יבנה כתב:yankev כתב:בחגיגה (טז.) דריש לקיש כל המסתכל בשלשה דברים עיניו כהות בקשת ובנשיא ובכהנים בקשת דכתיב כמראה הקשת אשר יהיה בענן ביום הגשם הוא מראה דמות כבוד ה' בנשיא דכתיב ונתת מהודך עליו המסתכל בכהנים בזמן שבית המקדש קיים שהיו עומדין על דוכנן ומברכין את ישראל בשם המפורש.
למה רי"ף ורמב"ם לא פסקו את זה להלכה?
כהנים זה לא משם, אלא מהמשנה ובירושלמי כמו שמוסבר ב'יד פשוטה'
מאמר בטעמי השמטות הרמב"ם, מבואר שם בעמ' 20 סעיף 20.
http://www.machonso.org/uploads/images/ ... 031-54.pdf
הוא לא היה חייב לכתוב שזה מכהה את העיניים אבל לכה"פ לכתוב שזה אסור, אם זה אסור לפי דעתו.
מה שכתוב בקובץ הנ"ל בהערה 20 שהוא לא מביא דברים סגוליים או על טבעיים ובזה רציתם לתלות את ההשמטה המדוברת כאן, האם אין דין אחר שבו כתוב בסגנון זה והביא את אותו דין תוך השמטת אותו דבר על טבעי שנזכר בו? מה גם לפי מ"ש ר' חננאל "מפני שאלו כולן אתו להרהורי בכבוד השם", לא ברור מה שייך כאן עניין סגולי.
עקביה כתב:את מה הם יפסקו להלכה?
הרי אין כאן שום הלכה.
אז מותר לדעתו להסתכל בדברים האלה?