תוכן כתב:ועדיין אנחנו ישנים... עד מתי? מה צריך לקרות ח"ו כדי שנבין שאנו צריכים לתקן את מעשינו מרישא עד גמירא?!
דרומי כתב:צריך להתחזק בעניני שמירת הגוף ולא להיכנס למקומות סכנה כמו מירון, בני ברק, לוד וכו', וגם להקפיד יותר על חבישת מסכה ושמירת מרחק.
ונשמרתם.
דרומי כתב:[הקשר לעניננו: מי שסובר שב"ב אינה מקום סכנה, ראוי שיבין שגם לוד אינה מקום סכנה...]
מה שנכון נכון כתב:מ"ב קנא, א: וכתב בסמ"ק שבעון קלות ראש בביהכ"נ נהפכין לבית ע"ג ח"ו.
ספר חסידים סימן רט:
אם תראה בית של צדיק או בהכנ"ס חרב או רשעים דרים בו, דע שישראל היו דרים בו דרך בזיון. וכן בהמד"ר שנוהגים בו קלות ראש סופו נופל ביד ערלים. דיו לעבד שיהא כרבו, כי לא נהגו נכרים קלות ראש ובזיון בבית ה' עד שנהגו בו ישראל, שנאמר (ירמיה ז' י"א) המערת פריצים היה הבית הזה, ואח"כ וארוה כל עוברי דרך. לעולם לא יעשו הערלים רעה אלא א"כ יעשו ישראל תחילה רעה ביניהם זה לזה, ולא יתבזו ת"ח אא"כ יבזו זה לזה תחילה, או שמבזין את התורה, ואין מוחין בידם.
ישיבה - ביה"כ וביהמ"ד - נהפכת לשדה קרב, כשפראי חמד בני תורא משליכים מול ארון הקודש חפצים שיש בהם כדי להמית, ומשתמשים בכלי משחית שלא נודע כמותם בהיכל ה' ובזמן התפלה.
פראי חסידות שורפים ספרי קודש ועלונים של ד"ת בראש חוצות.
אין נפ"מ מי הצודק בסכסוך שבין הצדדים. האם יש חלול ה' ובזיון הקודש גדול ממעשים אלו?
ועולם של הפקר כמנהגו נוהג. אין מוחה! ואין פוצה פה ומצפצף!
ובזוה"ק פ' ויקהל הפליג מאד בגודל העון הזה וכ"ש שיש ליזהר בביהכ"נ וביהמ"ד מעון דבורים אסורים כגון לשה"ר ורכילות ומחלוקת וקטטות כי מלבד שהם עונות חמורים מאד עוד יגדל העון יותר במקום קדוש כי הוא מזלזל בכבוד השכינה ואינו דומה החוטא בינו לבין עצמו לחוטא בפלטין של מלך לפני המלך ועוד תגדל הרעה בזה שהוא מכשיל גם את הרבים בעונות החמורות הנ"ל כי האי תגרא דמיא לבדקא דמיא ומתחלה הותחל העון באיזה אנשים ולבסוף יתלקטו ויתחברו חבורות חבורות לריב איש ברעהו עד שנעשה כל הביהכ"נ כמדורה גדולה ובעו"ה באין מזה כמה פעמים לידי חרפות וגידופין והלבנת פנים ברבים [וגם פעמים רבות בפני הס"ת שזה ג"כ עון חמור בפני עצמו כי אפילו המבזה חבירו בפני ת"ח אחז"ל [סנהד' פרק חלק] שהוא אפיקורוס ואין לו חלק לעוה"ב וכ"ש למבזה חבירו בפני הס"ת וכבוד השכינה וכמו שכתב כעין זה בתשובת מהרי"ו סימן קנ"ב עי"ש] ולידי הכאות ומלשינות וגודל חילול שם שמים בין האומות ומי גרם לכל זה אם לא הראשון שהתחיל בעבירה תחלה ובודאי לע"ל יטול שכר כנגד כולם ע"כ הירא וחרד לדבר ה' ישים תמיד עיניו ולבו לזה שלא לדבר שום דברים בטלים בביהכ"נ וביהמ"ד והמקום הזה יהיה מיוחד אצלו רק לתורה ולתפלה:
אשרי יושבי ביתך כתב:דרומי כתב:[הקשר לעניננו: מי שסובר שב"ב אינה מקום סכנה, ראוי שיבין שגם לוד אינה מקום סכנה...]
אנחנו גדלנו על הבטחתו של מרן החזו"א זצ"ל שבבני ברק לא יפלו טילים. וכבר אמר מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א כי גם בזמננו אנו אין לחשוש שיפלו טילים בבני ברק. רצו"ב מכתבו:
זאב ערבות כתב:אמש נפלו בב"ב טילים, אז מן הסתם פג תוקף ההבטחה
לבי במערב כתב:היתה אזעקה בב"ב, ומריחוק־המקום נתנפחה השמועה לכדי 'נפילה'.
אשרי יושבי ביתך כתב:דרומי כתב:[הקשר לעניננו: מי שסובר שב"ב אינה מקום סכנה, ראוי שיבין שגם לוד אינה מקום סכנה...]
אנחנו גדלנו על הבטחתו של מרן החזו"א זצ"ל שבבני ברק לא יפלו טילים. וכבר אמר מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א כי גם בזמננו אנו אין לחשוש שיפלו טילים בבני ברק. רצו"ב מכתבו:
אשרי יושבי ביתך כתב:זאב ערבות כתב:אמש נפלו בב"ב טילים, אז מן הסתם פג תוקף ההבטחה
לא נפל שום טיל בבני ברק.
הייתי בבני ברק ולא התפרסם שום דיווח על נפילה בבני ברק.
(אולי רסיס קטן, מנפילה ברמת גן, אבל לא בבני ברק עצמה!).
זאב ערבות כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:דרומי כתב:[הקשר לעניננו: מי שסובר שב"ב אינה מקום סכנה, ראוי שיבין שגם לוד אינה מקום סכנה...]
אנחנו גדלנו על הבטחתו של מרן החזו"א זצ"ל שבבני ברק לא יפלו טילים. וכבר אמר מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א כי גם בזמננו אנו אין לחשוש שיפלו טילים בבני ברק. רצו"ב מכתבו:
אמש נפלו בב"ב טילים, אז מן הסתם פג תוקף ההבטחה
דרופתקי דאורייתא כתב:
אחרי אסון מירון עורר על המחלוקת בישיבת פונוביז',
המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א.
ועוד על כנות המחלוקת.
כאשר הדגיש שאין דבריו מכוונים לאיזה צד, אלא על כללות המחלוקת, ומותר שיהיו דעות שונות, אבל א"צ להגיע למחלוקת הזאת, "עד כדי לחתוך משפחות עם סכין חריפה, נורא נוראות! עד כדי שלא משנה שום דבר" כלשונו שם.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנוכח במקום היה ברור למי המשגיח מתכוין, ואכמ"ל בעת צרה להוסיף אש על המדורה.
זאב ערבות כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:זאב ערבות כתב:אמש נפלו בב"ב טילים, אז מן הסתם פג תוקף ההבטחה
לא נפל שום טיל בבני ברק.
הייתי בבני ברק ולא התפרסם שום דיווח על נפילה בבני ברק.
(אולי רסיס קטן, מנפילה ברמת גן, אבל לא בבני ברק עצמה!).
כיוון שכבר הוכיחו אותי על פני שאיני מבין בעניני א"י, האם משמעות הדבר שב"בב לא צריך חדר מוגן וניתן לנהל את שגרת החיים כאילו לא קורה דבר?
צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
אחרי אסון מירון עורר על המחלוקת בישיבת פונוביז',
המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א.
ועוד על כנות המחלוקת.
כאשר הדגיש שאין דבריו מכוונים לאיזה צד, אלא על כללות המחלוקת, ומותר שיהיו דעות שונות, אבל א"צ להגיע למחלוקת הזאת, "עד כדי לחתוך משפחות עם סכין חריפה, נורא נוראות! עד כדי שלא משנה שום דבר" כלשונו שם.יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנוכח במקום היה ברור למי המשגיח מתכוין, ואכמ"ל בעת צרה להוסיף אש על המדורה.
או שדרופתקי דאורייתא משקר ור' דן לא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים, או שאתה לא הבנת נכון.
דרופתקי דאורייתא כתב:צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
אחרי אסון מירון עורר על המחלוקת בישיבת פונוביז',
המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א.
ועוד על כנות המחלוקת.
כאשר הדגיש שאין דבריו מכוונים לאיזה צד, אלא על כללות המחלוקת, ומותר שיהיו דעות שונות, אבל א"צ להגיע למחלוקת הזאת, "עד כדי לחתוך משפחות עם סכין חריפה, נורא נוראות! עד כדי שלא משנה שום דבר" כלשונו שם.יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנוכח במקום היה ברור למי המשגיח מתכוין, ואכמ"ל בעת צרה להוסיף אש על המדורה.
או שדרופתקי דאורייתא משקר ור' דן לא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים, או שאתה לא הבנת נכון.
כל אחד יכול לשמוע, הבאתי קישור. גם אם אני שקרן, שוטה אני לא, לתת קישור שיווכח בו שאני שקרן...
ברור מאליו שיש שגם שהם נוכחים לא מבינים מה שאין להם הבנה בו (ואשרי חלקם שאין להם הבנה במחלוקות אלו).
יוסף חיים אוהב ציון כתב:זאב ערבות כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:דרומי כתב:[הקשר לעניננו: מי שסובר שב"ב אינה מקום סכנה, ראוי שיבין שגם לוד אינה מקום סכנה...]
אנחנו גדלנו על הבטחתו של מרן החזו"א זצ"ל שבבני ברק לא יפלו טילים. וכבר אמר מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א כי גם בזמננו אנו אין לחשוש שיפלו טילים בבני ברק. רצו"ב מכתבו:
אמש נפלו בב"ב טילים, אז מן הסתם פג תוקף ההבטחה
כב' חולק על שר התורה?
צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
אחרי אסון מירון עורר על המחלוקת בישיבת פונוביז',
המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א.
ועוד על כנות המחלוקת.
כאשר הדגיש שאין דבריו מכוונים לאיזה צד, אלא על כללות המחלוקת, ומותר שיהיו דעות שונות, אבל א"צ להגיע למחלוקת הזאת, "עד כדי לחתוך משפחות עם סכין חריפה, נורא נוראות! עד כדי שלא משנה שום דבר" כלשונו שם.יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנוכח במקום היה ברור למי המשגיח מתכוין, ואכמ"ל בעת צרה להוסיף אש על המדורה.
או שדרופתקי דאורייתא משקר ור' דן לא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים, או שאתה לא הבנת נכון.
כל אחד יכול לשמוע, הבאתי קישור. גם אם אני שקרן, שוטה אני לא, לתת קישור שיווכח בו שאני שקרן...
ברור מאליו שיש שגם שהם נוכחים לא מבינים מה שאין להם הבנה בו (ואשרי חלקם שאין להם הבנה במחלוקות אלו).
סליחה!
דבריי כוונו לאוהב ציון, ולא אליך חלילה.
לא שמעתי את דברי ר' דן, ואינני מכיר את המחלוקת הזו משום כיוון, הפריעה לי המציאות הזו שהוא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים ויש מי ששומע שהכוונה היא נגד צד מסוים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
אחרי אסון מירון עורר על המחלוקת בישיבת פונוביז',
המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א.
ועוד על כנות המחלוקת.
כאשר הדגיש שאין דבריו מכוונים לאיזה צד, אלא על כללות המחלוקת, ומותר שיהיו דעות שונות, אבל א"צ להגיע למחלוקת הזאת, "עד כדי לחתוך משפחות עם סכין חריפה, נורא נוראות! עד כדי שלא משנה שום דבר" כלשונו שם.יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנוכח במקום היה ברור למי המשגיח מתכוין, ואכמ"ל בעת צרה להוסיף אש על המדורה.
או שדרופתקי דאורייתא משקר ור' דן לא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים, או שאתה לא הבנת נכון.
כל אחד יכול לשמוע, הבאתי קישור. גם אם אני שקרן, שוטה אני לא, לתת קישור שיווכח בו שאני שקרן...
ברור מאליו שיש שגם שהם נוכחים לא מבינים מה שאין להם הבנה בו (ואשרי חלקם שאין להם הבנה במחלוקות אלו).
סליחה!
דבריי כוונו לאוהב ציון, ולא אליך חלילה.
לא שמעתי את דברי ר' דן, ואינני מכיר את המחלוקת הזו משום כיוון, הפריעה לי המציאות הזו שהוא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים ויש מי ששומע שהכוונה היא נגד צד מסוים.
אני מוכן לגשת איתך לר דן אם תרצה, יש אנשים שיטהרו את זורקי הלבנים בק"ן טעמים.
אבל זה לא יעזור הם מחללי ה' (למי שרוצה לדעת אני הק' לא משוייך לאיזה אג'נדה כלשהי).
צורב מתחיל כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:צורב מתחיל כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
אחרי אסון מירון עורר על המחלוקת בישיבת פונוביז',
המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שליט"א.
ועוד על כנות המחלוקת.
כאשר הדגיש שאין דבריו מכוונים לאיזה צד, אלא על כללות המחלוקת, ומותר שיהיו דעות שונות, אבל א"צ להגיע למחלוקת הזאת, "עד כדי לחתוך משפחות עם סכין חריפה, נורא נוראות! עד כדי שלא משנה שום דבר" כלשונו שם.יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנוכח במקום היה ברור למי המשגיח מתכוין, ואכמ"ל בעת צרה להוסיף אש על המדורה.
או שדרופתקי דאורייתא משקר ור' דן לא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים, או שאתה לא הבנת נכון.
כל אחד יכול לשמוע, הבאתי קישור. גם אם אני שקרן, שוטה אני לא, לתת קישור שיווכח בו שאני שקרן...
ברור מאליו שיש שגם שהם נוכחים לא מבינים מה שאין להם הבנה בו (ואשרי חלקם שאין להם הבנה במחלוקות אלו).
סליחה!
דבריי כוונו לאוהב ציון, ולא אליך חלילה.
לא שמעתי את דברי ר' דן, ואינני מכיר את המחלוקת הזו משום כיוון, הפריעה לי המציאות הזו שהוא אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים ויש מי ששומע שהכוונה היא נגד צד מסוים.
אני מוכן לגשת איתך לר דן אם תרצה, יש אנשים שיטהרו את זורקי הלבנים בק"ן טעמים.
אבל זה לא יעזור הם מחללי ה' (למי שרוצה לדעת אני הק' לא משוייך לאיזה אג'נדה כלשהי).
גם לי אין שייכות לשום צד ומאז היותי ילד גם לא ביקרתי במבנה המטופש שנחלקים עליו, (למעלה מכ' שנה) אבל אתה אומר שר' דן אמר שהוא לא מתכוון לצד מסוים והוא שיקר!
בתורה כתיב מתוך שלא לשמה בא לשמה ובמחלוקת מתוך לשמה בא שלא לשמה
מה שנכון נכון כתב:מ"ב קנא, א: וכתב בסמ"ק שבעון קלות ראש בביהכ"נ נהפכין לבית ע"ג ח"ו.
ספר חסידים סימן רט:
אם תראה בית של צדיק או בהכנ"ס חרב או רשעים דרים בו, דע שישראל היו דרים בו דרך בזיון. וכן בהמד"ר שנוהגים בו קלות ראש סופו נופל ביד ערלים. דיו לעבד שיהא כרבו, כי לא נהגו נכרים קלות ראש ובזיון בבית ה' עד שנהגו בו ישראל, שנאמר (ירמיה ז' י"א) המערת פריצים היה הבית הזה, ואח"כ וארוה כל עוברי דרך. לעולם לא יעשו הערלים רעה אלא א"כ יעשו ישראל תחילה רעה ביניהם זה לזה, ולא יתבזו ת"ח אא"כ יבזו זה לזה תחילה, או שמבזין את התורה, ואין מוחין בידם.
"לא תעשון כן לה' אלהיכם. אמר ר"י וכי תעלה על דעתך שישראל נותצין את המזבחות, אלא וכו'". היו ימים.
ישיבה - ביה"כ וביהמ"ד - נהפכת לשדה קרב, כשפראי חמד בני תורא משליכים מול ארון הקודש חפצים שיש בהם כדי להמית, ומשתמשים בכלי משחית שלא נודע כמותם בהיכל ה' ובזמן התפלה.
פראי חסידות שורפים ספרי קודש ועלונים של ד"ת בראש חוצות.
אין נפ"מ מי הצודק בסכסוך שבין הצדדים. האם יש חלול ה' ובזיון הקודש גדול ממעשים אלו?
ועולם של הפקר כמנהגו נוהג. אין מוחה! ואין פוצה פה ומצפצף!
אי"צ לדעת בבירור חשבונות שמים ולקבוע שזו הסיבה ואין בלתה. משל למה"ד. אדם בלע רעל חזק, נטל רימון פתוח בידו, קפץ מגובה עשר קומות, על סכין, ומיד כשנפל עברה עליו משאית. ממה הוא מת?
תוכן כתב:ועדיין אנחנו ישנים... עד מתי? מה צריך לקרות ח"ו כדי שנבין שאנו צריכים לתקן את מעשינו מרישא עד גמירא?!
דורשי יחודך כתב:יש מקורות שאם מחללים קדושת בית הכנסת א', הגויים יחללו ח"ו קדושת בית כנסת אחר שבו לא נעשה דבר?
דורשי יחודך כתב:יש מקורות שאם מחללים קדושת בית הכנסת א', הגויים יחללו ח"ו קדושת בית כנסת אחר שבו לא נעשה דבר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים