בהלכות שחיטה בדיני שהייה בה"ג מביא כמה דוגמאות לשהייה ואחת מהן "אי נמי קמא סכינא ושהה", מה הפשט?
תודה מראש
yankev כתב:בהלכות שחיטה בדיני שהייה בה"ג מביא כמה דוגמאות לשהייה ואחת מהן "אי נמי קמא סכינא ושהה", מה הפשט?
תודה מראש
יהודה בן יעקב כתב:במהדו' מ"י איתא 'קם' סכינא.
לא בדקתי מקורותיהם.
נוריאל עזרא כתב:yankev כתב:בהלכות שחיטה בדיני שהייה בה"ג מביא כמה דוגמאות לשהייה ואחת מהן "אי נמי קמא סכינא ושהה", מה הפשט?
תודה מראש
אולי הכוונה שהסכין יצא מהידית לכיוון למעלה.
yankev כתב:נוריאל עזרא כתב:yankev כתב:בהלכות שחיטה בדיני שהייה בה"ג מביא כמה דוגמאות לשהייה ואחת מהן "אי נמי קמא סכינא ושהה", מה הפשט?
תודה מראש
אולי הכוונה שהסכין יצא מהידית לכיוון למעלה.
לצערי לא מובן לי על מה ההסבר מסתמך.
נוריאל עזרא כתב:yankev כתב:נוריאל עזרא כתב:yankev כתב:בהלכות שחיטה בדיני שהייה בה"ג מביא כמה דוגמאות לשהייה ואחת מהן "אי נמי קמא סכינא ושהה", מה הפשט?
תודה מראש
אולי הכוונה שהסכין יצא מהידית לכיוון למעלה.
לצערי לא מובן לי על מה ההסבר מסתמך.
לפני כן כתוב דוגמא שהסכין נופל למטה על הרצפה ואולי הדוגמא אחר כך היא שהסכין עולה למעלה, לשון "קם" אולי מורה שהסכין התרומם למעלה, ומצוי בסכינים שהם משתחררים מהידית(בעקבות סדק בחלק העליון של הידית) ועולים למעלה. כ"ש שהיו סכינים בעבר שהיו קשורים לידית ברצועה או חבל.
לא מוכרח רק הצעה.
גבול ים כתב:האם אי אפשר לפרש כפשוטו שעמד מלשחוט ושהה ?
גבול ים כתב:מי ששהה
yankev כתב:גבול ים כתב:מי ששהה
אי נמי קמא סכינא ושהה", משמע שקם או קמא סכינא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 194 אורחים