דרומי כתב:לכאורה אם אתה לא מתכונן לתרום אז זה סתם עינוי הדין לתת להם לחכות על הקו.
דרומי כתב:לכאורה אם אתה לא מתכונן לתרום אז זה סתם עינוי הדין לתת להם לחכות על הקו.
דרומי כתב:"שלום, מדברת יסכה מארגון 'אסדר לסעודתא'. מה שלומך"?
סביר להניח שרוב הקוראים כאן קיבלו פעם טלפון אחד לפחות בסגנון כזה.
איך אמורים להגיב? האם לטרוק את הטלפון מיידית?
מצפה כתב:רק אני הבנתי שהשאלה היא לגבי עניית שלום לאשה? או שלא זאת היתה הכונה?
בברכה המשולשת כתב:לא העליתי על דעתי שזאת השאלה.
אני תמיד עונה לנשים שמתקשרות (בין לעניין צדקה ובין כאלו שרוצות לדבר עם רעייתי שתחי') ערב טוב/בוקר טוב וכו' ולא שלום.
עקביה כתב:ומאי נפק"מ?
בברכה המשולשת כתב:עקביה כתב:ומאי נפק"מ?
זה לא מבטל בהדיא את האיסור על שלום לאשה.
קו ירוק כתב:טוב שהבאת את הסיפור המביש מאוד הזה, כדי לחדד שמאחרי הטלפון יושבות נשים שעוסקות לפרנסתם,
יחד עם לא לאבד שיווי משקל, וניתן גם לענות בנימוס לשלילה, כפי שציינו.
יבנה כתב:האיסור הוא לשאול בשלום האשה, לא לומר מלת שלום. עי' אבה"ע כ"א ו' ובנו"כ.
בברכה המשולשת כתב:יש בזה מחלוקת, ולכן אני נוקט כך, לחשוש לשיטות שזה נכלל בדין זה
קו ירוק כתב:ומי אמר שבוקר טוב או ערב טוב, טוב משלום.
בברכה המשולשת כתב:על-פי ההשוואה לגדרי איסור אמירת שלום לפני התפילה.
עקביה כתב:הוא לא מדבר על אמירת שלום אלא על שאילת שלום.
בשאילת שלום יש קירוב דעת. באמירת שלום אין קירוב דעת יותר מאשר באמירת בוקר טוב.
מה שנכון נכון כתב:עקביה כתב:הוא לא מדבר על אמירת שלום אלא על שאילת שלום.
בשאילת שלום יש קירוב דעת. באמירת שלום אין קירוב דעת יותר מאשר באמירת בוקר טוב.
א. פשטות לשונות הפוסקים בכל מקום (לפני התפלה, אבילות, ת"ב, אשה) שאין הבדל בין 'אמירת שלום' ל'שאלת שלום', ושניהם אחד.
ב. הוא מדבר במפורש על אמירת שלום: ותאמר שלום לזוגתך (שאסור אפי' ע"י שליח). ומקור דבריו הב"ח שהעתיקוהו הט"ז והח"מ ושא"ר.
עקביה כתב:הנשים האלה הן המסכנות שבנשים העובדות, וחס מלפגוע בהן.
הביזיון וההשפלה הם מנת חלקן הקבועה, וחלילה מלהוסיף עליהם.
כשיוצא לי לקבל טלפון שכזה אני לא משתף פעולה עם שאלת 'מה שלומך' וכו', אלא עונה 'שלום' וממתין לשמוע את הבקשה, ובדר"כ מסרב בנימוס וזהו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 251 אורחים