מה כתבו על זה הפוס' שליט"א, האם יש שמחמירים בזה, ובמה הדבר תלוי.
אשמח לסיכום קצר ומעיל.
תומ"ר.
בדבר אשה שצריכה ליסע בטעקסי להמקוה שבעיר אחרת סמוכה, ודאי טוב אם נוהג הטעקסי הוא איש, שהבעל יסע עמה... שמסתבר שאף במקום שאין לחוש שמא יבא לידי ביאה ממש, אם יש לחוש שמא יבא לשארי התקרבות בחבוק ונשוק וכדומה נמי יש לאסור יחוד
אם א''א להיות היחוד אלא פחות מכדי שיעור טומאה ליכא איסור יחוד, דבשביל חבוק ונשוק לא גזרו אף שחבוק ונשוק לא''א הוא דאורייתא
פולסברג כתב:כמדו' שראיתי פעם תשובה מר' יחזקאל רוטה זצ''ל, שאפי' יש די זמן - מעלית בעצמותו אינו מקום עבירה ולא מקום מיועד לפורעניות, עכת''ד [בערך] הפלאיים. אשמח למי שימצא ויעלה.
פולסברג כתב:ייש''כ גדול. ועדיין הדברים מחודשים בלשון המעטה
פולסברג כתב:ושמעתי ממו''ץ חשוב א' שעמד בזה, ועשה מעשה בעצמו. דהנה התשובה השנייה נכתבה לר' שמחה בונים כהן שליט''א [רב חשוב בליקוואוד ומחבר כמה ספרי הלכה באינגלית, שהיה מקורב ביותר למרן זצ''ל], והנ''ל הלך לראות את התשובה בעצמו, ומצא שרביז''ל כתב בגליון התשובה [עברו הרבה שנים - אני כותב רק התוכן]: ומה שכתבתי שם שגם בחשש חבו''נ יש לאסור יחוד - לאו איסור ממש היתה כוונתי, אלא כל מי שירא וחרד על הדבר יחוש בנפשו שלא יבוא לידי כך. עכת''ד.
ונמצא שמשה אמת ותורתו אמת, והם בדאים.
-----------------------------------------------
לפני כמה שנים פגשתי רמ''ט ושאלתיו למה השמיט הגליון הנ''ל של זקינו [שהרי חלק ז' י''ל כשהגר''מ היה כבר בסוף ימיו], ואמר לי שאינו יודע דבר מזה, ועלי לשאול לגיסו רש''ר. ויש ללמוד צד זכות, אולי מרן הוסיף זאת לאחר שר' שמחה בונים נתקשה בה ולא היתה בהתשובה מעיקרא. ויל''ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים