תורת המן כתב:קצת מוזר בעיני שהגאבד"ק סאטמאר יאמר רבנית במקום רעביצין.
א קשיא אויף א מעשה.
אראל כתב:רבי הערשל זשארקאווסקי הנ"ל [לא הי' 'סתם' יהודי, הוא הי' תלמיד חכם עצום...], הי' חתנו של הגה"צ ר' צבי אביגדור פעקעטע זצ"ל האדמו"ר מנאנאש בוומבס"ג
חיבר ספר 'קדושת הר' [נמצא באוצה"ח], ולא הותיר אחריו זש"ק ל"ע
ואגב, הוא ביקש מהאדמו"ר מסאטמאר שיתן לו הסכמה על ספרו הנ"ל, למעשה כאשר הבחין הרה"ק שכבר לקח הסכמה מן ... זצ"ל [רב מטעם], נענה ואמר: 'מיט רבי ... וויל איך קיין מחותן נישט זיין', ולא נתן לו ההסכמה... [הסכמת הרב הנ"ל, אכן לא מופיע בספר..]
ואגב, זקינו של המספר הנ"ל, הרה"צ ר' איציקל מאמשינאוו זצ"ל, הי' לו בית מדרשו באותו רחוב ראדני, סמוך ממש לבית המדרש הגדול שהתפלל בו הרבי מסאטמאר בסוף ימיו
אראל כתב:רבי הערשל זשארקאווסקי הנ"ל [לא הי' 'סתם' יהודי, הוא הי' תלמיד חכם עצום...], הי' חתנו של הגה"צ ר' צבי אביגדור פעקעטע זצ"ל האדמו"ר מנאנאש בוומבס"ג
חיבר ספר 'קדושת הר' [נמצא באוצה"ח], ולא הותיר אחריו זש"ק ל"ע
אראל כתב:רבי הערשל זשארקאווסקי הנ"ל [לא הי' 'סתם' יהודי, הוא הי' תלמיד חכם עצום...], הי' חתנו של הגה"צ ר' צבי אביגדור פעקעטע זצ"ל האדמו"ר מנאנאש בוומבס"ג
גל של אגוזים כתב:בס' באילנא דחיי [סאטמר] יש כמה סיפורים יפים שאירעו בינו ובין הדברי יואל זצ"ל.
קושטא כתב:השבוע הי' יום השנה מעת יום המר שהאום הצביעו להרשות הקמת מדינה ליהודים,
קושטא כתב:ידוע שהרשע סטאלין ימ''ש הי' מן הראשים ששתדלו לסדר שיהי' רוב הנצרך ויעבור אצל האום ורבינו ז''ל אמר שיכולים לראות מי הם השתדלנים ומבינים שאין זו טובה לכלל ישראל
קושטא כתב:השבוע הי' יום השנה מעת יום המר שהאום הצביעו להרשות הקמת מדינה ליהודים,
שבילי דנהרדעא כתב:למרות היותו הקנאי הגדול, מבחינות אחרות היה הרבה יותר פתוח ורחב מהרביים האחרים, לא היה לו בעיה ללמוד בשום ספר לימוד, כמו הרש"ש (מפי השמועה), וכמו כן לא היה לו בעיה עם אדמור"י סדיגורא, כמובן אלה שלא היו ציונים אף שהיה צאנזע חסיד, ואפילו מתורת ברסלב מביא בספריו.
ידוע גם ידוע דעתו על סיפורי האגדה החסידיים.
שבילי דנהרדעא כתב:אני כתבתי מבחינות אחרות היה רחב הרבה, "רחב "הפירוש שיכול לקבל סגנון אחר, בעוד שהרבה קהילות חסידיות עשו חרם על ספרים כאלה או אחרות, (וכן, ישנו עוד היום קהילות חסידיות שאותם לא מכנים קיצונים, שנמנעים מללמוד בהגר"א!) הוא היה לומד בהם.
לגבי ציונית לדעתו לדעתו זה מינית גמורה, אי אפשר לצפות ממנו שילמוד מהם, כמו שאני לא אצפה ממך שתלמד מספרי מנדלזון שר"י, ולא שאני משווה, אבל דעתו ז"ל היה כן.
שבילי דנהרדעא כתב:עוד עניין.
למרות כל הביטויים החריפים ביותר נגד ההצבעה בבחירות וכדומה, לא אסר לקחת סופר סת"ם המצביע בבחירות.
