לייטנר כתב:הירושלמים נהגו לומר שהטבריינים קבעו תאריך זה כשראו שכולם עולים לל"ג בעומר למירון, ובנסיונם לגרום לירושלמים לעבור דרך טבריה, קבעו תאריך הקרוב לל"ג בעומר.
יבנה כתב:מגמ' דע"ז יח: נראה שמת בבבל, ומסתבר א"כ שאין זה קבר ר"מ. ושמא נקבר בכמה מקומות וכפי שמצוי טובא.
יבנה כתב:מגמ' דע"ז יח: נראה שמת בבבל, ומסתבר א"כ שאין זה קבר ר"מ. ושמא נקבר בכמה מקומות וכפי שמצוי טובא.
שערי חכמה כתב:יש שם חידוש מענין שלא הוזכר לעיל?
שערי חכמה כתב:שערי חכמה כתב:יש שם חידוש מענין שלא הוזכר לעיל?
שו"ר מ"ש בזה הרב מאזוז, והזכיר מעט ממה שהבאתי לעיל, אך למרבה הצער נתן לגיטימציה למלעיזים שהכל למען בצע כסף, כאשר בשדי חמד הנ"ל כתובה האמת עם כל השתשלותה. ודי בזה.
סייג לחכמה כתב:אתמול שאל לי אחד מה שמו של אביו של רבי מאיר בעל הנס
ואחר חיפוש מצאתי דהיא היה מצאצאי נירון קיסר
בהרמב"ם בהקדמה לספר המדע
חמישה תלמידים היו לו לרבן יוחנן בן זכאי, והם גדולי החכמים שקיבלו ממנו, ואלו הם: רבי אליעזר הגדול, ורבי יהושע, ורבי יוסי הכהן, ורבי שמעון בן נתנאל, ורבי אלעזר בן ערך. ורבי עקיבה בן יוסף קבל מרבי אליעזר הגדול, ויוסף אביו גר צדק היה. ורבי ישמעאל ורבי מאיר בן גר הצדק קבלו מרבי עקיבה, וגם קבל רבי מאיר וחבריו מרבי ישמעאל.
ומקורו מגמ' מס' גיטין דף נ"ו.
שדר עלוייהו לנירון קיסר כי קאתי שדא גירא למזרח אתא נפל בירושלים למערב אתא נפל בירושלים לארבע רוחות השמים אתא נפל בירושלים א"ל לינוקא פסוק לי פסוקיך אמר ליה ונתתי את נקמתי באדום ביד עמי ישראל וגו' אמר קודשא בריך הוא בעי לחרובי ביתיה ובעי לכפורי ידיה בההוא גברא ערק ואזל ואיגייר ונפק מיניה רבי מאיר
נחלי אפרסמון כתב:זה דחוף לי
עזריאל ברגר כתב:סייג לחכמה כתב:אתמול שאל לי אחד מה שמו של אביו של רבי מאיר בעל הנס
ואחר חיפוש מצאתי דהיא היה מצאצאי נירון קיסר
בהרמב"ם בהקדמה לספר המדע
חמישה תלמידים היו לו לרבן יוחנן בן זכאי, והם גדולי החכמים שקיבלו ממנו, ואלו הם: רבי אליעזר הגדול, ורבי יהושע, ורבי יוסי הכהן, ורבי שמעון בן נתנאל, ורבי אלעזר בן ערך. ורבי עקיבה בן יוסף קבל מרבי אליעזר הגדול, ויוסף אביו גר צדק היה. ורבי ישמעאל ורבי מאיר בן גר הצדק קבלו מרבי עקיבה, וגם קבל רבי מאיר וחבריו מרבי ישמעאל.
ומקורו מגמ' מס' גיטין דף נ"ו.
שדר עלוייהו לנירון קיסר כי קאתי שדא גירא למזרח אתא נפל בירושלים למערב אתא נפל בירושלים לארבע רוחות השמים אתא נפל בירושלים א"ל לינוקא פסוק לי פסוקיך אמר ליה ונתתי את נקמתי באדום ביד עמי ישראל וגו' אמר קודשא בריך הוא בעי לחרובי ביתיה ובעי לכפורי ידיה בההוא גברא ערק ואזל ואיגייר ונפק מיניה רבי מאיר
אז ע"פ הרמב"ם - נירון היה אביו (וזה גם מסתדר עם חשבון הדורות, שר"מ הוא מתלמידי רבי עקיבא).
אבל שמעתי פעם ש"נפק מיניה" היינו שהוא עצמו הוא רבי מאיר!
(וזה מסתדר קצר עם דמיון השמות בין רבי מאיר/נהוראי לבין נירון)
טברייני כתב:אם נירון עצמו הוא רבי מאיר, מהו שכתב הרמב"ם רבי מאיר בן גר הצדק?
ואיך ע"פ הרמב"ם מוכרח שהוא יצא מנירון? יתכן שהיה נכדו וכדומה?
עזריאל ברגר כתב:ב. הרמב"ם כותב שאביו של ר"מ היה גר צדק. הגמרא אומרת שנירון התגייר. קשה לצרף את שניהם בלי לומר שרבי מאיר הוא בנו של נירון. אולי בדוחק אפשר לומר שהוא בן-בתו וכדו'.
טברייני כתב:ולמה לא נאמר שבנו של נירון התגייר עם אביו, וקרא לבנו נהוראי על שם אביו נירון?
ראיתי מישהו שכותב בשם ספר נחלת אבות של הג"ר יוסף משאש פרקי אבות חלק ד' דרוש רל"ו עמוד שפ"א בשם ספר כתב יד ישן בשם טל אורות שמביא בשם מדרש וזה לשונו כד דמך רבי מאיר באסייא ארבעה עשר באייר הוה ואור יום ששי בשבת הוה נכנסו חכמי ישראל לפניו אמרו לו רבי ברכנו וכו'.
האם זה אמיתי?
אשי ישראל כתב:האם יש היתר לריקודים ומחולות וכלי זמר בהילולת רבי מאיר?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשי ישראל כתב:האם יש היתר לריקודים ומחולות וכלי זמר בהילולת רבי מאיר?
ודאי שלא.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים