עושה חדשות כתב:ינאי הרג את החכמים ושייר את שמעון בשטח, הורדוס הרג את החכמים ושייר את בבא בן בוטא,
ולמה אין ע"ז שום אבילות לכה"פ כמו על מיתתם של תלמידי רבי עקיבא?
עושה חדשות כתב:ינאי הרג את החכמים ושייר את שמעון בשטח, הורדוס הרג את החכמים ושייר את בבא בן בוטא,
ולמה אין ע"ז שום אבילות לכה"פ כמו על מיתתם של תלמידי רבי עקיבא?
עוד יש להקשות מאי שנא מעשרת הרוגי מלכות שמקוננים עליהם בת"ב וביו"כ ואילו כאן דומיה תהלהעושה חדשות כתב:ינאי הרג את החכמים ושייר את שמעון בשטח, הורדוס הרג את החכמים ושייר את בבא בן בוטא,
ולמה אין ע"ז שום אבילות לכה"פ כמו על מיתתם של תלמידי רבי עקיבא?
גחלת כתב:לכאורה אצל ינאי נותרו כל החכמים שבחוץ לארץ. כמו שמסופר על רבי יהושע בן פרחיה שחזר עם תלמידים, בסוטה דף מז ע"א.
ולכן גם מצא שמעון בן שטח חכמים להכניס לסנהדרין מיד לאחר שחלפה הגזרה..
ניים ושכיב כתב:ועוד יש להקשות מאי שנא מעשרת הרוגי מלכות שמקוננים עליהם בת"ב וביו"כ ואילו כאן דומיה תהלהעושה חדשות כתב:ינאי הרג את החכמים ושייר את שמעון בשטח, הורדוס הרג את החכמים ושייר את בבא בן בוטא,
ולמה אין ע"ז שום אבילות לכה"פ כמו על מיתתם של תלמידי רבי עקיבא?
נפלא.שמש כתב:לעצם העניין נראה לכאורה להציע שיש איזה חילוק בין הריגות/מלחמות יהודים פנימיות שאינן חלק מהחורבן והגלות שעליהן אין כ''כ מנהגי אבלות (כפי שאין על המלחמות בין יהודה וישראל ונרצחי אחאב מנשה ועתליה וכו' גם אם ברור לנו שאין השוואה בין הצדדים) לבין דברים שנתפשים כחלק מהחורבן. כך מות תלמידי ר''ע מחמת שלא נהגו כבוד זה בזה שזה חלק משנאת החינם שגרמה לחורבן (ואולי גם על רקע כשלון מרד בר כוכבא, א''כ כנ''ל יש לזכור שמנהגי האבלות החלו בפועל הרבה אח''כ אולי בעקבות מסעי הצלב ולא מייד לאחר מות תלמידי ר''ע), וכך גם הריגתו של גדליה בן אחיקם בחורבן ראשון ועשרת הרוגי מלכות בחורבן שני, שעליהם יש אבלות שהיא למעשה בסופו של דבר חלק מהאבלות על החורבן.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 355 אורחים