אוצר החכמה כתב:אני לא יודע מה בדיוק התכוונת להוכיח לכן רק אעיר.
דוגמה דומה אתה יכול להביא מחוני המעגל שאין לנו דברי הלכה בשמו, רק מופתים.
אבל הגמרא מספרת שאחרי שישן שבעים שנה ובא לבית המדרש אמרו שם שבימי חוני המעגל היו ההלכות בהירות ונהירות.
המסקנה שלי מזה היא שהעובדה שאין לנו שמועות הלכתיות ממישהו אינה מצביעה על כך שלא היה מגדולי דורו בהלכה ובזה שיבחוהו.
מרשב"י יש הלכות רבות,
והמופתים בירושלמי שביעית ריש פ"א במעשה דטבריה שהמת היה עולה, והכותי שלגלג.
מרב חמא בר חנינא יש הלכות רבות
והחיה את עבדיו של אנטונינוס. ע"ז י:
וכן רב נחמן ששוחח עם המתים בסוף שבת, וכן רב אשי שנראה לו המלאך בשוק, בסוף מו"ק, ושם יש גם על רב ששת ועוד.
המעניין הוא שהכי הרבה יש על רבי פינחס בן יאיר (גינאי נהרא, העכברים בתבואה , החמור שלו, המרגלית של המלך ועוד) וכן על רבי חנינא בן דוסא (החומץ והשמן, רגל של זהב, העזים שהביאו דובים, קורות ביתה של שכנתו ועוד).
יתכן שיש חכמים שאצלם היה הטבע משתנה בקלות. כמו בדור האחרון אצל הגרב"צ אבא שאול ועוד.