הודעהעל ידי כדכד » ה' יוני 10, 2021 12:11 pm
[quote="לכשיבקע"]אם אכן לא בטוח שעלתה על השלחן לכאו' אינו אלא ספק דרבנן (אף בבשר בהמה, הלא אוכלו עתה בחלב צונן ואינו מבשלם יחד)
אך אם ודאי עלה על השלחן, לענ''ד לא יימלט ממגע בבשר ביד, .../quote]
א. מנין שזה מוגדר כספק? הפוסקים כתבו שספק בידיעת המציאות אינו נחשב לספק. חוץ מזה, כאן אולי אפשר לברר.
ב.מהיכן דנת לומר שהחלב צונן? אולי מדובר במאכל חם של חלב או גבינה? נכון שבמעשה שהיה דובר על חלב צונן אבל לא תמיד זה כך.
ג. ותו, אם החלב אכן חם זה נקרא שמבשלם יחד?
לכאורה האיסור שיעבור אם יעבור יהיה אכילת בשר בחלב ולא בישול בשר וחלב
וכיוון שלא נתבשלו יחד האיסור הוא אכן מדרבנן אבל לא מפני שעתה אינו מבשלם יחד.
ד. אם עלה על השולחן למה לא יימלט מגע בשר בחלב? אם אכלו את הבשרי בסכו"ם ולא נגעו בו ביד ורק בפת נגעו בידמנין שהפת נגעה בבשר?
נערך לאחרונה על ידי
כדכד ב ב' יוני 14, 2021 10:34 am, נערך פעם 1 בסך הכל.