הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ה' מאי 13, 2021 8:52 am
בוקר טוב.
התלבטתי אם להתערב בויכוח כאן, ואנסה בקצרה.
באופן כללי, ולאו דווקא בפורום כאן, ולאו דווקא בויכוח הזה, יש בעיה של קצר בתקשורת,
שמדברים על אותו מינוח, כביכול, אבל יש לזה שני פרשנויות מן הקצה אל הקצה.
מירון, ולאו דווקא אצל ל"ג בעומר אצל בחור ואפילו אברך ליטאי זה
1. מקום קדוש ומסוגל לקבלת התפילה ולישועה במיוחד בעת צרה.
2. מקום וסוג של התאווררות כשרה על טהרת הקודש.
אצל חסיד זה משהו אחר לגמרי, זה 'אתרא קדישא' - מקום להתעלות רוחנית.
ההבחנה הזאת לא נולדה אצלי אתמול,
אבל התחדדה אצלי מאוד בימים האחרונים של ביה"ז האחרון - שילהי ניסן.
שהיתי במירון לילה שלם וחלק מן היום לפני ואחרי,
ההבדלים הללו צפו, חסידים 'פשוטים' ממש, אנשים בלי עומק ודרגות רוחניות בחיי היום יום
(גם לפי המראה, וגם אני מכיר כמה משכונתי), אמרו את כל התהילים בדביקות עצומה
במשך שעות ע"ג שעות, בלי לזוז מהמקום, והתפילה וכל הנסיעה, מה יש לדבר.
ומאידך, אברכים ובחורים חשובים ממש מהמגזר הליטאי, נדיר לראות מישהו במצב הזה.
ואם כך בכל השנה, מה נגיד על ל"ג בעומר, פי כמה וכמה לשני הכיוונים, והפער עצום ובלתי נתפס בכלל.
זה לא ענין של מקורות ופולמוסים, השאלה מה המקום הזה עושה לבן אדם, ואיך התפיסה שלו וההנהגה לפני ואחרי.
ואידך זיל גמור.