נתבקשתי לשאול:
הגמ' בסנהדרין פרק שמיני שואלת "מנלן" שאפשר להרוג את הרודף, וכתבה מצד "ואין מושיע לה" והיקש מג"ע לרוצח.
ויל"ע מדוע אינו פשוט מסברא שאפשר וחובה להרוג את הבא להרוג חבירו? מדוע שואלים "מנלן"?
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לשאול:
הגמ' בסנהדרין פרק שמיני שואלת "מנלן" שאפשר להרוג את הרודף, וכתבה מצד "ואין מושיע לה" והיקש מג"ע לרוצח.
ויל"ע מדוע אינו פשוט מסברא שאפשר וחובה להרוג את הבא להרוג חבירו? מדוע שואלים "מנלן"?
באמונתו כתב:בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לשאול:
הגמ' בסנהדרין פרק שמיני שואלת "מנלן" שאפשר להרוג את הרודף, וכתבה מצד "ואין מושיע לה" והיקש מג"ע לרוצח.
ויל"ע מדוע אינו פשוט מסברא שאפשר וחובה להרוג את הבא להרוג חבירו? מדוע שואלים "מנלן"?
לענ"ד, השאלה היא שגיאה!
עלינו להבחין בין "סברה" ובין "הרגשה", והם שני מושגים שונים לגמרי.
כאן "הרגשה" היא, לא "סברה".
ה"סברה" היא: טענה הגיונית מוגדרת, אשר מפורשת, או מוכחת ועולה, מן ההלכה.
"הרגשה" היא: מה שאתה ואני אולי מרגישים בלב ומדמים בדעת, שכן - נכון להיות, וכך - לא ראוי שיהיה.
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לשאול:
הגמ' בסנהדרין פרק שמיני שואלת "מנלן" שאפשר להרוג את הרודף, וכתבה מצד "ואין מושיע לה" והיקש מג"ע לרוצח.
ויל"ע מדוע אינו פשוט מסברא שאפשר וחובה להרוג את הבא להרוג חבירו? מדוע שואלים "מנלן"?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 127 אורחים