גביר כתב:אולי כדאי להביא כאן גם את דברי הספורנו בפרשתנו [במדבר ד, יח-כ] -
אַל תַּכְרִיתוּ-. אַל תַּנִּיחוּ אֶת הַמַּשָּׂאות בְּאפֶן שֶׁיִּזְכֶּה בָּהֶם כָּל הַקּודֵם, כִּי בָּזֶה הָאפֶן יִקְרֶה שֶׁיִּדְחֲפוּ
זֶה אֶת זֶה וִיחַלְּלוּ אֶת הַקּדֶשׁ, וְזֶה יִהְיֶה סִבָּה לְהַכְרִיתָם, כְּמו שֶׁסִּפְּרוּ ז"ל שֶׁקָּרָה בִּתְרוּמַת הַדֶּשֶׁן.
וְשָמוּ אותָם אִישׁ אִישׁ עַל עֲבדָתו וְאֶל מַשָּׂאו- וְלא שֶׁיִּהְיֶה כָּל הַקּודֵם זוכֶה, אֲבָל יַמְתִּין כָּל אֶחָד לִהְיות מְצֻוֶּה וְעושֶה.
וְלא יָבאוּ לִרְאות - בְּאפֶן זֶה לא יָבאוּ לִרְאות כְּשֶׁהַכּהֵן מְכַסֶּה אֶת כְּלֵי הַקּדֶשׁ, כְּדֵי לְהַקְדִּים אִישׁ אֶת חֲבֵרו, וְלא יִנְהֲגוּ קַלּוּת ראשׁ בְּאפֶן שֶׁיִּתְחַיְּבוּ וכו'.
ודומה לזה קצת במד"ר -
במדבר רבה (וילנא) פרשת נשא פרשה ו
ובשמות תפקדו את כלי משמרת משאם הזהירם הקב"ה שיהיו מפקידים כל הלוים איש איש על עבודתו ועל משאו
כדי שלא יבואו לידי מחלוקת וכך היו עושין איש פלוני לוי יטעון קרשים איש פלוני לוי יטעון בריחים איש פלוני לוי יטעון עמודים וכן כל כלי וכלי, זאת עבודת משפחות בני מררי וגו' בני מררי על שלא היה נשיאתם מבית אב שלהם לכך לא נאמר על פי אהרן ובניו תהיה כשם שנאמר בבני גרשון אלא כל מעשיהם היתה ביד איתמר מלמד שהיה איתמר נוטל כל הכלים ונותנם לבני מררי וכן לבני גרשון והיה מעמידם על עבודתם ועל משמרתם.
ויעויין עוד בספורנו ריש פרשת נשא [במדבר ד מט] -
{מט} איש איש על עבודתו ועל משאו ופקודיו. מנה כל אחד מהם על העבודה שיעשה בעת החניה: ועל משאו. בעת המסע. שידע כמה משקל משאו וידע גם כן פקודיו והוא שידע שמות הכלים שישא הנקובים בשם כאמרו וכשמות תפקדו את כלי משמרת משאם: