פלגינן כתב:עתידות:
2025: קופת העיר; עשרה תלמידי חכמים יקפצו עבורכם בקבר משה רבינו
פלגינן כתב:מצאתי כתוב:התפתחות מנהגים: מנהג הקפיצות ב'משה אמת'
1950: הרב מפוניבז' מוצא דרך מקורית לשמח את הבחורים בשמחת תורה ומחדש את 'ריקוד הקפיצות'
1952: ישיבות נוספות מאמצות את הריקוד
1980: הסטייפלר מתאמץ גם הוא לקפוץ
1995: ספרי הדרוש והחסידות מוצאים טעמים למנהג
2010: ספרי השו"ת מצטרפים
2013: קדושי משה אמת; בברוקלין נפצעים מספר תינוקות כתוצאה ממנהג הקפיצות
2015: נמצא מקור למנהג במדרש
2018: המנהג נקבע בספרות ההלכה
2021: המנהג כבר מופיע בוויקיפדיה
עתידות:
2025: קופת העיר; עשרה תלמידי חכמים יקפצו עבורכם בקבר משה רבינו
2030: סדר 'כוונות הקפיצה במשה אמת' המנוקד והמבואר
2040: קפיצות 'משה אמת' לנשים לאחר התפילה (11:30 משוער)
המקורות כולם מובאים במצ"ב.
עושה חדשות כתב:לא צויין על שנת 2050 מי יפרסם ע"ז מאמר ארוך בישורון וכד'.
גם זו לטובה כתב:צולניק כתב:מהו מקור המנהג לקפוץ כששרים "משה אמת", מתי התחיל ובאלו קהילות הוא נוהג.
שמעתי שכן הנהיגו ב"קלם".
שחר כתב:רבות חפשתי וטרם מצאתי
מה המקור למנהג שקופצים בעת שאומרים בשמחת תורה "משה אמת ותורתו אמת",
וכגירסא דינקותא מקובל שזה מגיע מבלועי קורח,
אך לא ידוע היכן נזכר שהם קפצו בנוסף למה שצעקו משה אמת,
דבגמ' ב"ב ע"ד א' נזכר רק שצעקו "משה אמת ותורתו אמת והן בדאין"
וראיתי במדרש סדורו של עולם שאול מדור שביעי, הוא חציו אש וחציו ברד, והרשעים קופצים שם מאש לברד ומברד לאש ומלאך של גיהנם טורד אותם כרועה המנדד את צאנו מהר לגבעה ומגבעה להר, שנאמר כצאן לשאול שתו מות ירעם, עד כאן.
אריק כתב:בבתי כנסת חסידיים שהתפללתי בנעורי לא הכירו את המנהג. גם לא בישיבות שלמדתי.
ר_חיים_הקטן כתב:אריק כתב:בבתי כנסת חסידיים שהתפללתי בנעורי לא הכירו את המנהג. גם לא בישיבות שלמדתי.
מעניין. בבית כנסת בארמיקא שהתפלל שם כשהיה קטן בשנות ה90 היה זה כבר מנהג קבוע.
ר_חיים_הקטן כתב:אריק כתב:בבתי כנסת חסידיים שהתפללתי בנעורי לא הכירו את המנהג. גם לא בישיבות שלמדתי.
מעניין. בבית כנסת בארמיקא שהתפלל שם כשהיה קטן בשנות ה90 היה זה כבר מנהג קבוע.
אריק כתב:אני מבוגר יותר ומדבר על שנות השישים והשבעים.
באמונתו כתב:מדובר במנהג ליטאי - ישיבתי מובהק, כנ"ל מקֶלם.
אריק כתב:באמונתו כתב:מדובר במנהג ליטאי - ישיבתי מובהק, כנ"ל מקֶלם.
מעניין איך קפצו הקעלעמערס המחושבים והמיושבים.
באמונתו כתב:ראה המצורף פה. הבעיה היא שאנחנו חושבים ומדמים להבין על קלם משהו.
ספרא וסייפא כתב:בזכרוני שראיתי באיזה ספר הנקרא 'שמחת תורה' ליהודי בן ימינו שליקט ד' הפוסקים, שהביא המקור לזה מאיזה מדרש או זוהר שמבו' שם שבש"ת "מקפצים כגדיים", או משהו כזה, איני זוכר כעת במדוייק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים