התפרסם היום ביתד ע"י מפעל חוק לישראל העולמי בשם ספר יסוד ושורש העבודה שלימוד חוק לישראל הוא סגולה לאריכות ימים, אני חפשתי שם ולא מצאתי, מי יעזור?
ואולי נתחלף בספר אחר?
דרופתקי דאורייתא כתב:אמנם נודע שאין לסמוך על מ"ש בעיתון... אבל זה באמת כתוב ביסוד ושורש העבודה (אני ראיתי בספר לפני איזה זמן).
שטיינער כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אמנם נודע שאין לסמוך על מ"ש בעיתון... אבל זה באמת כתוב ביסוד ושורש העבודה (אני ראיתי בספר לפני איזה זמן).
בדקתי עתה בתוכנת בר אילן לספר יסוד וש"ה ולא מצאתי,
חפשתי מילים חק לישראל חפשתי מילים אריכות ימים ולא מצאתי, אולי כב' יחפש וימצא? ותוד"ר
ובודאי בלימוד תורתינו הקדושה והתמימה על הסדר הנ"ל יזכה לאריכת ימים הנצחיים ולכל הטוב הצפון אשר עין לא ראתה.
דרופתקי דאורייתא כתב:שטיינער כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אמנם נודע שאין לסמוך על מ"ש בעיתון... אבל זה באמת כתוב ביסוד ושורש העבודה (אני ראיתי בספר לפני איזה זמן).
בדקתי עתה בתוכנת בר אילן לספר יסוד וש"ה ולא מצאתי,
חפשתי מילים חק לישראל חפשתי מילים אריכות ימים ולא מצאתי, אולי כב' יחפש וימצא? ותוד"ר
לא ידעתי שיש בבר אילן את ספר יסוד ושורש העבודה, באיזה גירסא יש?
זה נמצא ביסוד ושורש העבודה שער הניצוץ פרק ה, במהדורה שלפני [הרי פישל תשכ"ח] זה נמצא בעמוד קסח, אחרי שהוא מביא את סדר הלימוד ע"פ הקבלה [מה שנקרא "חוק לישראל"], כתב בזה"ל,ובודאי בלימוד תורתינו הקדושה והתמימה על הסדר הנ"ל יזכה לאריכת ימים הנצחיים ולכל הטוב הצפון אשר עין לא ראתה.
ועתה אני מסופק בזה אם כוונתו לאריכות ימים, או כוונתו רק לעת"ל, ולענ"ד לשון ראשון עיקר, ועיין.
ויש לתת טעם לדבר, כי שמירת הברית היא סגולה לאריכות ימים, וכתב בספר שארית ישראל כי לימוד חוק לישראל הוא תיקון לפגם הברית וכו', ותן לחכם וגו'.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מדוע לשון ראשון עיקר?
דרופתקי דאורייתא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:מדוע לשון ראשון עיקר?
כי מה הוא "ולכל" הטוב וכו'. וי"ל.
ויש לי תנא דמסייע לי ה"ה עיתון יתד נאמן הנ"ל שהבין כמשנ"ת, וה"ז כמבואר...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים