בס' משנת טהרות מס' מכשירין כתב בשם הר"ש דלא כמש"כ בפירושו, וכנראה השומע לא הבין.
פי' הר"ש
מבואר שאם התלישה היתה לרצון א"צ שתהא נפילת המים על הפירות לרצון, אבל אם התלישה לא היתה לרצון בעינן שתהא הנפילה על הפירות לרצון.
י. אברהם כתב:בס' משנת טהרות מס' מכשירין כתב בשם הר"ש דלא כמש"כ בפירושו, וכנראה השומע לא הבין.
פי' הר"ש
מבואר שאם התלישה היתה לרצון א"צ שתהא נפילת המים על הפירות לרצון, אבל אם התלישה לא היתה לרצון בעינן שתהא הנפילה על הפירות לרצון.
י. אברהם כתב:מאיזה לשון של הר"ש הוצאת את הפירוש הזה?
מנין שלזה התכוון בעל המשנת טהרות? (וכי כותבים חידושים כאלו ברמיזה? אילו היה ראשון...)
בתבונה כתב: לדעת הרמבם יש דין רצון גם על הפירות שירטבו.
ואילו לדעת הר"ש דין הרצון הוא רק במים כדי שיקבלו שם משקה.
אבל אין דין רצון ביחס לפירות שיהיו רטובים.
אמנם אם הוא רוצה בנפילה על הפירות יש בזה בעקיפין רצון על תלישת המים, ואלו הם דברי המשנת טהרות שטעם הר"ש הוא שיש בכך רצון על התלישה ולא רצון הרטבת הפירות
שהרי אותם מים עצמם שהוא שמח בנפילתם על פרי פלוני ולכן הכשירו אותו. אותם מים יכשירו גם פירות אחרים גם אם הוא ממש לא רוצה שאותם פירות ירטבו, כי המים כבר קבלו דין משקה ומכשירים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים