עליך עיננו כתב:ידוע מה שמספרים על הרוגוצובר שעסק כרגיל בתורה בזמן אבילות כי אמר שאמנם אסור אבל לא נצטוונו למסור את החיים על זה.
האם גם למד בת"ב? (א"כ מה מיוחד על ימי אבילות?)
והאם שמענו על עוד צדיקים שעסקו כרגיל בתורה בזמנים הנ"ל?
זאינץ כתב:דרומי כתב:הרבי מליובאוויטש סיפר כמה פעמים על ה'מלמד' שלו בימי נערותו, שהיה מבני ליטא, ש'תפס' אותו הרבי לומד בתשעה באב כרגיל ומה שהשיב לו ה'מלמד'...
(בספר 'שנים ראשונות' שיצאו לאחרונה פיענחו מי הוא ואינו תח"י כרגע)
זהו הרב איסר ניסן דריבין מקובנה.
לא ראיתי שנטען להפך.עליך עיננו כתב:אם אסור זה ודאי לא רצון הקב"ה
לבי במערב כתב:לא ראיתי שנטען להפך.עליך עיננו כתב:אם אסור זה ודאי לא רצון הקב"ה
לא גרסא אחרת היא. הן־הן הדברים.יבנה כתב:והביא גרסא אחרת בענין המלמד הנ"ל
היינו שהוא אסור, וכנגד רצון הבורא ית"ש; אלא שבזה גופא - לדעתו - מוטב שילקוהו על כך, ולא (למשל) על אכילה בלא ברכה ח"ו...עליך עיננו כתב:כתוב מוטב שילקוהו עבור לימוד ת"ב!
כדכד כתב:נשמע לי חידוש גדול מדי
ברחיצה וכיו"ב אסרו רחיצה של תענוג ורחיצה להעביר הזוהמא אינה תענוג וממילא אינה בכלל האיסור אבל ת"ת הוא גופו שמחה ואיך נתיר זאת משום שאחרת יצטער?
עליך עיננו כתב:בכל אופן לא מצינו מגדולי הדורות שהקלו בזה.
ופלא שראיתי בכמה מקומות שמציינים לגבי קריאת תהילים וכדו' להקל בצירוף זה שיש מקילים ללמוד ממש בת"ב,ועדין לא מצאתי לזה שום מקור כתוב מלבד הסיפורים הנ"ל.
אליסף כתב:באיזהו מקומן אדמו"ר ר' ירוחם נ"ע מתייחס להנהגת הרוגצ'ובר ומבקרה בחריפות
זאינץ כתב:עליך עיננו כתב:ידוע מה שמספרים על הרוגוצובר שעסק כרגיל בתורה בזמן אבילות כי אמר שאמנם אסור אבל לא נצטוונו למסור את החיים על זה.
האם גם למד בת"ב? (א"כ מה מיוחד על ימי אבילות?)
והאם שמענו על עוד צדיקים שעסקו כרגיל בתורה בזמנים הנ"ל?
ע''פ השמועה אמר שיש היתר ע''פ דברי הירושלמי[מועד קטן ט''ז הלכה א]''שאם היה להוט אחר התורה מותר''[מדובר שם על אבילות ושייך גם לת''ב שהאיסור ללמוד בו הוא משום אבילות].
אליסף כתב:באיזהו מקומן אדמו"ר ר' ירוחם נ"ע מתייחס להנהגת הרוגצ'ובר ומבקרה בחריפות
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים