בברכה המשולשת כתב:לגבי תמונה צנועה, אם המטרה היא שיתבוננו באשה, וזו הרי המטרה של הפרסומת, לכאורה גם זה ייאסר בגלל העניין של אצבע קטנה.
שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כא סעיף א
והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה,
עקביה כתב:זה מה שאסור, ואין זה שייך בנד"ד.
אף כי מצד המוסר לפרסם באופן כזה אינו ראוי כלל ועיקר.
עקביה כתב:אני מבין שמדובר בפרסומת המיועדת לחילונים ובאשה הלבושה בצניעות.
באג2000 כתב:החברה פונה לחילונים והתמונות בהתאם.
חגי פאהן כתב:למה שאיסור אצבע קטנה לא יחול באשה לא מוכרת?
עקביה כתב:חגי פאהן כתב:למה שאיסור אצבע קטנה לא יחול באשה לא מוכרת?
לא הייתי מספיק ברור. באשה לא מוכרת ודאי שהאיסור קיים.
התכוונתי שלא ברור שבתמונה של אשה לא מוכרת הוא קיים.
חגי פאהן כתב: מאידך, יש לי חבר שעוסק בבניית אתרים ופנו אליו להקים אתר של לבני נשים והתמונות בהתאם (אשתו הבונה בפועל). הוא לא ידע אם זה בגדר מחטיא את הרבים משום שכל אחד יכול להיכנס לרשת וכו', ושאל ב"ד חשוב והתירו לו, משום שגבר שנכנס לאתר כזה זו הבעיה שלו.
דרומי כתב:ברור שלא - כלומר, ברור שבתמונה של אשה לא מוכרת לא חל האיסור של 'אצבע קטנה'
ואולי אפילו בתמונה של אשה מוכרת, כל עוד זה לא חי ואמיתי
[כוונתי מצד גדרי ההלכה הפסוקה ולא מצד מדת חסידות ודרכי מוסר]
כולל יונגערמאן כתב:גמירי אין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואות, ומכיון שהנייר או המסך אינו ערוה עליו, איזה גירוי שייך כאן? וכמפורש שאין חשש שמזה יבוא להתגרות באחריני. אך ביודעה ומכירה יש איסור של חומרא גם על בגדי צבעונין שלה כי מזה יזכר מאותה האשה שכבר מכירה, וזה לא שייך באישה אלמונית שבתמונה או ווידיאו, מה גם שלפעמים עוד מייפים התמונה בכל מיני פירכוס. כך שגם במקרה הרחוקה שיתקל בה בחיי יום יום לא יכירה בכלל, כ"ש אם עושים שינויים דיגיטליים בהתמונה לייפוי וכדו' שאין זה תמונת אשה אמיתית כלל
שמש כתב:במקומות הנ''ל לא מראים (רק) נשים צנועות.. לכן זו בעיה. לכאורה במראה שהוא חריג ו/או לא צנוע בעצם, שייך מסתמא גירוי והרהור גם בלא מכירה (כעין זה מצינו אצל איזבל שעשתה לאחאב דמויות במרכבתו לצורך כך). אבל באישה שנראית רגיל וצנוע אין איסור בעצם הצגתה (כפי שאין איסור לאישה לצאת לרחוב) אלא למי שמתבונן באופן שמהרהר בה וזה שייך רק במכירה.
בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.
הקישון33 כתב:בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.
איך מבינים את הגמרא גמירי וכו'? הרי זה לא גרע מאישה שאינו מכירה.
בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, יש על זה בספר ואת צנועים חכמה של הרה"ג שמואל הבר, והביא שם מקורות שבהחלט שייך גירוי היצר בכה"ג.
ומן הסברא היצר מתעורר מצורת אשה, בין אם מכירה ובין אם לאו.
ומה שאינו שולט אלא על מה שעיניו רואות, הרי רואה כאן תמונה של אשה, ודי בכך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 368 אורחים