ספרים וועלט כתב:
מצד התפילה לכאורה עדיף להתפלל מנחה קטנה כמ"ש הפוסקים שזה עיקר זמנה.
מקדש שביעי כל שביעי כתב: שגם מנחה גדולה לכתחילה [הגר"א למשל]
שמואל דוד כתב:יישר כח - אני שואל בנוגע מי שלא רוצה ללבוש טלית ותפילין בסתם, הוא רוצה לדעת אם עדיף להתפלל מנחה גדולה כדי לזרז במצות.
באר בשדה כתב:ראה מ"ש בשו"ג הוצאה החדשה דמנהגי מהריי"ו סוליצא או"ק תתקנח.
בברכה המשולשת כתב:אם כבר הזכירו את דעת אדוננו הגר"א בעניין זמן מנחה, הרי שלעניין עצם שאלת פותח האשכול יש להזכיר שדעת אדוננו הגר"א להניח מיד אחרי סיום הקינות.
שולי גליון.שמואל דוד כתב:מי זה שו״ג?באר בשדה כתב:ראה מ"ש בשו"ג הוצאה החדשה דמנהגי מהריי"ו סוליצא או"ק תתקנח.
נסמן בשקישרתי.שמואל דוד כתב:אשמח במקורבברכה המשולשת כתב:אם כבר הזכירו את דעת אדוננו הגר"א בעניין זמן מנחה, הרי שלעניין עצם שאלת פותח האשכול יש להזכיר שדעת אדוננו הגר"א להניח מיד אחרי סיום הקינות.
אך גם לשיטתם יש לצדד לכאו' דתענית שאני (כנסמן גם במנהגי מהריי"ו שם).מקדש שביעי כל שביעי כתב:כתבת כאילו זה מוסכם אליבא דכו"ע ואין מישהו שסובר שגם מנחה גדולה לכתחילה [הגר"א למשל] וכך נהגו החזו"א וכמדו' הרב מבריסק ועוד
לבי במערב כתב:אך גם לשיטתם יש לצדד לכאו' דתענית שאני (כנסמן גם במנהגי מהריי"ו שם).מקדש שביעי כל שביעי כתב:כתבת כאילו זה מוסכם אליבא דכו"ע ואין מישהו שסובר שגם מנחה גדולה לכתחילה [הגר"א למשל] וכך נהגו החזו"א וכמדו' הרב מבריסק ועוד
אור עולם כתב:מע"ר (ר): "ותיכף אחר קינות אפילו קודם חצות מניח תפלין".
לבי במערב כתב:הרמ"א כתב רק "ומאריכין עם הקינות עד מעט קודם חצות", ואי"צ לאפושי פלוגתא בחנם.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד