מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

חיפושי מקורות וכדומה
מבק
הודעות: 109
הצטרף: ד' ינואר 24, 2018 1:20 pm

שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

הודעהעל ידי מבק » ג' יולי 13, 2021 12:22 am

החתם סופר (חולין לט ע"ב) כתב, ש'שונא מתנות יחיה' אינו אמור אלא במתנת בריא ולא במתנת שכיב מרע משום שנחשב כירושה.

וכתב שם:

ומצינו מחז"ל היו מהדרים אחר זה ולא שייך בזה שונא מתנות.

מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

הודעהעל ידי בקרו טלה » ג' יולי 13, 2021 1:20 am

מבק כתב:מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?

בשו"ת אריה דבי עילאי ח"ג אה"ע סי' טז במהדורה חדשה הובא תשובת החת"ס [מקובץ תשובות סי' סח] וז"ל: אבל בשכיב מרע דכירושה שויא רבנן לא נאמר ע"ז שונא מתנות יחיה, ומצינו גדולי חז"ל לא נזהרו מזה. ובהערות ציינו לב"ב קמט ע"א וקנ"א ע"א

מבק
הודעות: 109
הצטרף: ד' ינואר 24, 2018 1:20 pm

Re: שונא מתנות יחיה במתנת שכיב מרע

הודעהעל ידי מבק » ב' יולי 19, 2021 1:43 am

בקרו טלה כתב:
מבק כתב:מי יוכל לבאר כוונתו ? היכן מצינו כן בחז"ל ?

בשו"ת אריה דבי עילאי ח"ג אה"ע סי' טז במהדורה חדשה הובא תשובת החת"ס [מקובץ תשובות סי' סח] וז"ל: אבל בשכיב מרע דכירושה שויא רבנן לא נאמר ע"ז שונא מתנות יחיה, ומצינו גדולי חז"ל לא נזהרו מזה. ובהערות ציינו לב"ב קמט ע"א וקנ"א ע"א



ייש"כ גדול.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 119 אורחים