כדכד כתב:אני לא חושב שכת"ר צודק שזה מה שהם עושים ושזה הטעם
שמעתי מת"ח גדולים שיש ענין שלא יתקשרו לתינוקות ש/נפטרים רח"ל יותר מדי.
באמת בענין שאין זה מנהג קבוע וברור להסתיר אני חושב שכת"ר כן צודק.
כל אופן בענין צורת הולכת הנפטר לביה"ק יש הבדל בהלכה בין תינוק או ילד או אדם בוגר וזה כן אומר שיש התייחסות אחרת כבר בהלכה לנפטרים בילדות או בינקות
בענין מה שהם עושים, עי'
https://www.heu-law.com/he/%D7%96%D7%A8 ... 9D-%D7%A0/ .
בשנת 2015 בסיפור של הנפל בקרטון דברי ר' עמאר לקוחים מכאן
http://www.kolhazman.co.il/42252 : הרב שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, התייחס הבוקר לסערת ה'תינוק בקרטון' שנחשף לראשונה ב'כל הזמן'. הרב עמאר קורא לשר לשירותי דת ולחברה קדישא לקיים ישיבה ולהפיק לקחים מהמקרה החמור שאירע עם גופת העובר ועוגמת הנפש שנגמרה לאב "אני חושב שאסור לעבור על זה לסדר", אמר.
בראיון לקול ברמה הוסיף הרב כי "יש בכל דבר רגישות מיוחדת שצריכה ללוות את התהליך, לוויה וקבורה על אחת כמה וכמה. אין פה בעיה של הלכה, אין הלכה שצריך להודיע או לא להודיע. יש הלכה איך קוברים ילד שמלאו לו שלושים יום או לא מלאו לו שלושים יום. יש הלכות מתי מנחמים ומתי עומדים בשורה, פה מדובר בנפל אין צורך בכל זה. קוברים, יש הנהגות מסודרות לחברה קדישא ואני יודע שהם עובדים בסדר, אבל הם לא אומרים – כדי לחסוך עוגמת נפש. כך היה דעתם של רבנים גדולים שהורו את ההוראה הזאת".
הרב עמאר ציין כי זו ההתנהלות במקרה והאב אכן מסכים שלא להיות בקבורה, וכי חשוב מאוד להיות רגישים ולפייס את האב במקרה והוא כן רוצה להשתתף ולקחת חלק בקבורת העובר "האיש הגיע קצת סוער והם לא ידעו להכיל את הכאב שלו. יותר טוב לומר שנעשה פה דבר לא טוב והדבר הלא טוב הזה צריך לנצל אותו כדי להוציא סדר, כדי להוציא רגישות. למשל שכל החברה קדישא יבואו לשבת אתנו הרבנים ונפיק לקחים".
ע"כ מכל הזמן.
הרי בפירוש שגם ר' עמאר אומר שאין זה הלכה או מנהג, אלא נוהל סטנדרטי לחסוך עגמת נפש. וכ"ז כשההורים מעוניינים, אבל כשהם לא מעוניינים, זכותם המלאה לעשות אחרת והם לא עוברים על שום איסור או על שום מנהג טוב. עוד מתברר שהח"ק לא נתברכו במידה גדושה של רגישות וסימפטיה להורים, ושהם צריכים ל"הפיק לקחים".
בכל אופן מאחר שזה שאלה רגשית\פסיכולוגית ולא של הלכה\מנהג, הקברנים שמציגים את זה כמנהג וכהלכה ושמונעים מההורים את האפשרות לעשות כרצונם, הם שקרנים ומנצלים כדרכם את חולשת הלקוחות השבויים שלהם, וזה לא מגיע מאכפתיות יתר שלהם.
ולעצם הענין תמוה מאד לכנות דבר מנהג בזמן שאינו מופיע בספרים על מנהגי אבילות.
בנוסף כתבו לי שגם בתינוקים שמתו עושים כן, ולא ברור עד איזה גיל מסתירים מההורים את מקום הקבר ומונעים אותם מלהשתתף בלויה.