רשמתי לקוטי בתר לקוטי ארבע חידושים להלכה לשבעת ימים אחר חג השבועות
א') חידושו של החק יעקב (סימן תע"ג סק"א) במי שלא בירך שהחיינו בחג השבועות, יכול להשלים בז' ימי תשלומין אפי' בימי חול. ועיין שעה"צ (שם סק"ה)
ב') ופקפק בדבריו המהרי"ל דיסקין (כתבי מהרי"ל סימן תע"ג, אך אף לשיטתו אפשר לקיים הקבלת פני רבו ברגל (ר"ה ט"ז:) כל שבעה.
ג') הטורי אבן (ר"ה ד:, ו.) לגבי בל תאחר בנדרים, שעדיין אפשר לקיים הנדר כל שבעה ימים אחר חג השבועות ולא לעבור על בל תאחר, ועיי"ש בקונט"א והגהות אמרי ברוך, ושפת אמת.
ד') בספר אור גדליהו (ח"ב דף 103) הנה בטשארטקוב הי מנהג שהרבנים לא באו להרבי ביו"ט, רק באו בשבת שאחר יו"ט, ואמרו שבת נאך שבועות - עס איז נאך שבועות, והנוכחים היו שואלים מקור לזה והרב מבערזשאן זצ"ל הראה מקור בתשובות רדב"ז (ח"ו סי ב אלפים קעח) שהביא הגמ (יומא כ"א:) ועוד שמגביהין השלחן לפני עולי רגלים ואומרים להם ראו חיבתכם לפני המקום שסילוקו כסדורו ע"ש ומשמע דבכל הרגלים הי כן ואף דסלוק הלחם הי בשבת ובשלמא פסח וסוכות היתה שבת באה בתוך הרגל אלא שבועות דרק יום אחד הוא מתי היו מראים את הלחם אלא ע"כ שהיו עולי רגלים ממתינים עד אחר השבת.