליו הן מכת מרדות והן מלקות ממש?
(הפעולה היא אחת, אך העונשים לא בבת אחת)
עזריאל ברגר כתב:גל של אגוזים כתב:כמה חידות שחשבתי לאחרונה
א. היכ"ת סוג קרבן שאינו נאכל אלא בלילה ולא ביום?
ב. היכ"ת איש טמא שמותר לכתחלה ליכנס למקדש [בלי טומאה הותרה בציבור או פיקו"נ וכדו']?
ג. האם מצינו בחז"ל כמה המינימום ששוה האתרוג למצוה בדר"כ?
א-ב - ראה תשובותי לעיל.
ג. ילמדנו רבינו?
גל של אגוזים כתב:עזריאל ברגר כתב:גל של אגוזים כתב:כמה חידות שחשבתי לאחרונה
א. היכ"ת סוג קרבן שאינו נאכל אלא בלילה ולא ביום?
ב. היכ"ת איש טמא שמותר לכתחלה ליכנס למקדש [בלי טומאה הותרה בציבור או פיקו"נ וכדו']?
ג. האם מצינו בחז"ל כמה המינימום ששוה האתרוג למצוה בדר"כ?
א-ב - ראה תשובותי לעיל.
ג. ילמדנו רבינו?
א. אכן התכוונתי לשעיר חטאת דיוהכ"פ [ונסתפקתי בהך דכהן חולה ועי'].
ב. אכן איש עתי ואצ"ל שנטמא בקרי דעצם ההתעסקות בשעיר המשתלח מטמאהו ובהכי חייבי' רחמנא כדדרשי' ביומא.
ג. עי' סוכה דף ל"ט ע"א ובתוס' שם דיוצא שהמינימום היא יותר ממזון ג' סעודות ועי' בחי' חת"ס שם דהיינו עם יין וכו' ולענ"ד כן מוכח בתוס' שכתבו עלה שדמיה יקרין וע"כ אינו אותו שיעור של שבת קי"ח [אך יש לדחות דכל זה אכניס בכלל 'יותר' ודו"ק].
היושב בגנים כתב:שני אנשים אותו שם
האחד צדיק והשני רשע
את הצדיק הרגו רשעים ואת הרשע הרגו צדיקים
[מופיע בתורה]
מקדש מלך כתב:היושב בגנים כתב:שני אנשים אותו שם
האחד צדיק והשני רשע
את הצדיק הרגו רשעים ואת הרשע הרגו צדיקים
[מופיע בתורה]
שאול (המלך - בן הכנענית)
מקדש מלך כתב:ואם כבר עסקינן בשמות, הנה חידה ששמעתי בעבר (מקוה שאינה באשכול).
מי היתה חנוך?
נחומצ'ה כתב:חידות על פרשת בראשית.
א. מיהו הרוצה-אח הראשון?
ב. מה לבן בין כפות סומא?
ג. מי נדמה למי כחיה?
ד. מי טַרף בכפיו כחיה?
ה. הבן הורה, הנכד ירה. כיצד נוקם הסב בשבעה?
יאיר כתב:נחומצ'ה כתב:חידות על פרשת בראשית.
א. מיהו הרוצה-אח הראשון?
ב. מה לבן בין כפות סומא?
ג. מי נדמה למי כחיה?
ד. מי טַרף בכפיו כחיה?
ה. הבן הורה, הנכד ירה. כיצד נוקם הסב בשבעה?
א. הבל רצה את אחיו קין
ב. תובל קין בין כפות למך
ג. קין לתובל קין
ד. קין
ה. למך נקם בקין שהרגו
צדקתי?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 128 אורחים