מפ"מ פשיטא לי' הכי?!בתוך הגולה כתב:חכ"א אמר לי בפשיטות שמותר . .
ראיתי מציינים, שבילקו"י 'שובע שמחות' ח"ב ע' צו התיר (וששנה דבריו שם ע' קיב).ישורון250 כתב: . . האם יכול הסנדק לאכול בשר בביתו אחר שיום טוב שלו, או רק כאשר משתתף בסעודת המצוה . .
ראה שו"ת 'שואל ומשיב' מהדו"ת ח"ב סי' נח.אוהב אוצר כתב: . . ויש חשש רחוק . . שיצטרך לאכול בצום - האם מותר לו לכתחילה להיות ש"צ בערב או בבוקר?
לבי במערב כתב:מפ"מ פשיטא לי' הכי?!בתוך הגולה כתב:חכ"א אמר לי בפשיטות שמותר . .
בפשטות, בין לטעם ה'לבוש' בין לטעם המג"א - אין חילוק בין קודם חצות לאחריו; וכ"כ (מדעתו) בפסק"ת ח"ו ע' קטו הע' 86.
לבי במערב כתב:ראיתי מציינים, שבילקו"י 'שובע שמחות' ח"ב ע' צו התיר (וששנה דבריו שם ע' קיב).ישורון250 כתב: . . האם יכול הסנדק לאכול בשר בביתו אחר שיום טוב שלו, או רק כאשר משתתף בסעודת המצוה . .
לענד כתב:כ' הפוסקים דאף בערב שבת חזון אסור לרחוץ בבורית - אמנם אחר העיון לא מצאתי בפירוש דיש איסור לרחוץ פניו ידיו ורגליו בצונן עם בורית, וגם באבל לא מצאתי איסור כזה בפירוש [בדברי סופרים כ' לאסור משום סיכה, אבל בט' ימים ליכא איסור סיכה, וגם יש הרבה א ופנים שאף בבורית ליכא סיכה, ופשוט], המג"א הביא בשם הלבוש על 'חפיפת הראש' בחמין, שזהו אסור בבורית ולויג, וכן הוא במ"ב וש"פ, אבל היכא שמותר בצונן, כגון פניו ידיו ורגליו [כל השבוע] לא מצאתי בפירוש שאסור בבורית ולוג
וכל דבריי כאן מעיקר הדין, מדין הפוסקים, ולא ההיתר שבזמנינו משום איסטנוס וכו' וכו'
איתן נוי כתב:פיוט "אוי כי ירד אש מן השמים". הגרע"י כותב שהיום (ט' באב שחל במוצ"ש) לא יאמרו, מה הטעם?
איתן נוי כתב:פיוט "אוי כי ירד אש מן השמים". הגרע"י כותב שהיום (ט' באב שחל במוצ"ש) לא יאמרו, מה הטעם?
נהר שלום כתב:איתן נוי כתב:פיוט "אוי כי ירד אש מן השמים". הגרע"י כותב שהיום (ט' באב שחל במוצ"ש) לא יאמרו, מה הטעם?
אין לי תשובה, אבל בספר קינות* ע"פ הרב עובדיה כתבו לאומרו במוצ"ש אחר קדיש תתקבל
* האחד הזה http://www.zolsefer.co.il/%D7%A7%D7%99% ... D7%94.html
נהר שלום כתב:איתן נוי כתב:נהר שלום כתב:איתן נוי כתב:פיוט "אוי כי ירד אש מן השמים". הגרע"י כותב שהיום (ט' באב שחל במוצ"ש) לא יאמרו, מה הטעם?
אין לי תשובה, אבל בספר קינות* ע"פ הרב עובדיה כתבו לאומרו במוצ"ש אחר קדיש תתקבל
* האחד הזה http://www.zolsefer.co.il/%D7%A7%D7%99% ... D7%94.html
יש שם מקור למה שהבאת?
לא
יוסף חיים אוהב ציון כתב:איתן נוי כתב:פיוט "אוי כי ירד אש מן השמים". הגרע"י כותב שהיום (ט' באב שחל במוצ"ש) לא יאמרו, מה הטעם?
יעויין נחמת ציון (מוצפי)עמ' שכא.
לבי במערב כתב:מפ"מ פשיטא לי' הכי?!בתוך הגולה כתב:חכ"א אמר לי בפשיטות שמותר . .
בפשטות, בין לטעם ה'לבוש' בין לטעם המג"א - אין חילוק בין קודם חצות לאחריו; וכ"כ (מדעתו) בפסק"ת ח"ו ע' קטו הע' 86.
לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות וכו'.
לא מצינו שום חילוק באבלות התענית בקביעות כזו (ואף אסורים בבשר ויין במוצאי ת"ב, כמפורש ברמ"א סו"ס תקנח).יעקל כתב:בדרך אפשר ואולי באתי ליישב, בכגון דא דהאי שתא דאיירי בצום שנדחה לי' באב באחד בשבת, אולי בכה"ג הייתה כוונת החכם הנ"ל להתיר...
לפו"ר, לו הי' נכתב שם יב"ע בפירוש - הי' מקום להערה. אך 'ת"י' יכול הוא שיתפרש גם 'תרגום [רב] יוסף' (וגבי התרגום עה"ת יש לפענח: 'תרגום ירושלמי'), והכל שריר וקיים.צופה_ומביט כתב:באגב, בפשטות י"ל לא ת"י, אלא "ומתרגם", כי יונתן לא תרגם כתובים, כמבואר בגמרא מגילה ובכמה ראשונים. דיברנו בזה במקו"א ואין זמנו כעת.
בתוך הגולה כתב:לבי במערב כתב:מפ"מ פשיטא לי' הכי?!בתוך הגולה כתב:חכ"א אמר לי בפשיטות שמותר . .
בפשטות, בין לטעם ה'לבוש' בין לטעם המג"א - אין חילוק בין קודם חצות לאחריו; וכ"כ (מדעתו) בפסק"ת ח"ו ע' קטו הע' 86.
יש"כ.
(כאמור גם לא לא היה נראה ההיתר. במיוחד מה שלא נצא זכר לו בפוסקים)
צופה_ומביט כתב:"תרגום יוסף" [בלי "רב"] לא שמענו, וכבר כתבו ראשונים שלא רב יוסף תרגם הכתובים.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים