בברכה המשולשת כתב:הרי אדוננו הגר"א כן הכניס עצמו לחיוב זה.
כדכד כתב:ולמה מי שנולד לו בן בכור לא שואל את עצמו איך הוא מברך על פדיון הבן הרי אולי הוא או חמיו כהנים או לויים למרות שאינם מוחזקים בכך?
כדכד כתב:(א) הוא לא חייב לברך
(ב) גם הכהנים יכולים לא לעלות לדוכן ולא לברך
(ג) מזה שכן מברכים שמע מינה שמחזיקים את החזקה הזו כודאי ולא כספק
עזריאל ברגר כתב:הציעו לי להשתתף בחבורה גדולה שתקיים גם ראשית הגז וגם נתינת זרוע לחיים וקיבה.
וצ"ע האם אין לחוש שמא אחד מן החבורה הוא כהן (למרות שאיננו מוחזק בכך) ואז כל הברכות יהיו לבטלה...
כדכד כתב:הוא לא חייב לברך
גם הכהנים יכולים לא לעלות לדוכן ולא לברך
מזה שכן מברכים שמע מינה שמחזיקים את החזקה הזו כודאי ולא כספק
אליהו בן עמרם כתב:כדכד כתב:הוא לא חייב לברך
גם הכהנים יכולים לא לעלות לדוכן ולא לברך
מזה שכן מברכים שמע מינה שמחזיקים את החזקה הזו כודאי ולא כספק
לכאורה אינה ראיה להתייחסות שלנו לאותם הטוענים שהינם כהנים.
כי מה שעולים לדוכן ומברכים אין זה אלא כי על עצמם נאמנים הם לומר כלפי עצמם שכהנים הם.
ולכן אף שיכול להיות שאין להם חזקה כלפינו, בגלל כל הגזרות והשמדות, כדוגמת השואה ועוד, שאיבדו את חזקתם, וחלקם או רובם, בסה'כ 'כהנים על פי עצמם', מכל מקום לעצמם רשאים הם לנהוג ככהנים, כי זה מה שהם יודעים לעצמם כלפי עצמם.
עץ הזית כתב:אליהו בן עמרם כתב:כדכד כתב:הוא לא חייב לברך
גם הכהנים יכולים לא לעלות לדוכן ולא לברך
מזה שכן מברכים שמע מינה שמחזיקים את החזקה הזו כודאי ולא כספק
לכאורה אינה ראיה להתייחסות שלנו לאותם הטוענים שהינם כהנים.
כי מה שעולים לדוכן ומברכים אין זה אלא כי על עצמם נאמנים הם לומר כלפי עצמם שכהנים הם.
ולכן אף שיכול להיות שאין להם חזקה כלפינו, בגלל כל הגזרות והשמדות, כדוגמת השואה ועוד, שאיבדו את חזקתם, וחלקם או רובם, בסה'כ 'כהנים על פי עצמם', מכל מקום לעצמם רשאים הם לנהוג ככהנים, כי זה מה שהם יודעים לעצמם כלפי עצמם.
מהברכה על פדיון הבן מוכח שגם הישראלים מחזיקים את הכהנים ככהנים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 409 אורחים