מה שנכון נכון כתב:עיין ערך שעון יד.
אש משמים כתב:עוד י"ל ששעון הוא כתכשיט משא"כ בנדו"ד.
עזריאל ברגר כתב:אמר לי ספר אחד, שאין זה מקובל כלל מחוץ לציבור הדתי לעשות פס, ורק כאשר הוא חזר בתשובה - אז הוא למד איך לעשות פס....
עזריאל ברגר כתב:אש משמים כתב:עוד י"ל ששעון הוא כתכשיט משא"כ בנדו"ד.
מי אמר שאסור לגברים להתקשט בתכשיטים?
אדרבה, בהלכות שבת מפורש שלאיש מותר לצאת בתכשיטיו (כגון טבעת שיש בה חותם) אפילו לרה"ר!
למה לא לדון לכף זכות? מסתמא אם הם חוזרים הביתה בלי פס הם מקבלים 'הערה' מהבני בית.חד ברנש כתב:איני יודע אם יש כאן לא תלבש, אבל אני תמיד משתומם (ומצידי תצחקו עלי..) כיצד גם אברכים חשובים ושקועים בלימוד מקפדים בזה. לא מבין. בדיוק כשם שלא אבין אילו אברך האוחז בלימוד משקיע את ראשו ביופי השטריימל שלו...
שמש כתב:עזריאל ברגר כתב:אמר לי ספר אחד, שאין זה מקובל כלל מחוץ לציבור הדתי לעשות פס, ורק כאשר הוא חזר בתשובה - אז הוא למד איך לעשות פס....
כנראה שרק אחר שחזר בתשובה הוא נעשה ספר...
עזריאל ברגר כתב:שמש כתב:עזריאל ברגר כתב:אמר לי ספר אחד, שאין זה מקובל כלל מחוץ לציבור הדתי לעשות פס, ורק כאשר הוא חזר בתשובה - אז הוא למד איך לעשות פס....
כנראה שרק אחר שחזר בתשובה הוא נעשה ספר...
הרי שמואל חי ובית דינו קיים.
יש לו מספרה ברחוב אבינדב - ליד בית הכנסת "אור הצפון" בירושלים.
אבק פורח כתב:לא הבנתי מה ה'אשמה' באישה. מדובר שגם היא אברכית שקועה בלימוד?
דמשק כתב:אבק פורח כתב:לא הבנתי מה ה'אשמה' באישה. מדובר שגם היא אברכית שקועה בלימוד?
כנראה שלא הבנת, הבעיה במי ששקוע בלימוד לעסוק בפס שערותיו, איננו רק משום ביטול תורה בכמה דקות שלוקח לסדר את זה, אלא מי שראשו מונח בלימוד, לא אמור להתעסק בטיפוח ביופי שערותיו, וממילא גם אשה "בת תורה" שזכתה ובעלה הוא בן תורה, (ובדרך כלל אדעתא דהכי נישאת לו) לא אמורה להוריד אותו מדרגתו ולהפכו למסלסל בשערו
שמש כתב:דמשק כתב:אבק פורח כתב:לא הבנתי מה ה'אשמה' באישה. מדובר שגם היא אברכית שקועה בלימוד?
כנראה שלא הבנת, הבעיה במי ששקוע בלימוד לעסוק בפס שערותיו, איננו רק משום ביטול תורה בכמה דקות שלוקח לסדר את זה, אלא מי שראשו מונח בלימוד, לא אמור להתעסק בטיפוח ביופי שערותיו, וממילא גם אשה "בת תורה" שזכתה ובעלה הוא בן תורה, (ובדרך כלל אדעתא דהכי נישאת לו) לא אמורה להוריד אותו מדרגתו ולהפכו למסלסל בשערו
היא נישאת לו אדעתא דהכי שיראה כאדם מן היישוב ולא כהומלס מוזנח (עושה רושם שיש כאן כותבים שככה"נ נוהגים בתספורת 'אפס' ודומותיה מחמת כורח המוסכמות החברתיות בסביבתם המנסים להציג את מי שאינו נוהג כמוהם כנחות ו'מסלסל בשערו' בכדי להפיס את דעת עצמם)
שמש כתב:לא נראה לי שזה הנושא אך אני נהגתי להסתפר אצל ספר לא דתי ומעולם לא הוצרכתי לבקש/להזכיר שיעשה פס. כמו"כ כבודו יכול להביט ברחוב על אנשים 'מחוץ לציבור הדתי' ולהיווכח שמדובר בשטויות
אוי לאותו בן תורה שמרגיש שנתינת לב לרצון אשתו מוריד אותו ממדרגתו.דמשק כתב:אבק פורח כתב:לא הבנתי מה ה'אשמה' באישה. מדובר שגם היא אברכית שקועה בלימוד?
כנראה שלא הבנת, הבעיה במי ששקוע בלימוד לעסוק בפס שערותיו, איננו רק משום ביטול תורה בכמה דקות שלוקח לסדר את זה, אלא מי שראשו מונח בלימוד, לא אמור להתעסק בטיפוח ביופי ולסלסל בשערו, וממילא גם אשה "בת תורה" שזכתה ובעלה הוא בן תורה, (ובדרך כלל אדעתא דהכי נישאת לו) לא אמורה להוריד אותו מדרגתו
דמשק כתב:[
סליחה, לא התכוונתי על אלה שבקיאים בדרכי התספורת של אנשים 'מחוץ לציבור הדתי'.
הנה ראשון לכל צריך לידע, שעצם הסלסול, אף שלכאורה אין בו איסור, אבל באמת גם זה נכלל בלאו דלא ילבש גבר שמלת אשה, שהקישוט לא הותר רק לנשים שהם צריכים לכך.
איני מבין כלל בהלכות תספורות ומהו 'פס'. מבירור קצר שערכתי עולה שישנו 'פנְס', היינו פס דק וישר (או כצורת האות זד) שעושה הספר בגילוח אפס לאורך הצדעיים, וישנו מה שנקרא 'מארינס' שהוא תספורת מדורגת, בכל מיני צורות, ופעמים שמשלבים אחד עם השני.
מעט דבש כתב:דוקא אתה כן הבנת, ומי שציטטת, הוא זה שלא הבין. 'פס' הכונה בעורף, ליישר את השיער בעורף, שייראה כאילו צומח בצורה ישרה בצורת 'פס'.
עזריאל ברגר כתב:אמר לי ספר אחד....
יואל שילה כתב:כרגיל יקפצו עלי כשאכתוב שוב אותה מנטרה
אין לעשות עסק היכן שאין שום עסק
יעשה פס לא יעשה פס, את מי זה אמור לעניין?
זו לא עבירה ולא מצוה, אין שום פגם בלהראות אדם מן הישוב, ואין שום בעיה באי עשיית פס
וכי יש לזה קשר לצורת בן תורה? לצורת פושטק?
מסירת מודעה: אני בד"כ מספר את עצמי במכונה, וממילא לא יכול לעשות פס ומעולם זה לא עניין אותי, אך לאחר שנים רבות רעייתי ביקשה ממני שיהיה גם פס...
שש ושמח כתב:וכי לספר כל ראשו בתער ג"כ אסור?
בפשטות דברי רבינו יונה רק לשאר מקומות הגוף שזה אין דרך האנשים לגלח, כולל תחת הגרון, אבל על שער הראש לא דיבר כלל.
דורשי יחודך כתב:עזריאל ברגר כתב:אמר לי ספר אחד....
קבלה בידינו מרבותינו, כל מקום שמוזכר "ספר אחד" הכוונה לאותו ספר של כפר קרצום...
עזריאל ברגר כתב:שמש כתב:עזריאל ברגר כתב:אמר לי ספר אחד, שאין זה מקובל כלל מחוץ לציבור הדתי לעשות פס, ורק כאשר הוא חזר בתשובה - אז הוא למד איך לעשות פס....
כנראה שרק אחר שחזר בתשובה הוא נעשה ספר...
הרי שמואל חי ובית דינו קיים.
יש לו מספרה ברחוב אבינדב - ליד בית הכנסת "אור הצפון" בירושלים.
נחומצ'ה כתב:נזכרתי שבשנותי בישיבה, המשגיח היה סונט ב'עושה פסים', שזה שאלה של ציצית משום הקרנות...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים