גימפעל כתב:בחב"ד אכן נקדו עם קמ"ץ
עזריאל ברגר כתב:בסליחות של חב"ד - הך' קמוצה.
עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:בחב"ד אכן נקדו עם קמ"ץ
בסליחות של חב"ד - הך' קמוצה.
אבל בהושענות (ליום הראשון) - הך' שבויה, והקמץ עבר לאות שלפניה.
ואומרים שהרבי מליובאוויטש אמר בסליחות כבהושענות.
במסתרים כתב:עזריאל ברגר כתב:בסליחות של חב"ד - הך' קמוצה.
לא מהכרעת גדולי חב"ד הוא אלא שהעתיקו מספר סליחות שהזדמן להם.
בהקלטה דעשרה בטבת תשכ"ה נשמעת הגיית הקמ"ץ בבירור, וכ"ה ביומן שנכתב בשעתו:עזריאל ברגר כתב:אך באף אחד מהם לא הצלחתי לשמוע ברור איך הרבי קורא את הפיסקה המדוברת.
אצרן כתב:ראיתי באיזה ספר שהפיוט הקדום ״עשה למען אמיתך״ וכו׳ נתקן קודם תקופת בן אשר שנקטו לקמץ ה׳ך׳.
אבל אחריו נקטו כולם לומר כמו ולירושלים עירך.
בעל קורא כתב:שתי הצורות נכונות, אלא שבצורת הקשר הניקוד הוא בשווא וקמץ, ובצורת הפסק הניקוד הוא בקמץ ושווא
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים