מהר שלל חש בז כתב:???????????
הקדמתני. ואני רק חושש שלא יקרה משהו לאחד מהורי משפחה על פי דברי רבי יהודה החסיד בספר גימטריאות
מהר שלל חש בז כתב:???????????
אישצפת כתב:מהר שלל חש בז כתב:???????????
הקדמתני. ואני רק חושש שלא יקרה משהו לאחד מהורי משפחה על פי דברי רבי יהודה החסיד בספר גימטריאות
חד ברנש כתב:אישצפת
ספר גימטריאות לר' יהודה החסיד מצוי באוצר ולא היית צריך לצלמו.
יהודה בן יעקב כתב:אישצפת כתב:מהר שלל חש בז כתב:???????????
הקדמתני. ואני רק חושש שלא יקרה משהו לאחד מהורי משפחה על פי דברי רבי יהודה החסיד בספר גימטריאות
לא הבנתי מה ראית בדברי רבי יהודה החסיד.
וכי אדם שמתו בניו ע"י פורעים ערביים, אין לו צער במיתתם?
מהר שלל חש בז כתב:
???????????
נסתלק בהילולא דרשב"י זיע"א מול פתח המערה, בנקודת חצות ליל י"ח אייר ל"ג בעומר תשפ"א".
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מה זה רעק"א שצריך לפלפל בזה אל תדון.......
מהר שלל חש בז כתב:
???????????
ישראליק כתב:מהר שלל חש בז כתב:
???????????
איני מדבר בשם המשפחה, אבל הי' שם הרבה רשלנות מצד המשטרה. כמה אנשים, ביניהם אחד מהילדים שנפטרו חיו עוד שעות ספורות עד שנפטרו, ונבצרו מהם להגיע לבית חולים מסיבות שונות; ואולי זה הכוונה, ואכמ"ל
וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
לבי במערב כתב:וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
צופה_ומביט כתב:לבי במערב כתב:וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
אתה רציני?
לבי במערב כתב:וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
זאב ערבות כתב:הופיע בגליון י"ד של מה טובו אהליך יעקב
אשרי יושבי ביתך כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:כמדומני שכבר היה דיון על יהודי שרצח אם אומרים עליו הי"ד.
כאן.
איש_ספר כתב:בקריסת גשר המכביה, קיפדו את חייהם כמה מתושבי חו"ל ומיד נעצרו הממונים, בהר הרצל קרס עמוד ונהרגה ריבה אחת, תיכף שמו הכבלים על האחראי. אבל דמי ארבעים וחמישה המעוכין, זייל טפי. דמם של חרדים, חיוור מדם הספורטאים ודם ארבעים וחמישה הנהרגים, מועט מדמה של חיילת אחת.
ואותם העסקנים שהיו אמורים לדרוש את דמם, מה הם אומרים?
כך הם אומרים:
הרוגי מירון כהרוגי לוד, הרי הם קדושים וטהורים שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם, יחידי סגולה, בני היכלא של רשב"י ירוויון מדשן ביתו ובצל כנפיו יחסויון. הנה מ'ה טוב ומ'ה נעים, ונבחר להם מות מחיים. מימינם עמודי ברזל של הכנסת אורחים, ומשמאלם מחיצות של איסקורית של בית תמחוי, והם בתווך יעבורון. כמ'ה יעברון. מי בחניקה, מי בסקילה. קדוש, קדוש, קדוש, ומקבלין דיין מן דיין, שמור לי פתח המערה, ואשמור לך החדרים של מעלה, שמור לי קופה זו ואשמור לך אוצר זה. כסף ארבע מאות שקל ביני ובינך מ'ה היא, ואת מתיך קבור. תורתו מגן לנו, ימליץ טוב בעדינו.
עיתון פלוני שופרם של מארגני ההילולא, יצא מגדרו, והפיק חוברת מיוחדת ובה דברים נשגבים על כל אחד ואחד מן הנהרגים. וכל העם עונים אחריו מקודש. אבל ברוב דברים לא יחדל פשע, רכו דבריהם משמן והמה פתיחות. והנוסחה פשוטה. ככל שנגדיל את מעלתם של ההרוגים, ככל שנפליג בהוד מיתתם, באוירה נשגבה שכזו אין מקום לשאלות של חולין, כגון מי פשע בשמירה, ומי גנב את האדמה, מפני מה המסדרון צר, ומפני מה מובלים צאן אדם, כצאן לטבח למקום שאינו עומד בשום תקן של בטיחות. שאלות כאלה וכל כיוצא בו, מחללים את קדושת המעמד, מי יעלה בהר ה' ומי יקום וכו', השמר לך מעלות בהר ונגוע בקצהו. ועוד שהם עלולים לחשוף את הממונים המתחבאים במערות צורים ובמחילות עפר מפני מוראה של מלכות. יום נסת יום אשר ברחת.
אמרו בתוספתא והובא בגמ' סוכה, תנו רבנן בשביל ארבעה דברים חמה לוקה וכו' ועל שני אחין שנשפך דמן כאחד. ופירש חכ"א: זריחת החמה, הוא דוגמא לטבעו של עולם, סמל המחזוריות. אדם שנתמלאו ימיו ומת על מיטת חליו, הרי זה טבעו של עולם, אדם המת בחצי ימיו, רח"ל, גם זה נוהג בעולם, אבל שני אחים שנשפך דמן כאחד, בזה נשתנו סדרי בראשית, והיינו שחמה לוקה.
באה השמש בצהרים, לקתה חמה על יותר משני אחים שנשפך דמם כאחד, ואנחנו רוקדים טובים מאורות כבקידוש לבנה.
איש_ספר כתב:פלוני המארגן הכנסת ס"ת בכביש, ללא אישור מהרשויות, ונמשכו אחריו עוברי דרך בלתי קרואים, ונפגעו מרכבים האם אין לו אחריות?
מארגני האירוע בתו"א למשל, לא ידעו שבמקום המסוגל לקלוט כך וכך יבואו פי כמה וכמה? בודאי שיש להם אחריות.
חכי"ם - שבניגוד אלינו - יודעים היטב את כל אשר נעשה בהר, את ההמלצות שלא מיושמות, את הליקויים שלא מתוקנים, והם מעודדים במלא הפה עליה למירון בלי שום הגבלה, האם אין להם אחריות?
וכמובן, הפושעים הגדולים, אלו שכרו בהר, בורות שיחין ומערות, בשוגג או במזיד, לשם צבירת הון או לשם אסיפת מצוות. האם אין להם אחריות על אותם שנפלו בבורותיהם ונלכדו בשיחיהן?
הרשויות שידעו לעקור את גוש קטיף, אבל לא העיזו לעמוד על ישום הדוחו"ת, מפני פחד החכי"ם/השדרנים/המסיתים/המוסתים, האם אין להם אחריות?
ועוד ועוד ועוד
חידשתי משהו?
מרגיש צורך לצעוק..
אבל כנראה ככה אנחנו עובדים.
כשיש דין – צועקים.
אבל כשיש רחמים, רחמים מרובים.. מסתפקים בנדנדו ראש והמהום ועוברים הלאה..
לפני חצי שנה מתו ארבעים וחמישה אנשים באסון במירון והארץ רעדה ועדיין רועדת.
אתמול יכולנו להיות באסון גדול פי כמה עם שלושים ושתיים משפחות קבורות מתחת להריסות, והתמונות ממיאמי היו נהפכות להיות אצלנו כאן.
היום היינו בעשרות לוויות. כולל ילדים. ירחם המרחם. והוא ריחם!
הבניין גיהק קצת.. אבל רק קצת..
הרשויות פעלו מהר ובנחישות. פינו את כל המשפחות. גידרו את המקום. לא נתנו לחזור לקחת חפצים. בקשיחות. וגם זה סוג של נס בצורת ההתנהלות הידועה.. [תפנו אבל תזדרזו.. אפשר לחזור לקחת דברים.. תפנו תוך 24 שעות או 48.. ואז ועדת חקירה למה לא פינו מייד..]
ועשרים וארבע שעות אחרי - הבניין קרס.
מלך יושב על כסא רחמים..
מול העיניים שלנו.
רחמים מרובים.
תודה. צריך לצעוק תודה...
הנשמה לך והגוף פועלך.. חסת על עמלך..
עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?
עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?
חד ברנש כתב:בהקשר לדברי הרב אייל ורד (שאיני יודע מיהו, אך הוא כתב דברי טעם).
הרשויות אכן הקשיחו את התהגותם מאז אסון מירון ל"ע.
אבל כמו תמיד, קשיחות וטמטום באים כאחת.
למשל, השנה במעמדי הסליחות בכותל המערבי - אין כסאות. לא בעזרת גברים ולא בעזרת נשים. למה? כי המשטרה החליטה. למה? בגלל אסון מירון, כי אם הערבים יזרקו אבנים מהר הבית ואנשים יברחו, שלא יתקלו חלילה בכסאות. כך הסבירו לרעייתי, המפקחת שבאה להרים אותה מהכסא היחידי ששרד (היא לא הקימה אותה, כי אשתי סרבה וגם לא נבהלה מאיומים ש"אני אקרא לשוטר").
נו באמת, מתי היתה הפעם האחרונה שהישמעאלים זרקו אבנים מהר הבית לכותל?
ואפילו אם קיים כזה חשש רחוק, אי אפשר להשאיר כמה כסאות לנצרכות באופן שלא יפריע (למשל לקשור את הכסאות בצידי הדרכים). עם קצת-קצת רצון טוב ו'ראש בינוני' (על 'ראש גדול' איני מגזים לבקש) אפשר לצמצם את הבעיה.
אבל כאמור, יש נהלים. נהלים. קשיחות. טמטום.
דוגמא שניה, טרייה מהשעות האחרונות.
ר"מ ברנדסדופר בנה, כמו בכל השנים האחרונות, סוכה ע"ג קלונסאות, בביתו בשכונת בית ישראל. זה כבר קיים כמה שנים.
השנה הוא הגדיל לעשות והציב מודעה, שהסוכה נבנתה בפיקוח ובאישור חתום של שני מהנדסים (שהוא רשם את שמותיהם).
אבל זה לא מספיק למשטרה, שהוציאה צו הריסה ובאה להרוס (ואולי כבר הרסה, איני מעודכן).
וזה למה? זה לא בטיחותי. אסון מירון.
בשורות טובות.
עקביה כתב:עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?
שאלתי לא קשורה למצבם של הבתים ולבדיקות בטיחות שנחוץ או לא נחוץ לעשות להם, אלא היא נוגעת באופן כללי להודאה לקב"ה.
האם הודאה מתבקשת במקרה של הבניין בחולון יותר מאשר במקרה שלי, למשל (אני גר בבניין שעומד על תילו ב"ה).
עקביה כתב:עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?
שאלתי לא קשורה למצבם של הבתים ולבדיקות בטיחות שנחוץ או לא נחוץ לעשות להם, אלא היא נוגעת באופן כללי להודאה לקב"ה.
האם הודאה מתבקשת במקרה של הבניין בחולון יותר מאשר במקרה שלי, למשל (אני גר בבניין שעומד על תילו ב"ה).
מקדש מלך כתב:ברור שכן, הרי ארבעה צריכים להודות. אנשים שהיו בסכנה וניצלו. ואילו אנשים שלא היו בסכנה לא נכללים בחיוב זה.
בבנין בחולון אין דיירים המוגדרים כ'אנ"ש', עכ"פ לפי הידוע לי... (וגם לא באסון הרכבל).זאב ערבות כתב:רק כשמדובר באנ"ש זה מענין אותנו.
רק למען הדיוק: איש מדיירי הבנין לא נתחייב בברכת 'הגומל'.מקדש מלך כתב:אנשים שהיו בסכנה וניצלו.
גם לא אלו שניצלו אמש; מי יערב להם על מחר?... ומסיימין בטוב.עזריאל ברגר כתב:אתה לא בטוח שניצלת מהסכנה...
איש_ספר כתב: ואותם העסקנים שהיו אמורים לדרוש את דמם, מה הם אומרים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים