חיים סגל כתב:באורחות שבת הובא נידון מעניין שלדבריו לא נמצא בפוסקים מי שידבר מזה
אמרתי אחכמה כתב:חיים סגל כתב:באורחות שבת הובא נידון מעניין שלדבריו לא נמצא בפוסקים מי שידבר מזה
ראה ב'שלחן ערוך הרב' סימן שעב סכ"ב, וז"ל:
ועוד שכיון שסמכו עליו למחיצה להתיר טלטול יש איסור בסתירתו מדברי סופרים כמ"ש בסי' שט"ו
עכ"ל.
עושה חדשות כתב:(מהזיכרון). הגר"ש לשיטתו שם ל"ק, שכתבו שם בשמו שיש להבחין בין מחיצה המתרת למחיצה שעושה רשות. (וק"ק למה נצרכו א"כ למיגו דאיתקצאי). ודו"ק.
חיים סגל כתב:אמרתי אחכמה כתב:חיים סגל כתב:באורחות שבת הובא נידון מעניין שלדבריו לא נמצא בפוסקים מי שידבר מזה
ראה ב'שלחן ערוך הרב' סימן שעב סכ"ב, וז"ל:
ועוד שכיון שסמכו עליו למחיצה להתיר טלטול יש איסור בסתירתו מדברי סופרים כמ"ש בסי' שט"ו
עכ"ל.
ישר כח! [שכחת להדגיש את המילה 'שלדבריו' שבדברי]
וכמובן שמקור דברי הרב הם דברי הראשונים שהבאתי לעיל.
ומה כוונתו 'כמ"ש בסי' שט"ו', מצאת שם שידבר מענין סתירת מחיצה המתרת?
או שמא כוונתו ששם נתבאר איסור עשיית המחיצה וממילא פשוט שגם סתירתה אסורה.
עושה חדשות כתב:גם מבואר שם בראש' נגד מה שרצו כמה פוס' להתיר סתירת אהל עראי עם שיור של טפח, (על דרך ההיתר לבנות תוספת), כי התם נמי הרי נשתייר אפילו י"ט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים