הודעהעל ידי יאיר1 » ג' ספטמבר 14, 2021 1:03 pm
איתם כותב במאמר שכתובי היסטוריה במשפחות תלמידי הראי"ה קוק
כלפי רמ"מ שלוזינגר: זמן קצר לפני פטירת אביו החל ללמוד בישיבת מרכז
הרב – אך לאחר כשנה וחצי (בשלהי תשי"ח) נאלץ לעזוב את הישיבה, לאחר
שהפגין זלזול כלפי אחת מהוראותיו של ראש הישיבה, הרב צבי יהודה הכהן קוק.
אני משער שלא מדובר בלשון הרע או גנאי על אף נפש מהנפשות הפועלות. ולכן אני מרשה לעצמי לשאול במה מדובר.
לגופם של דבריו של הרב איתם.
באמת לא כל כך מבין מה רצונו.
הוא כאילו התעלם מהדברים היותר מפורסמים בתוך מחקרו האוייבקטיבי...
הרצ"י קוק לקח את ישיבת מרכז הרב, ואת שמו הטוב של אביו, למחוזות שהנמנים על חוגי הראי"ה קודם לכן, התקשו מאד מאד לבלוע.
מה גם, שלדוגמא, הכרה כל שהיא או אפילו הכרה גמורה או אף שמחה בהקמת מדינת ישראל ואתחלתא דגאולה, שנאמרה על ידי רבנים רמי דרג. שהתבררה כטעות, איננה דבר המוסיף לכבודם.
אבל יתרה מכך. לא כבודם הוא הענין.
תפיסת הדברים בשנות המ"ם והלאה ק"ו בשנות העי"ן, בקרב רוב ככל הציבור [החרדי הדתי החילוני והגוי] מעוותת לחלוטין מתפיסתם בזמן היותם.
כך שהכרה במדינת ישראל, בשנות תקומתה יש בה אמירה אחת.
ואופן שהדבר מתקבל באוזנו של השומע המודרני, הוא ענין אחר לחלוטין!
אפשר גם על כך להתווכח.
אבל זה כבר דיון שונה לגמרי מהמאמר החביב של הרב איתם.
לצערנו איתם לא יוכל לסנגר על דבריו, ולמרות כך אשיב עליהם.
לסיכומו של דבר, מאמרו של איתם נראה יסודי ומקצועי. אך לענ"ד הוא מכסה יותר ממה שהוא מגלה.
אך יתכן ובמאמרים אחרים הוא מתקן קצת. כפי שכתב בסוף דבריו.
אך אחרית דבר - ישנה לא מעט ביקורת על ההתנהלות החרדית בזה. ובכך הוא גרם לעוול גדול. לא למחוללי הענין, שהם דווקא ישמחו שמלאכתם נעשית גם על ידו. ואף לא לבני הציבור החרדי, אלא דווקא לבני הציבור החרדל"י שמציג בפניהם מצג כאילו דרכם נתמכת על ידי גדולי עולם.
דבר דומה ניסה לעשות גם במאמר על האח והאחות, שמשום מה הרגיש כנין סמכות עליונה בביאור כוונת סבו הגדול הרב הנקין זצ"ל.