בתוך הגולה כתב:כידוע וכמפורסם בעקבות האסון בתרע"א התקינו חכמי אשכנזים בצפת כמה תקנות וכמובא בספר עדן ציון עמ' רנא-רנג
מי שעורר ופעל עבור אותם תקנות היה הגאון רבי יצחק ראבין (מגזע רופשיץ וצאנז) שנפטר מעט זמן אח"כ בקיצור ימים (והיו שתלו זאת בביטול שמחת רשבי ואכ"מ)
א' הנפטרים באסון עכשיו הוא האברך רבי יהודה לייב (ב"ר יו"ט-עורך המבשר) רובין.
מישהו יודע אם יש קשר משפחתי?
(ברור שהסיכוי נמוך והמחשבה היא תפלה וטפלה אבל מאחר ועלתה מחשבה אפי' ברצוא ושוב קשה לי לדחותה ...)
איש_ספר כתב:פלוני שח בפני שמצא בעיתונות המצויה או המצוטטת באוצר, שאחרי האסון ההוא, היתה תגובת חוגי הפרושים בירושלים, שמכאן ואילך לא יעלו עוד למירון כבשנים עברו וכו'.
מעניין לקרוא את הדברים במקורם.
בתוך הגולה כתב:הרב הוד והדר
ר' יצחק נפטר בתחילת תרע"ו לא כ"כ הרבה אחרי. עכ"פ ידידיו ר' ישעיה הורביץ (עדן ציון רנא) מעיד שכן אמרו אז בצפת (האנשים ובעיקר הנשים...)
אתה רוצה להתווכח עם זקנות צפת?
הרב אי"ס
בעיתון המודיע הפולטובאי ערב שבועות תרע"א (שנה שניה גיליון 31 עמ' 494) מביאים בשם האדר"ת שאמר 'אי איישר חיילו היה מבטל את המנהג הזה שאמנם נתהפך לרועץ לכל יראי ה' שלבם דוי עד מאד למשמע הפריצות הנראית שם ביום ההוא'
(דבריו נאמרו כמובן ללא קשר לאותו אסון שהרי נפטר בתרס"ה)בתוך הגולה כתב:כידוע וכמפורסם בעקבות האסון בתרע"א התקינו חכמי אשכנזים בצפת כמה תקנות וכמובא בספר עדן ציון עמ' רנא-רנג
מי שעורר ופעל עבור אותם תקנות היה הגאון רבי יצחק ראבין (מגזע רופשיץ וצאנז) שנפטר מעט זמן אח"כ בקיצור ימים (והיו שתלו זאת בביטול שמחת רשבי ואכ"מ)
א' הנפטרים באסון עכשיו הוא האברך רבי יהודה לייב (ב"ר יו"ט-עורך המבשר) רובין.
מישהו יודע אם יש קשר משפחתי?
(ברור שהסיכוי נמוך והמחשבה היא תפלה וטפלה אבל מאחר ועלתה מחשבה אפי' ברצוא ושוב קשה לי לדחותה ...)
שבתי וראיתי שלר' יצחק לא היו בנים כי אם בנות וממילא כל אותה גז"ש שדרשתי מעצמי בטילה מעיקרא.
איש_ספר כתב:פלוני שח בפני שמצא בעיתונות המצויה או המצוטטת באוצר, שאחרי האסון ההוא, היתה תגובת חוגי הפרושים בירושלים, שמכאן ואילך לא יעלו עוד למירון כבשנים עברו וכו'.
מעניין לקרוא את הדברים במקורם.
הוד_והדר כתב:איש_ספר כתב:פלוני שח בפני שמצא בעיתונות המצויה או המצוטטת באוצר, שאחרי האסון ההוא, היתה תגובת חוגי הפרושים בירושלים, שמכאן ואילך לא יעלו עוד למירון כבשנים עברו וכו'.
מעניין לקרוא את הדברים במקורם.
לאו דוקא חוגי הפרושים, רק רבני צפת
פרנצויז כתב:שמעתי בשם ר"י פינטו, הרב הראשי למרוקו, שאמר אתמול במוצ"ש, שלפני שלוש [!] מאות שנה בימי האר"י ז"ל, היתה מגיפה, ובאותה שנה לא התקיימו ריקודים בל"ג בעומר במירון, ובשנה שאחריה באמצע חגיגת ל"ג בעומר במירון קיר נפל, היתה מפולת ונהרגו 78 אנשים, והאריז"ל אמר שזה בגלל שבשנה הקודמת התבטלה החגיגה. [ועפ"ז רצה להסביר שהאסון שקרה השנה, הוא משום ששנה שעברה התבטל בגלל מגיפת הקורונה וכו'].
כמדומה שהוא טעות, וכל המעשה לא היה ולא נברא, ומה שהיה באמת המעשה בזמן האר"י ז"ל (לפני יותר מ-450 שנה) הוא שרצו לבטל את הריקודים במירון בל"ג בעומר, והאר"י ז"ל אמר שאם יבטלו את הריקודים, ח"ו תהיה מגיפה אח"כ, ושמעו לו, ולא ביטלו, ולא היתה מגיפה. וגם לא היתה מפולת ולא נהרגו אנשים.
האם זה נכון? (כרגע לא חיפשתי).
גם מוכח הימנו דלא כ'עדותה' של אותה פעילה ציונית.הוד_והדר כתב:לא נראה שהחר"ם תפס
חסד לאלפים כתב:זה לא הלך בקלות
הוד_והדר כתב:פרנצויז כתב:שמעתי בשם ר"י פינטו, הרב הראשי למרוקו, שאמר אתמול במוצ"ש, שלפני שלוש [!] מאות שנה בימי האר"י ז"ל, היתה מגיפה, ובאותה שנה לא התקיימו ריקודים בל"ג בעומר במירון, ובשנה שאחריה באמצע חגיגת ל"ג בעומר במירון קיר נפל, היתה מפולת ונהרגו 78 אנשים, והאריז"ל אמר שזה בגלל שבשנה הקודמת התבטלה החגיגה. [ועפ"ז רצה להסביר שהאסון שקרה השנה, הוא משום ששנה שעברה התבטל בגלל מגיפת הקורונה וכו'].
כמדומה שהוא טעות, וכל המעשה לא היה ולא נברא, ומה שהיה באמת המעשה בזמן האר"י ז"ל (לפני יותר מ-450 שנה) הוא שרצו לבטל את הריקודים במירון בל"ג בעומר, והאר"י ז"ל אמר שאם יבטלו את הריקודים, ח"ו תהיה מגיפה אח"כ, ושמעו לו, ולא ביטלו, ולא היתה מגיפה. וגם לא היתה מפולת ולא נהרגו אנשים.
האם זה נכון? (כרגע לא חיפשתי).
יש בשבחי אריז"ל סיפור כעין זה
וכן החיד"א מביאו
פרנצויז כתב:הוד_והדר כתב:פרנצויז כתב:שמעתי בשם ר"י פינטו, הרב הראשי למרוקו, שאמר אתמול במוצ"ש, שלפני שלוש [!] מאות שנה בימי האר"י ז"ל, היתה מגיפה, ובאותה שנה לא התקיימו ריקודים בל"ג בעומר במירון, ובשנה שאחריה באמצע חגיגת ל"ג בעומר במירון קיר נפל, היתה מפולת ונהרגו 78 אנשים, והאריז"ל אמר שזה בגלל שבשנה הקודמת התבטלה החגיגה. [ועפ"ז רצה להסביר שהאסון שקרה השנה, הוא משום ששנה שעברה התבטל בגלל מגיפת הקורונה וכו'].
כמדומה שהוא טעות, וכל המעשה לא היה ולא נברא, ומה שהיה באמת המעשה בזמן האר"י ז"ל (לפני יותר מ-450 שנה) הוא שרצו לבטל את הריקודים במירון בל"ג בעומר, והאר"י ז"ל אמר שאם יבטלו את הריקודים, ח"ו תהיה מגיפה אח"כ, ושמעו לו, ולא ביטלו, ולא היתה מגיפה. וגם לא היתה מפולת ולא נהרגו אנשים.
האם זה נכון? (כרגע לא חיפשתי).
יש בשבחי אריז"ל סיפור כעין זה
וכן החיד"א מביאו
תכלית!
זה מה שכתבתי, שבזמן האריז"ל לא היתה מגיפה, ולא היתה מפולת ולא נהרגו 78 אנשים!
פרנצויז כתב:הוד_והדר כתב:פרנצויז כתב:שמעתי בשם ר"י פינטו, הרב הראשי למרוקו, שאמר אתמול במוצ"ש, שלפני שלוש [!] מאות שנה בימי האר"י ז"ל, היתה מגיפה, ובאותה שנה לא התקיימו ריקודים בל"ג בעומר במירון, ובשנה שאחריה באמצע חגיגת ל"ג בעומר במירון קיר נפל, היתה מפולת ונהרגו 78 אנשים, והאריז"ל אמר שזה בגלל שבשנה הקודמת התבטלה החגיגה. [ועפ"ז רצה להסביר שהאסון שקרה השנה, הוא משום ששנה שעברה התבטל בגלל מגיפת הקורונה וכו'].
כמדומה שהוא טעות, וכל המעשה לא היה ולא נברא, ומה שהיה באמת המעשה בזמן האר"י ז"ל (לפני יותר מ-450 שנה) הוא שרצו לבטל את הריקודים במירון בל"ג בעומר, והאר"י ז"ל אמר שאם יבטלו את הריקודים, ח"ו תהיה מגיפה אח"כ, ושמעו לו, ולא ביטלו, ולא היתה מגיפה. וגם לא היתה מפולת ולא נהרגו אנשים.
האם זה נכון? (כרגע לא חיפשתי).
יש בשבחי אריז"ל סיפור כעין זה
וכן החיד"א מביאו
תכלית!
זה מה שכתבתי, שבזמן האריז"ל לא היתה מגיפה, ולא היתה מפולת ולא נהרגו 78 אנשים!
הוד_והדר כתב:יש בשבחי אריז"ל סיפור כעין זה
וכן החיד"א מביאו
הוד_והדר כתב:אה, כעת אני מבחין בטעותך, אני הבאתי סימוכין לדבריך לא לדברי הר"י פינטו דמתקרי הרב הראשי למרוקו
אהרן תאומים כתב:אראל כתב:אהרן תאומים כתב:ע, השר משה מנטיפיורי הציע את עזרתו לשבעת האלמנות שנותרו מאותו אירוע בתנאי שיבוא למקום מגוריו בצרפת והוא יחזיקם וישלם להם על המסע ויתן להם בתים וכו', האימא שנותרה אלמנה לא הסכימה מפני חינוך הילדים שנותרו, הרידב"ז שהיה אז רב העיר צפת הגיע לבקרה והבטיח לה שבזכות סירוב זה בני משפחתה ימשיכו במסורת ישראל סבא עד סוף כל הדורות וכן הוא עד ימינו.
רבי משה מנטפיורי כבר נפטר בשנת תרמ"ה, ולא הי' עוד בחיים בשנת תרע"א, אולי הכוונה לבאי כוחו
צודק כבר ביררתי טעיתי זה היה אדמונד רוטשילד
לבי במערב כתב:שאלה הקודמת לכך: מהי אמינותו? ('רמז': קרובה לאפס, שכן לא נז' דבר כעי"ז בשאר הדיווחים).חסד לאלפים כתב:מישהו יודע להסביר פשר הקטע דלהלן?
לבי במערב כתב:כמדומני שהפירוש הוא: נציג [וצ"ל: 'בעפאלמעכטיגטער'].
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 438 אורחים