היא שיחתי כתב:הסיפור מוזכר בספרו של הרב יעקב ישראל קנייבסקי "חיי עולם" כהוכחה לאמיתות עניין גלגול נשמות.
זלמן כתב:סיפור זה לכאורה סותר את דברי חז"ל בנידה ל: דהרי שם איתא: וכ י ו ן שב א לא ו י ר הע ו ל ם בא מל א ך וס ט ר ו על פי ו ומ ש כ ח ו
כל הת ו ר ה כו ל ה .
ואפשר שמלאך שוכח את המוטל עליו???
איש_ספר כתב:בזמנו הוטל עלי לברר את ענין אגדת בקיאותו של הילד בבא"ח, למזלי היה לי איזה היכרות עם אחיו ר' ישי מנדל מב"ב (לשעבר רב משחטה). ר' ישי שכנראה הוטרד רבות בשל סיפורו של אחיו, אינו מוכן לשוחח כמעט על הענין, אבל אחרי שהסברתי לו את הענין, גולל בפני מסכת ארוכה של שקרים שהפיצו בעל ענין וסתם פנטזיונרים, אודות מה אחיו ידע ומה לא. [הוא לא ידע כלום על הבא"ח, אבל בכ"ז הסיפור נכלל בספר בשם אומרו....]
איש_ספר כתב:בזמנו הוטל עלי לברר את ענין אגדת בקיאותו של הילד בבא"ח, למזלי היה לי איזה היכרות עם אחיו ר' ישי מנדל מב"ב (לשעבר רב משחטה). ר' ישי שכנראה הוטרד רבות בשל סיפורו של אחיו, אינו מוכן לשוחח כמעט על הענין, אבל אחרי שהסברתי לו את הענין, גולל בפני מסכת ארוכה של שקרים שהפיצו בעל ענין וסתם פנטזיונרים, אודות מה אחיו ידע ומה לא. [הוא לא ידע כלום על הבא"ח, אבל בכ"ז הסיפור נכלל בספר בשם אומרו....]
טפח כתב:איש_ספר כתב:בזמנו הוטל עלי לברר את ענין אגדת בקיאותו של הילד בבא"ח, למזלי היה לי איזה היכרות עם אחיו ר' ישי מנדל מב"ב (לשעבר רב משחטה). ר' ישי שכנראה הוטרד רבות בשל סיפורו של אחיו, אינו מוכן לשוחח כמעט על הענין, אבל אחרי שהסברתי לו את הענין, גולל בפני מסכת ארוכה של שקרים שהפיצו בעל ענין וסתם פנטזיונרים, אודות מה אחיו ידע ומה לא. [הוא לא ידע כלום על הבא"ח, אבל בכ"ז הסיפור נכלל בספר בשם אומרו....]
ולמעשה?
הרב מרדכי אליהו הביא בדרשותיו סיפור ששמע מצאצא של ה"בן איש חי", הרב יהודה צדקה, אודות "תינוק שמרגע שנולד פתח את פיו ודיבר, והתחיל לגרוס את כל התורה כולה". הילד הובא לאדמו"ר מגור, הרב ישראל אלתר, שאמר שצריכים לעשות לו תיקון שישכח את הלימוד משום עין הרע. הרב צדקה ביקש לשאול את התינוק כמה שאלות והתינוק ידע לצטט את הבן איש חי בעל פה, על אף שהוא פעל לאחר פרשנים שאותם הילד לא ידע.
איש_ספר כתב:בזמנו הוטל עלי לברר את ענין אגדת בקיאותו של הילד בבא"ח, למזלי היה לי איזה היכרות עם אחיו ר' ישי מנדל מב"ב (לשעבר רב משחטה). ר' ישי שכנראה הוטרד רבות בשל סיפורו של אחיו, אינו מוכן לשוחח כמעט על הענין, אבל אחרי שהסברתי לו את הענין, גולל בפני מסכת ארוכה של שקרים שהפיצו בעל ענין וסתם פנטזיונרים, אודות מה אחיו ידע ומה לא. [הוא לא ידע כלום על הבא"ח, אבל בכ"ז הסיפור נכלל בספר בשם אומרו....]
איש_ספר כתב:אין לי מושג מה חלק האמת שבכל הסיפור.
מהשיחה שלי עם ר' ישי מנדל אני זוכר בין היתר שני דברים, לדבריו: ר' יהודה צדקה מעולם לא בחן אותו, ומהר"א מבעלז מעולם לא הטביל אותו במקוה חסר.
עשוי לנחת כתב:אני בכלל לא מבין מה הכוונה "לטבול" במקוה חסירה?
כל מקלחת שהוא עושה ואפילו כל נגיעה במים זה כמו "לטבול" במקוה חסירה?....
כי אין שום דין טבילה במקוה חסירה, אז ממילא כל מעבר בשלולית זה יכול להיות טבילה במקוה חסירה.
ואולי גם טבילה עם חציצה וטבילה במים שאובין ועוד פסולים אחרים.
לא ברור.
משה ששון כתב:ומה שיש מסורת שהמלאך מכה תחת החוטם, ואמרו לעיין באידרא לא זכיתי לכך,
אבל נדמה לי שבאמצע זה מקום הבחירה, וכשנכנס לעוה"ז מקום הבחירה שוכח.
עשוי לנחת כתב:משה ששון כתב:ומה שיש מסורת שהמלאך מכה תחת החוטם, ואמרו לעיין באידרא לא זכיתי לכך,
אבל נדמה לי שבאמצע זה מקום הבחירה, וכשנכנס לעוה"ז מקום הבחירה שוכח.
ומה שאמר שבאמצע זה מקום הבחירה וכשנכנס לעוה"ז מקום הבחירה שוכח לא זכיתי לכך.
עשוי לנחת כתב:אני בכלל לא מבין מה הכוונה "לטבול" במקוה חסירה?
כל מקלחת שהוא עושה ואפילו כל נגיעה במים זה כמו "לטבול" במקוה חסירה?....
כי אין שום דין טבילה במקוה חסירה, אז ממילא כל מעבר בשלולית זה יכול להיות טבילה במקוה חסירה.
ואולי גם טבילה עם חציצה וטבילה במים שאובין ועוד פסולים אחרים.
לא ברור.
הבל הבלים כתב:מענין לענין
שמעתי בשם הרה"ק ר' יואל מסאטמאר זי"ע ששאל דאיתא שם בגמ' שעובר במעי אמו נר דלוק על ראשו ורואה מסוף העולם ועד סופו ומלאך לומדו כל התורה ואח"כ כשיורד סוטרו וכו'
ושאל מילא את התורה שכח אבל מי כיבה את הנר הדולק על ראשו
ותי' מיניה וביה דאם אין לו תורה לא שייך שידלק הנר ויראה וכו'
בעלזער כתב:וראה גם אצל בע"ק שמיטהר בתשעה קבין, ולדעת כמה פוסקים גם הטבילה בהם יועיל ולא גרע הטבילה בט קבין ממקלחת, ואם אין צריך כח גברא בט' קבין מאי שנא מקלחת מאי שנא הטבילה בהן.
איש_ספר כתב:בזמנו הוטל עלי לברר את ענין אגדת בקיאותו של הילד בבא"ח, למזלי היה לי איזה היכרות עם אחיו ר' ישי מנדל מב"ב (לשעבר רב משחטה). ר' ישי שכנראה הוטרד רבות בשל סיפורו של אחיו, אינו מוכן לשוחח כמעט על הענין, אבל אחרי שהסברתי לו את הענין, גולל בפני מסכת ארוכה של שקרים שהפיצו בעל ענין וסתם פנטזיונרים, אודות מה אחיו ידע ומה לא. [הוא לא ידע כלום על הבא"ח, אבל בכ"ז הסיפור נכלל בספר בשם אומרו....]
היא שיחתי כתב:אשאל בצורה אחרת
איזה בן אדם רציני התעסק בזה
בינתיים אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאבי הילד דימיין שהילד יודע את כל התורה והפיץ ורץ בכל העיר לספר
ומשום מה כולם האמינו
בינתיים לא שמעתי שמישהו אומר שבחן אותו
היא שיחתי כתב:אשאל בצורה אחרת
איזה בן אדם רציני התעסק בזה
בינתיים אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאבי הילד דימיין שהילד יודע את כל התורה והפיץ ורץ בכל העיר לספר
ומשום מה כולם האמינו
בינתיים לא שמעתי שמישהו אומר שבחן אותו
בעלזער כתב:פשוט שאין כזה פוסק.
כתבתי לשיטתם של אחינו התועים המתלוצצים על המקוה החסירה.
ולעצם העניין.
שמעתי פעם לפרש, שהארבעים סאה רומז על התורה ואמר הרה"ק זי"ע שיטבול במקוה חסירה וכך להחסיר לו מתורתו.
אך לא אמר לקדש ולטהר אותו במקוה חסירה שאין בה ולא כלום.
היא שיחתי כתב:אשאל בצורה אחרת
איזה בן אדם רציני התעסק בזה
בינתיים אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאבי הילד דימיין שהילד יודע את כל התורה והפיץ ורץ בכל העיר לספר
ומשום מה כולם האמינו
בינתיים לא שמעתי שמישהו אומר שבחן אותו
זלמן כתב:איש ספר.
האם אותו ר' צבי, שמע בעצמו את אחיו מצטט ספרים או כדומה, או שמע מאביו או מאמו וכו. כי שנים ארוכות שאני מחפש ולו עד ראיה אחד ששמע וראה בעצמו, ולא עד מפי עד כמו שבסופו של דבר כל המעידים על הסיפור מתוודים.
(ובעצמי חקרתי עשרות אנשים שטענו בוודאות שהם זוכרים את המקרה, אך כולם ללא יוצא מהכלל הודו שהם לא ראו זאת בעצמם אלא שמעו ממי שראה).
היא שיחתי כתב:הרב לוינשטיין ענה: "העובדה אמת היא. בתי וחתני [הרב ראובן גינזבורג] גרים שתי דירות לאותה משפחה, ובתי ראתה את הדבר וסיפרה לי אודותיו... כי אף שהילד גר בבני ברק לא רחוק ממני, הרי שמעתי אודות הדבר מבתי ומאמין אני לה". ומוסיף: "כבר חשבתי לילך בעצמי לראות את הפלא, אמנם חזרתי בי, ומה שעלתה על לבי לראות בעצמי, עצת היצר הרע היא להרוס כל אמונתנו שנבנית על 'אבותינו סיפרו לנו', והיינו שדבר הנשמע לנו מאדם נאמן... די לנו בזה להאמין בו"
היא שיחתי כתב:הסיפור מוזכר בספרו של הרב יעקב ישראל קנייבסקי "חיי עולם" כהוכחה לאמיתות עניין גלגול נשמות.
אברהם כתב:מצד שני, לא ראינו בעצמינו את ר' חצקל והסטפיילר כותבים זאת, כך שגם זה עד מפי עד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 401 אורחים