- א נייע ש"ס תחנה רב פנינים :איין און ניינציג פערשידענע תחנות ... צוגעשטעלט א תפילה לשלום המדינה
גביר כתב:אוסיף גם שהביטוי 'תפילה לשלום המדינה' קדם למדינת ישראל והוא נמצא למשל גם בכותר של - א נייע ש"ס תחנה רב פנינים :איין און ניינציג פערשידענע תחנות ... צוגעשטעלט א תפילה לשלום המדינה ...[ניו יורק] :[מוציא לאור לא ידוע],[תש"ו].
נחום וואהלינער כתב:בחו"ל [לא באזורים חרדיים] יש הרבה קהילת מודרניים שאומרים שני התפילות.
גביר כתב:חומר בנושא יש בספרו של אהרן ארנד - פרקי מחקר ליום העצמאות, לשכת רב הקמפוס של אוניברסיטת בר-אילן,תשנ"ח ובספרו של אהרן קלרמן - פרקי תפילה וברכה במבט היסטורי. חיפה :שאנן המכללה האקדמית הדתית לחינוך,תשע"ז 2017. אעיר שבזמנו הרב יעקב ברמן חיבר נוסח משלו, ואאל"ט נוסח זה נאמר עד היום בבית הכנסת שלו ברחובות [המכונה על שמו 'ברמן', רוב מתפלליו הם אמריקאים או בנים של אמריקאים Modern Orthodox ]. לפי פרסומי בית הכנסת הנודע 'מקור חיים' בפתח תקווה נהגו לומר שם תפילה לשלום המדינה שחוברה בידי הרב ראובן כ"ץ, אח"כ הוחלפה תפילה זו בתפילה שחוברה בידי רב בית הכנסת הרב וולף והיא, כנראה, זו שנאמרת שם גם היום.
אוסיף גם שהביטוי 'תפילה לשלום המדינה' קדם למדינת ישראל והוא נמצא למשל גם בכותר של - א נייע ש"ס תחנה רב פנינים :איין און ניינציג פערשידענע תחנות ... צוגעשטעלט א תפילה לשלום המדינה ...[ניו יורק] :[מוציא לאור לא ידוע],[תש"ו]. [איני יודע מה משמעותן של המילים הז'ארגוניות שבכותר, אודה למתרגם]
אבא יודן כתב:נחום וואהלינער כתב:בחו"ל [לא באזורים חרדיים] יש הרבה קהילת מודרניים שאומרים שני התפילות.
צודק!
וקל וחומר שלא מבינים קליפת הצואה-יונית וניתן להמליץ עליהם 'עובדי העגל הציונית בטהרה',
לא מוכנים לוותר באמריקה, לעלות ארצה בשום מחיר, הלואי כשיבוא משיח כן ירצו.
יתן ה' בלבות עמו בית ישראל וישובו באמת ובלב תמים, ואז ומלאה כל הארץ דעה את הוי"ה כמים לים מכסים.
אמן
פרנקל תאומים כתב:אבא יודן כתב:נחום וואהלינער כתב:בחו"ל [לא באזורים חרדיים] יש הרבה קהילת מודרניים שאומרים שני התפילות.
צודק!
וקל וחומר שלא מבינים קליפת הצואה-יונית וניתן להמליץ עליהם 'עובדי העגל הציונית בטהרה',
לא מוכנים לוותר באמריקה, לעלות ארצה בשום מחיר, הלואי כשיבוא משיח כן ירצו.
יתן ה' בלבות עמו בית ישראל וישובו באמת ובלב תמים, ואז ומלאה כל הארץ דעה את הוי"ה כמים לים מכסים.
אמן
ומה עם לשון נקיה ומכובדת כיאה ליושבי ביהמ"ד?
אבא יודן כתב:פרנקל תאומים כתב:ומה עם לשון נקיה ומכובדת כיאה ליושבי ביהמ"ד?
השוהו לתהלים קט ודומה שכבר הקלתי, ואם בכל זאת נפגע אי מי מדבריי, נא למחול לי כי מדי קנאתי לה', לא נשאתי פנים לבני בשר ודם, נא לא ליטול את זה אישי.
בתקוה להבנה, אבא יודן
עובדיה חן כתב:בבי"כ המרכזי בשיכון ה בראשות הרב בונים זילברברג נוהגים לברך מי שברך בשבת.
קו ירוק כתב:עובדיה חן כתב:בבי"כ המרכזי בשיכון ה בראשות הרב בונים זילברברג נוהגים לברך מי שברך בשבת.
עד היום? מילא לפני כחצי יובל, כל המתפללים היו סרוגים הנמנים על המפד"ל. הדור הזה כבר לא חי.. ושיכון ה' השתנה, לא כן ?
פרנקל תאומים כתב:קו ירוק כתב:עובדיה חן כתב:בבי"כ המרכזי בשיכון ה בראשות הרב בונים זילברברג נוהגים לברך מי שברך בשבת.
עד היום? מילא לפני כחצי יובל, כל המתפללים היו סרוגים הנמנים על המפד"ל. הדור הזה כבר לא חי.. ושיכון ה' השתנה, לא כן ?
מסתמא נותרו שם עוד כמה ישישים דת"ל כמו בביהכ"נ הגדול וכדו' שמפני כבודם וע"מ שלא לעורר מדנים ממשיכים לע"ע עם ה"מסורת".
ברמן כתב:סיפר הרב ראובן גרוסמן זצ"ל, כי הלך פעם (לפני כארבעים שנה) ברחוב חובבי ציון בפתח תקוה (הרחוב המרכזי בעיר) לפני יום העצמאות, והוא ראה תופעה מעניינת - כי כל החנויות שחלונות הראוה היו מקושטים בדגלים ציוניים, היו חנויות של יהודים חרדים...
כנראה שעד היום החרדים נמצאים בגלות בין הציונים...
מיכאל1 כתב:מהו המקור בכלל לדין עמידה במי שברך?
ובכלל יש מי שברך שנאמר לתלמידי חכמים בשפה הארמית [יקום פורקן] ולא ראיתי שאפילו היראים לדבר ה' נוהגים לאומרו בעמידה
הכל בכתב כתב:לכאורה במקום שהמלכות רודפת את תושבי המדינה, אין סיבה להתפלל בשלומה של מלכות, ואנחש כי ברוסיא תחת הצאר, או תחת הקאמוניסטים ג"כ לא התפללו בשלומה של מלכות, חוץ במקום שפחדו מהמלכות שיוודע להם שאין אומרים המי שבירך.
והוא הדין בכל אופן שיש נימוק מספיק שלא להתפלל בשלומה של מלכות, ובפרט להקנאים המתפללים בכל יום על ביטולה של מלכות הרשעה הלזו.
איש גלילי כתב:הכל בכתב כתב:המתפללים בכל יום על ביטולה של מלכות הרשעה הלזו.
בשופטני עסקינן? מה ענין לנידון - אנשים שסבורים שבצל אבו מאזן ייטב לנו???
איש גלילי כתב:הכל בכתב כתב:המתפללים בכל יום על ביטולה של מלכות הרשעה הלזו.
בשופטני עסקינן? מה ענין לנידון - אנשים שסבורים שבצל אבו מאזן ייטב לנו???
מי אנוכי כתב:ולענין טענתך השני'ה - נראה לי ששכחת את מאמר חז"ל "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו".
עקביה כתב:מי אנוכי כתב:ולענין טענתך השני'ה - נראה לי ששכחת את מאמר חז"ל "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו".
אתה לומד ממאמר חז"ל זה שעדיף שהשלטון במדינה יעבור לידיו של אבו מאזן?
אראל כתב:איש גלילי כתב:הכל בכתב כתב:המתפללים בכל יום על ביטולה של מלכות הרשעה הלזו.
בשופטני עסקינן? מה ענין לנידון - אנשים שסבורים שבצל אבו מאזן ייטב לנו???
למה תחשוב שאבו מאזן תחליף להמדינה שיתבטל במהרה בימינו???
ומה רע אם המלך המשיח יגאלינו והקב"ה בעצמו ימלוך עלינו??
עקביה כתב:אתה מתחמק מלענות על שאלתי, אבל אני מניח שכך עדיף.
תא חזי כתב:אני לא חושב שהוא מתחמק.
עקביה כתב:תא חזי כתב:אני לא חושב שהוא מתחמק.
מה לא מובן?
השאלה הייתה - ממשלת ישראל או אבו מאזן, תחת שלטון מי משניהם עדיף לנו להיות. והוא ענה שבמאמר חז"ל 'גדול המחטיאו יותר מההורגו' נמצאת תשובה לשאלה זו. כששאלתי האם לדעתו עולה ממאמר זה שעדיף לנו להיות תחת שלטון אבו מאזן, הוא התחמק דרך יציאה צדדית.
מי אנוכי כתב:נראה לי שזה התשובה שכשיתבטל מלכות הרשעה ימלוך עלינו ה' יתברך.
היינו שזה חלק מהתפילה שתתבטל מלכות הרשעה וימלוך ה' לעולם.
עקביה כתב:אתה מתחמק מלענות על שאלתי, אבל אני מניח שכך עדיף.
תא חזי כתב:מישהו העמיד שהחלופה לממשלת ישראל היא בהכרח אבו מאזן, ואז מקשה למה יש כאלה שמתפללים להפלת ממשלת זדון ומכוונים על ממשלת ישראל. בקיצור בדיחה.
מה גם ש"מי אנוכי" כתב להדיא -מי אנוכי כתב:נראה לי שזה התשובה שכשיתבטל מלכות הרשעה ימלוך עלינו ה' יתברך.
היינו שזה חלק מהתפילה שתתבטל מלכות הרשעה וימלוך ה' לעולם.
ותו לא מידי.
מכאן ואילך זה כבר עניין של אמונה, למי מאמינים - לנביאים ולחז"ל שאמרו שיבא משיח צדקנו ויגאלנו, או לביטחוניסטים שקובעים נחרצות כי בלא מדינת ישראל יבוא אבו מאזן ויעשה בנו שמות.
תא חזי כתב:כמו כן, כיהודים מאמינים בני מאמינים, למה ה'מושכל ראשון' שלנו הוא שאם יש כאלה שרוצים (רחמנא ליצלן) שלא תהיה כאן ממשלה חילונית - אזי זה אומר שמיד מי שישלוט כאן הוא אבו מאזן?!
ולענין טענתך השני'ה - נראה לי ששכחת את מאמר חז"ל "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו".
עקביה כתב:אתה לומד ממאמר חז"ל זה שעדיף שהשלטון במדינה יעבור לידיו של אבו מאזן?
נראה לי שזה התשובה שכשיתבטל מלכות הרשעה ימלוך עלינו ה' יתברך.
היינו שזה חלק מהתפילה שתתבטל מלכות הרשעה וימלוך ה' לעולם
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הנותן תשועה למלכים וממשלה לנסיכים. מלכותו מלכות כל עולמים. הפוצה את דוד עבדו מחרב רעה. הנותן בים דרך ובמים עזים נתיבה. הוא יברך וישמור וינצור ויעזור וירומם ויגדל וינשא למעלה את ראש הממשלה ואת בית ממשלתו ירום הודם, מלך מלכי המלכים ברחמיו יחיים וישמרם ומכל צרה ויגון ונזק יצילם. וידבר עמים תחת רגליהם. ויפיל שונאיהם לפניהם. ובכל אשר יפנו יצליחו: מלך מלכי המלכים ברחמיו יתן בלבם ובלב כל יועציהם ושריהם רחמנות לעשות טובות עם כל העמים ועם כל ישראל. בימיהם ובימינו תושע יהודה וישראל ישכון לבטח. ובא לציון גואל. וכן יהי רצון. ונאמר אמן:
תורת המן כתב:מעודי תמהתי למה אין אנו - בני חו"ל - נוהגין לומר תפילה זו, הנתקן בימים קדמונים. והלא משנה שלימה שנינו, הוי מתפלל בשלומה של מלכות.
וכבר עלה בדעתי דנהגו כן מפני שבהרבה קהילות, ובפרט בימים שעברו, אם היו אומרים תפילה לארה"ב, ולא למדינה, לא היו להם מענה מפני קהלכם, וע"כ נדחה הא מקמי הא.
ברמן כתב:גביר כתב:אוסיף גם שהביטוי 'תפילה לשלום המדינה' קדם למדינת ישראל והוא נמצא למשל גם בכותר של - א נייע ש"ס תחנה רב פנינים :איין און ניינציג פערשידענע תחנות ... צוגעשטעלט א תפילה לשלום המדינה ...[ניו יורק] :[מוציא לאור לא ידוע],[תש"ו].
רבי אייזיק שר ראש ישיבת סלבודקה בליטא ובבני ברק, ביום העצמאות היה תולה דגל על בנין הישיבה בבני ברק, באמרו: גם בליטא היינו תולים דגל ב"חגא" של האומה הליטאית.
כששמע זאת רי"ל פּּּישמן-מיימון התבטא ברוגז ואמר: הוא יותר גרוע מ"נטורי קרתא", הם לפחות אומרים שאנו משהו (סט"א, קליפה, ערב רב). רבי אייזיק מזלזל בנו לגמרי ואומר שהוא בגלות כמו ב"חגא" בליטא - שם ג"כ נאמרה "התפילה לשלום המדינה"...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים