אראל כתב:אבל גדול לחסידי חב"ד בפרט, ולחסידים בכלל!!
אליסף כתב:אראל כתב:אבל גדול לחסידי חב"ד בפרט, ולחסידים בכלל!!
מרגש לראות תגובה כזו מחסיד סאטמאר!!
אראל כתב:אבל גדול לחסידי חב"ד בפרט, ולחסידים בכלל!!
אליהו_אלאי כתב:ר' יואל לא הי' רק חוזר, אלא בעיקר הי' בעל הבנה עצומה, ובעל הסברה מופלאה, שפתח דרך חדש בהבנת חסידות חב"ד.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:היה לו סיפור עם הריי"צ בילדותו, כאשר פגשו אביו במרחקים. ויבאו היודעים ויספרו.
דרומי כתב:באופן אישי זכיתי פעם לשבת אתו שעות ארוכות ל'ראיון' לעיתון. היה מדהים כיצד לא נח לרגע, ואף כיוון אותי מה לשאול ("עכשיו אתה שואל ככה.. והתשובה על כך..."). הכל היה בנוי לתלפיות, ללא שום סדק וחריץ.
אראל כתב:אליסף כתב:
[למרות שמייחסים אליו הספר 'מענה חכם' לסתור דברי הויואל משה...]
אליהו_אלאי כתב:אראל כתב:אליסף כתב:[למרות שמייחסים אליו הספר 'מענה חכם' לסתור דברי הויואל משה...]
הוא לא כתב ספר כזה, הוא כתב מכתב פרטי לפני שנים רבות, ומאן דהו החליט בשנים האחרונות להדפיסו כקונטרס בשם מענה חכם. ומטרת המכתב לא הי' לסתור דברי הויואל משה, אלא לבאר מדוע לדעתו אנשי סאמטר טועים בהבנת הויואל משה.
עזריאל ברגר כתב:ר' יואל, כרבו הרבי מליובאוויטש, לא הניח אחריו "בנים ובנות" ביולוגיים, אבל כמדומני שאפשר לומר שהוא הניח אחריו רבבות שחייבים לו את חייהם הרוחניים.
עובדיה חן כתב:האם כל ספריו נמצאים באוצר?
עזריאל ברגר כתב:(כפי שהיה מקובל בדורות ההם, שלא דקדקו בתוארי כבוד וכו' ואכמ"ל)
חרסון כתב:...
ונתנו ידידים כתב:א. מה היה הערכתו של הרבי אליו, האם ידוע משהו, האם היו איזה ביטויים?
ב. האם היה כל עסקו בתורת החסידות או גם בנגלה, ומה היו שיעוריו הקבועים בישיבה שספרו עליו פה מקודם בנגלה או בחסידות?
ונתנו ידידים כתב:יישר כח גדול. אם אני מבין נכון אתה אומר שמה שאנחנו רואים בליקוטי שיחות לא הכל נאמר בשעת השיחה ע"י הרבי זצ"ל רק התמצית הווארט והשאר נערך והורחב ע"י רבי יואל כהן ז"ל? והאם אותו דבר בספר המאמרים? [האם צורת הדיבור המיוחדת שמאפיין את ליקוטי שיחות (ובמדת מה את חסידי חב"ד בכלל) שורשו מהרבי או מרי"כ]
ונתנו ידידים כתב:ואני שואל שוב שאר השאלות ששאלתי
א. מה היה הערכתו של הרבי אליו, האם ידוע משהו, האם היו איזה ביטויים?
ב. האם היה כל עסקו בתורת החסידות או גם בנגלה, ומה היו שיעוריו הקבועים בישיבה שספרו עליו פה מקודם בנגלה או בחסידות?
ואני גם מוסיף לשאול האם היה חסיד גדול בעבודה ג"כ או עיקר יחוסו היה גאונותו?
ונתנו ידידים כתב:ואני גם מוסיף לשאול האם היה חסיד גדול בעבודה ג"כ או עיקר יחוסו היה גאונותו?
סגי נהור כתב:ב. עסקו בהרבצת התורה היה במשנת החסידות, ובזה היו שיעוריו הקבועים. אמנם מבחינת דרך הניתוח וההסברה שלו היה מתאים להפליא דוקא ללימוד סוגיות בעיון (להבדיל מאחרים שאינם מצליחים בנגלה ופונים לנסתר...).
דרומי כתב:האמת ניתנת להיאמר כי לא היה מופת לרבים בענין של 'עבודה' במובן של התגברות על היצר וכיו"ב, משום שמלכתחילה הוא היה מורם מעם וראשו בשמים, כך שאדם מן השורה שיש לו את הנסיונות והפיתויים הרגילים לא תמיד יכול היה לשאוב ממנו מודל לחיקוי (קצת כעין הסיפור הידוע עם ר"ז מאניפולי בענין קבלת יסורים מאהבה).
יהושפט כתב:ידוע שהגר"ד לימד שם, בנו למד שם בגללו, אולי גם ר"ש ברמן. כפי ששמעתי מפי רד"ץ הילמן, ר' דוד העריך מאד את כשרונותיו של ר' יואל, ולפי דרכו היה מצטער מאד על שלא השקיע אותם בנגלה, באומרו שיכל להיות ראש ישיבה גדול. אגב, הרד"ץ סיפר עוד שר' דוד העריך מאד את רח"ש ברוק שהיה בזמנו משפיע בישיבה.
כמדומני שבשיחה שהתפרסמה מהמפגש שבין ר' יואל לר' בערל הם דיברו על תקופת ר' דוד בישיבת חב"ד, ועל הליטאים שלמדו שם. אולי מי מהקוראים כאן יודע היכן ניתן למצוא את השיחה, ויעלה אותה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 436 אורחים