זאת אומרת שקנאותו היה יותר מאוזן מאצל אחרים, כי הרבנים שיצאו נגד חב"ד בודאי היו פוסלים כל הסת"ם שלהם.
יציב פתגם כתב:תמונה נדירה של הרבי בפדיון הבן לנכדו של הרה"צ החסיד ר׳ מיכאל הערמאן זצ"ל הנראה יושב לצידו
ברוקלינער כתב:שבילי דנהרדעא כתב:אני כתבתי מבחינות אחרות היה רחב הרבה, "רחב "הפירוש שיכול לקבל סגנון אחר, בעוד שהרבה קהילות חסידיות עשו חרם על ספרים כאלה או אחרות, (וכן, ישנו עוד היום קהילות חסידיות שאותם לא מכנים קיצונים, שנמנעים מללמוד בהגר"א!) הוא היה לומד בהם.
לגבי ציונית לדעתו לדעתו זה מינית גמורה, אי אפשר לצפות ממנו שילמוד מהם, כמו שאני לא אצפה ממך שתלמד מספרי מנדלזון שר"י, ולא שאני משווה, אבל דעתו ז"ל היה כן.
באיזה קהילות לא לומדים גר"א?
והאם כל שאר הקהילות שכן לומדים גר"א נחשבים כפתוחים ורחבים בשביל זה?
כל קיצוני יגיד שהוא בעצם "רחב", אבל "דבר זה" הוא ממש מן ג' חמורות ממילא אי אפשר להקל בזה.
יהושפט כתב:מעשה לסתור?
שעטנז כתב:ברוקלינער כתב:שבילי דנהרדעא כתב:אני כתבתי מבחינות אחרות היה רחב הרבה, "רחב "הפירוש שיכול לקבל סגנון אחר, בעוד שהרבה קהילות חסידיות עשו חרם על ספרים כאלה או אחרות, (וכן, ישנו עוד היום קהילות חסידיות שאותם לא מכנים קיצונים, שנמנעים מללמוד בהגר"א!) הוא היה לומד בהם.
לגבי ציונית לדעתו לדעתו זה מינית גמורה, אי אפשר לצפות ממנו שילמוד מהם, כמו שאני לא אצפה ממך שתלמד מספרי מנדלזון שר"י, ולא שאני משווה, אבל דעתו ז"ל היה כן.
באיזה קהילות לא לומדים גר"א?
והאם כל שאר הקהילות שכן לומדים גר"א נחשבים כפתוחים ורחבים בשביל זה?
כל קיצוני יגיד שהוא בעצם "רחב", אבל "דבר זה" הוא ממש מן ג' חמורות ממילא אי אפשר להקל בזה.
הגר"א זי"ע הי' מוקדש אצל "כל" החסידים לא נפק"מ מאיזה חצר ודבר טפשות הוא לומר שאינם לומדים ספריו הקדושים...
שמעתי פעם שהג"ר מיכאל דוב וויסמנדל עשה פעם מגבית בביהמ"ד של איזה חסידות (בהעלם שם מפני כבודם...) ואמר איזה דבר בשם הגר"א והפסיקוהו. אח"כ אמר לתלמידיו "וכי מה הם חושבים? שהגר"א הלך בבגדי שחיה?!!!...
מיללער כתב:אראל כתב:רבי הערשל זשארקאווסקי הנ"ל [לא הי' 'סתם' יהודי, הוא הי' תלמיד חכם עצום...], הי' חתנו של הגה"צ ר' צבי אביגדור פעקעטע זצ"ל האדמו"ר מנאנאש בוומבס"ג
חיבר ספר 'קדושת הר' [נמצא באוצה"ח], ולא הותיר אחריו זש"ק ל"ע
כמו"כ הדפיס את התוס' הרא"ש עמ"ס יומא עם הגהותיו המלאים זיו ומפיקים נוגה.
יבנה כתב:פייש כתב:יש איזה, בסקווירא ידוע שלא לומדים.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=19630#p34145
מיללער כתב:אראל כתב:רבי הערשל זשארקאווסקי הנ"ל [לא הי' 'סתם' יהודי, הוא הי' תלמיד חכם עצום...], הי' חתנו של הגה"צ ר' צבי אביגדור פעקעטע זצ"ל האדמו"ר מנאנאש בוומבס"ג
חיבר ספר 'קדושת הר' [נמצא באוצה"ח], ולא הותיר אחריו זש"ק ל"ע
כמו"כ הדפיס את התוס' הרא"ש עמ"ס יומא עם הגהותיו המלאים זיו ומפיקים נוגה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 547 אורחים