מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הלכות חג בחג. חקרי הלכה ומנהג. מאמרים לעיון והורדה.
דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ה' מאי 28, 2020 6:49 am

הגאון האדר"ת זצ"ל בספרו סדר אליהו (נפש דוד אות כא) כתב בזה"ל:
בגמר מצות ספירת העומר, שמח לבי מאד על אשר זכיתי לקיים המצוה הגדולה והארוכה הזאת, שאין דוגמתה בכל התורה כולה שתארך זמן המצוה שבעה שבועות שלמות מבלי שאפשר לקצר זמנה.

ורק מצות כתיבת ספר תורה דומה לה בזה מעט, אבל אין הכרח לזה, ואני ידעתי כמה סופרים שגמרו כתיבת ספר תורה בשלושה חדשים. ובילדותי הכרתי סופר מהיר שהיה בז'אמוט, ונקרא בערל קראזער, שאמרו עליו שהוא כותב כל הספר תורה בארבעה שבועות. ואם יכולים לקיים בשותפות, הרי בשבוע אחד יכולים הרבה לגמור בבת אחת. וגם בשליחות עשיריות אנשים משכחת לה כן. מה שאין כן בספירת העומר שאי אפשר רק בשבעה שבועות שלימות. ולכן היה לי יום העצרת, יום הולדתי, יום שמחה כפול ומכופל ב"ה.


[על יחסו ליום הולדתו כתב שם במק"א כנגד, והדברים עתיקים]

טברייני
הודעות: 845
הצטרף: ב' פברואר 29, 2016 8:59 am
מיקום: טבריה, ישראל
שם מלא: עמוס חדד

Re: השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הודעהעל ידי טברייני » ש' מאי 30, 2020 10:18 pm

הדברים בהחלט מעוררים ומרגשים, אך צ"ע, הלא לא בכל היום אנו סופרים, אלא מספר דקות בלבד (ואפי' פחות), ואף אם נחבר כולן יחד, לא נגיע לכדי שעתיים של תפילה או ישיבה בסוכה, ובוודאי שפחות מכתיבת ס"ת, וצ"ע.

[כלומר, מה שהמצווה נמשכת, לא בגלל אריכותה, אלא בגלל שכל חלק ממנה יכול להתקיים מבחינה טכנית בזמן אחר. וצ"ת]

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הודעהעל ידי כדכד » א' מאי 31, 2020 11:57 am

ולכן הוא מדבר על זה שהמצוה נמשכת ולא על ארך קיומה בפועל כי מרגש לומר שכה הרבה זמן אנו עסוקים במצוה זו

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' מאי 16, 2021 12:12 am

בספר נוהג כצאן יוסף (חלק מנהגי הלכה ערך עומר עמוד קסז):
מנהגו של ראש הישיבה הרב הגדול כמוהר"ר יהודה צדקה זלה"ה, בכל שנה כשמסיימים לספור את העומר, שעושה סעודה לתלמידיו על כך שזכו לספור כל הימים, ולא שכחו איזה יום מלברך, ולא הפסידו הברכה בשאר הימים.


השנה זה בא ביחד עם סעודה רביעית...

--

שמעתי שיש אצל החסידים שעושים ריקודים ושמחה אחרי הספירה האחרונה. וברוך היודע ומודיע.

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הודעהעל ידי לבי במערב » א' מאי 16, 2021 12:31 am

דרופתקי דאורייתא כתב:וברוך היודע ומודיע.
מנהגי ויז'ניץ.pdf
(185.62 KiB) הורד 158 פעמים

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: השמחה על סיום המצוה הגדולה והארוכה ביותר שאין דוגמתה בכל התורה כולה

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' מאי 16, 2021 1:26 am

תודה רבה

בספר אמרי פנחס (אות רסט דקי"א סע"א) כתב טעם למה שאוכלין בחג שבועות מאכלי חלב, כי בזה עושין סעודה סעודה לגמרה של תורה, ובשבועות גומרין מצות ספירת העומר, ולכך עושין סעודה. ואם היו עושין סעודת בשר אין היכר אם לשם זה אם לשם יום טוב, לכך עושין מחלב. ע"ש.


חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים