אוצר החכמה כתב:כמדומני שפעם כבר שאלתי את זה. שלא ברור לי מדוע אנשים אומרים שהסתכלות יש בה משום ולא תתורו. הלא הגמרא בע"ז מציינת איסור אחר להסתכלות משום ונשמרת. ובאיסור לא תתורו הפשט לכאורה הוא כשהולך אחרי עיניו היינו מה שמסתכל ומתוך זה נמשך לעשות איסור כמו אחרי לבבכם המבואר בגמרא בברכות. והוא סוג אחר לגמרי.
תוכן כתב:דברי הגר"ח תוספות הוא בגיטין מ"א ב', והדברים פשוטים וכמו שכבר אמרו לפני.
שיר ורננים כתב:יותר משהאיש רוצה האשה רוצה.
מלבד זה בחז"ל מפו' כדברי הגר"ח שליט"א. אשה חמת מלא צואה ופיה מלא דם והכל רצין אחריה. כתוב כאן שחור ע"ג לבן הכל רצים אחריה משמע היא המכשול והגורם.
גם זו לטובה כתב:לסיכום:
א' אשה פרוצה לא גורמת ליותר בעילות אסורות מאיש פרוץ, ואולי אפילו להפך.
ב' כל אשה פרוצה נוספת גורמת לתקלה של הרהור הסתכלות וכד', אולם בכל גבר פרוץ נוסף יש תוספת של איסורי הרהור הסתכלות וכד'-מה עדיף?
ג' כשאין תקלה טפי באשה, מי עדיף? האם שייך כאן הכלל של גבר קודם לאשה? ואולי מאותו הטעם דהרי הגבר מקיים יותר מצוות.
ד' כשיש תקלה, האם ברור שאשה קודמת לאיש? והאם גם תקלה כל דהיא. והאם אשה אחת עדיפה על כמה גברים?
[האם הגר"ח דן בכל הנ"ל ולבסוף הכריע מה שהכריע?]
אוצר החכמה כתב:כמדומני שפעם כבר שאלתי את זה. שלא ברור לי מדוע אנשים אומרים שהסתכלות יש בה משום ולא תתורו. הלא הגמרא בע"ז מציינת איסור אחר להסתכלות משום ונשמרת. ובאיסור לא תתורו הפשט לכאורה הוא כשהולך אחרי עיניו היינו מה שמסתכל ומתוך זה נמשך לעשות איסור כמו אחרי לבבכם המבואר בגמרא בברכות. והוא סוג אחר לגמרי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 193 אורחים