מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
באג2000
הודעות: 86
הצטרף: ש' ינואר 21, 2017 10:34 pm

לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי באג2000 » ד' יולי 14, 2021 9:14 pm

פגשתי לאחרונה יהודי שומר תורה ומצוות שחברה בבעלותו (בעלות חלקית) מפרסמת את עצמה באמצעות תמונות עם נשים כמקובל לצערינו. החברה פונה לחילונים והתמונות בהתאם.
יש לזה היתר כל שהוא?
ואם האשה לבושה לפי גדרי השולחן ערוך הדין שונה?

הארי החי
הודעות: 231
הצטרף: ד' פברואר 03, 2021 9:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי הארי החי » ד' יולי 14, 2021 11:51 pm

השאלה לא מובנת. האם יש איסור לפני עור?????

קו ירוק
הודעות: 5888
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי קו ירוק » ה' יולי 15, 2021 12:23 am

השאלה היא אודות מחטיא את הרבים

הארי החי
הודעות: 231
הצטרף: ד' פברואר 03, 2021 9:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי הארי החי » ה' יולי 15, 2021 12:26 am

דהיינו שאיסור לפנ"ע לא כ"כ מעניין - רק מחטיא את הרבים ??? אתמהה

קו ירוק
הודעות: 5888
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי קו ירוק » ה' יולי 15, 2021 12:28 am

עוונו חמור שאין מספיקין בידו.
ודאי שהוא לפני עיוור אבל מלעיטהו בידים

הארי החי
הודעות: 231
הצטרף: ד' פברואר 03, 2021 9:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי הארי החי » ה' יולי 15, 2021 12:31 am

נחזור לשאלה - ודאי שאסור !!

ונתנו ידידים
הודעות: 1324
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ה' יולי 15, 2021 8:45 am

האם יש איסור לתלות בגדי צבעונין במקום גלוי משום לפני עיוור, והאם יש איסור לאשה ללכת ברחוב משום לפני עיוור, וכאן בכלל ליכא למיחש לאשה זו כיון שאף א' לא מכיר אותה, ולפני עיוור הוא במושיט לו יין בתרי עברי דנהרא ולמה שיהא זה אסור בלפני עיוור, וודאי שאינו דבר נכון והוא פריצותא אבל איסורא איני יודע מנלן.

שמש
הודעות: 1587
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי שמש » ה' יולי 15, 2021 9:00 am

אם האישה צנועה כדין, איזה איסור יש יותר מסתם אישה צנועה היוצאת לרחוב? יתכן שאיכא למיחש לפריצות או שיעשו גרוע יותר אבל איסור ממש על תמונת אישה צנועה מה''ת?

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יולי 15, 2021 10:01 am

השאלה הראשונה הייתה על תמונות לא צנועות, הלא כן?
ומכיוון שמטרתו של קמפיין פרסומי הוא שיתבוננו בתמונה, הרי הוא מסית את הבריות לעבור עבירה
(ומעין מש"כ מרן הגרמ"פ בעניין שבת)
לגבי תמונה צנועה, אם המטרה היא שיתבוננו באשה, וזו הרי המטרה של הפרסומת, לכאורה גם זה ייאסר בגלל העניין של אצבע קטנה.

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי שש ושמח » ה' יולי 15, 2021 10:08 am

גם בעסקים חרדיים הרבה פעמים מקפידים על "נראות טובה" של העובדות ואין הבדל בין זה ובין הצגת תמונה. שניהם לא מיועדים להתבוננות ולהרהורי עבירה.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יולי 15, 2021 10:22 am

לא הבנתי מה כוונת כתר"ה שליט"א בביטוי "נראות טובה"

עקביה
הודעות: 5707
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי עקביה » ה' יולי 15, 2021 10:27 am

בברכה המשולשת כתב:לגבי תמונה צנועה, אם המטרה היא שיתבוננו באשה, וזו הרי המטרה של הפרסומת, לכאורה גם זה ייאסר בגלל העניין של אצבע קטנה.

שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כא סעיף א
והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה,

זה מה שאסור, ואין זה שייך בנד"ד.
אף כי מצד המוסר לפרסם באופן כזה אינו ראוי כלל ועיקר.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יולי 15, 2021 10:36 am

עקביה כתב:זה מה שאסור, ואין זה שייך בנד"ד.
אף כי מצד המוסר לפרסם באופן כזה אינו ראוי כלל ועיקר.


למה לא שייך?
הרי פעמים רבות השימוש באשה (דווקא!) בפרסומת נועד למשוך את תשומת לב הגברים

עקביה
הודעות: 5707
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי עקביה » ה' יולי 15, 2021 10:53 am

אני מבין שמדובר בפרסומת המיועדת לחילונים ובאשה הלבושה בצניעות.
כמדומני שפשוט שאין כוונת הנאה מצד הרואים את התמונה, גם אם התמונה מושכת את העין.
(מלבד מה שיש לדון האם עצם האיסור של 'אצבע קטנה' שייך בתמונה של דמות לא מוכרת).

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי חגי פאהן » ה' יולי 15, 2021 11:38 am

למה שאיסור אצבע קטנה לא יחול באשה לא מוכרת? כיון שעיקר היצר הוא בחוש הראיה דוקא, יש שהתירו לשמוע קול אשה שאינו מכירה, כיון שאינו יכול לדמיין את מראה. אבל פה הרי מדובר על הראיה עצמה.
עקביה כתב:אני מבין שמדובר בפרסומת המיועדת לחילונים ובאשה הלבושה בצניעות.

ואני מבין שהאשה לא לבושה בצניעות, כיון שהשואל כתב
באג2000 כתב:החברה פונה לחילונים והתמונות בהתאם.

מאידך, יש לי חבר שעוסק בבניית אתרים ופנו אליו להקים אתר של לבני נשים והתמונות בהתאם (אשתו הבונה בפועל). הוא לא ידע אם זה בגדר מחטיא את הרבים משום שכל אחד יכול להיכנס לרשת וכו', ושאל ב"ד חשוב והתירו לו, משום שגבר שנכנס לאתר כזה זו הבעיה שלו.

עקביה
הודעות: 5707
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי עקביה » ה' יולי 15, 2021 12:59 pm

חגי פאהן כתב:למה שאיסור אצבע קטנה לא יחול באשה לא מוכרת?

לא הייתי מספיק ברור. באשה לא מוכרת ודאי שהאיסור קיים.
התכוונתי שלא ברור שבתמונה של אשה לא מוכרת הוא קיים.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי חגי פאהן » ה' יולי 15, 2021 1:04 pm

עקביה כתב:
חגי פאהן כתב:למה שאיסור אצבע קטנה לא יחול באשה לא מוכרת?

לא הייתי מספיק ברור. באשה לא מוכרת ודאי שהאיסור קיים.
התכוונתי שלא ברור שבתמונה של אשה לא מוכרת הוא קיים.

למה לא ברור?

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי דרומי » ה' יולי 15, 2021 2:00 pm

ברור שלא - כלומר, ברור שבתמונה של אשה לא מוכרת לא חל האיסור של 'אצבע קטנה'

ואולי אפילו בתמונה של אשה מוכרת, כל עוד זה לא חי ואמיתי

[כוונתי מצד גדרי ההלכה הפסוקה ולא מצד מדת חסידות ודרכי מוסר]

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' יולי 16, 2021 10:01 am

חגי פאהן כתב: מאידך, יש לי חבר שעוסק בבניית אתרים ופנו אליו להקים אתר של לבני נשים והתמונות בהתאם (אשתו הבונה בפועל). הוא לא ידע אם זה בגדר מחטיא את הרבים משום שכל אחד יכול להיכנס לרשת וכו', ושאל ב"ד חשוב והתירו לו, משום שגבר שנכנס לאתר כזה זו הבעיה שלו.


זה לכאורה שונה, כי זה קשור למוצר עצמו בהכרח. אני הבנתי שבשאלה אין קשר.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' יולי 16, 2021 10:02 am

דרומי כתב:ברור שלא - כלומר, ברור שבתמונה של אשה לא מוכרת לא חל האיסור של 'אצבע קטנה'

ואולי אפילו בתמונה של אשה מוכרת, כל עוד זה לא חי ואמיתי

[כוונתי מצד גדרי ההלכה הפסוקה ולא מצד מדת חסידות ודרכי מוסר]


למה שזה יהיה שונה, הרי גירוי היצר שייך גם בתמונה?

כולל יונגערמאן
הודעות: 604
הצטרף: ו' דצמבר 10, 2010 9:09 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי כולל יונגערמאן » ו' יולי 16, 2021 11:03 pm

גמירי אין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואות, ומכיון שהנייר או המסך אינו ערוה עליו, איזה גירוי שייך כאן? וכמפורש שאין חשש שמזה יבוא להתגרות באחריני. אך ביודעה ומכירה יש איסור של חומרא גם על בגדי צבעונין שלה כי מזה יזכר מאותה האשה שכבר מכירה, וזה לא שייך באישה אלמונית שבתמונה או ווידיאו, מה גם שלפעמים עוד מייפים התמונה בכל מיני פירכוס. כך שגם במקרה הרחוקה שיתקל בה בחיי יום יום לא יכירה בכלל, כ"ש אם עושים שינויים דיגיטליים בהתמונה לייפוי וכדו' שאין זה תמונת אשה אמיתית כלל

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' יולי 19, 2021 4:11 pm

למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי חגי פאהן » ג' יולי 20, 2021 10:10 am

כולל יונגערמאן כתב:גמירי אין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואות, ומכיון שהנייר או המסך אינו ערוה עליו, איזה גירוי שייך כאן? וכמפורש שאין חשש שמזה יבוא להתגרות באחריני. אך ביודעה ומכירה יש איסור של חומרא גם על בגדי צבעונין שלה כי מזה יזכר מאותה האשה שכבר מכירה, וזה לא שייך באישה אלמונית שבתמונה או ווידיאו, מה גם שלפעמים עוד מייפים התמונה בכל מיני פירכוס. כך שגם במקרה הרחוקה שיתקל בה בחיי יום יום לא יכירה בכלל, כ"ש אם עושים שינויים דיגיטליים בהתמונה לייפוי וכדו' שאין זה תמונת אשה אמיתית כלל

תמיהני עליך כולל יונגערמאן, האם לדעתך בכל המחשבים והטלויזיות כולל האתרים והערוצים המיועדים לעבירה, אין שום איסור לצפות בהם? "וכמפורש שאין חשש שמזה יבוא להתגרות באחריני"?! אם כן למה משפחות מתפרקות מאינטרנט פתוח? למה תעשיית הזימה היא מהמכניסות בעולם? כמדומני שמעולם לא צפית במסך ולכן אינך יודע על מה מדובר.

שמש
הודעות: 1587
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי שמש » ג' יולי 20, 2021 10:30 am

במקומות הנ''ל לא מראים (רק) נשים צנועות.. לכן זו בעיה. לכאורה במראה שהוא חריג ו/או לא צנוע בעצם, שייך מסתמא גירוי והרהור גם בלא מכירה (כעין זה מצינו אצל איזבל שעשתה לאחאב דמויות במרכבתו לצורך כך). אבל באישה שנראית רגיל וצנוע אין איסור בעצם הצגתה (כפי שאין איסור לאישה לצאת לרחוב) אלא למי שמתבונן באופן שמהרהר בה וזה שייך רק במכירה.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי חגי פאהן » ג' יולי 20, 2021 11:56 am

שמש כתב:במקומות הנ''ל לא מראים (רק) נשים צנועות.. לכן זו בעיה. לכאורה במראה שהוא חריג ו/או לא צנוע בעצם, שייך מסתמא גירוי והרהור גם בלא מכירה (כעין זה מצינו אצל איזבל שעשתה לאחאב דמויות במרכבתו לצורך כך). אבל באישה שנראית רגיל וצנוע אין איסור בעצם הצגתה (כפי שאין איסור לאישה לצאת לרחוב) אלא למי שמתבונן באופן שמהרהר בה וזה שייך רק במכירה.

מהיכן חילוק זה בין מכירה ללא מכירה? האם מוזכר בפוסקים?

הקישון33
הודעות: 207
הצטרף: א' ינואר 24, 2021 7:07 pm

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי הקישון33 » ג' יולי 20, 2021 12:43 pm

בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.

איך מבינים את הגמרא גמירי וכו'? הרי זה לא גרע מאישה שאינו מכירה.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 20, 2021 7:24 pm

הקישון33 כתב:
בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.

איך מבינים את הגמרא גמירי וכו'? הרי זה לא גרע מאישה שאינו מכירה.


זה גירוי היצר מכיוון אחר.

הפצת המעיינות
הודעות: 1255
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: לפרסם באמצעות תמונות לא גלאט

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ש' פברואר 26, 2022 11:05 pm

בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.

את צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר

צצצצצ.PNG
צצצצצ.PNG (148.6 KiB) נצפה 2507 פעמים
צצצצצצ.PNG
צצצצצצ.PNG (30.89 KiB) נצפה 2507 פעמים


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 212 אורחים