שמש כתב:לכאורה בפעם אחת שלא דילגה עדיין אין הוסת נעקר.
מגופת חבית כתב:ומו''ץ אחד אמר לי שתחוש להפלגה של יום ל''א, וביאר שכך הוא וסתה שהיא רואה בהפלגה יום אחד יום יותר מראייתה
תוכן כתב:נניח שהיא ראתה לג, לד, לה, לו, לז, לח, ואח"כ כ', האם באמת נאמר שהיא צריכה לחשוש לכ"א, ולא לל"ט מראיית הכ'? הרי קיי"ל דהפלגה קצרה אינה עוקרת ארוכה!
מגופת חבית כתב:לא הבנתי, למשל בציור הנ''ל, אם תראה יום ל''ה ולא תראה יום ל''ו כ''א יום ל''ז ואח''כ לא תראה ביום ל''ח וכן הלאה, [ואילו שינתה ליום כ''ה ואז לא תראה ביום כ''ו, גם זה בכלל עקירה]
יהודה בן יעקב כתב:מגופת חבית כתב:ומו''ץ אחד אמר לי שתחוש להפלגה של יום ל''א, וביאר שכך הוא וסתה שהיא רואה בהפלגה יום אחד יום יותר מראייתה
כן אמר לי הגרש"צ רוזנבלט שליט"א. דדוקא בוסת החודש בדילוג חוששים לסדר שהיה לה, אבל בהפלגה אין כאן סדר, אלא חוששת מההפלגה האחרונה.
וכן כתב בפרדס רמונים סי' קפט שפ"ח סק"י, דשאני וסת הפלגה מוסת החודש, עיי"ש דתלה זה במח' מהרש"ל וט"ז, ולמאי דקיי"ל כמהרש"ל כן הדין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 339 אורחים