עוד לא ראיתי את תרגום זה אבל לענ"ד תרגום אברהמוב הוא יותר מעולה מן השניים האחרים.לעיקוואד כתב:לדוגמא לקחתי קטע מאד מפורסם בשער היחוד פרק ב:
לעיקוואד כתב:לדוגמא לקחתי קטע מאד מפורסם בשער היחוד פרק ב:
אבן תיבון :
ואמת אמר הפילוסוף, באומרו: לא יוכל לעבוד עילת העילות ותחילת ההתחלות, אלא נביא הדור בטבעו, או הפילוסוף המובהק, במה שקנהו מן החכמה. אבל זולתם, עובדים זולתו, מפני שאינם מבינים נמצא אלא מורכב.
קאפח:
והנה צדק הפילוסוף באמרו אינו עובד עלת העלות וראשית הראשיות כי אם נביא הדור בטבעו והפילוסוף המובהק במה שרכש מן המדע אבל כל שלמטה מהם אינם עובדים אלא מי שלמטה ממנו כי לא ישכילו מצוי כי אם מורכב.
אברהמוב:
הפילוסוף דובר אמת באמרו: מי שעובד את עילת העילות וראשון הראשונים על ידי הידיעה שרכש אינו אלא נביא הדור בטבעו והפילוסוף הדגול. אשר לאלה אשר דרגתם פחותה, הם עובדים ישות נמוכה יותר, מכיוון שהם אינם משיגים נמצא אלא והוא מורכב.
אפשר כמעט לראות כיצד אברהמוב קורא לא נכון או לפחות מעמעם מה שהיה ברור...
ספרים וועלט כתב:עוד לא ראיתי את תרגום זה אבל לענ"ד תרגום אברהמוב הוא יותר מעולה מן השניים האחרים.לעיקוואד כתב:לדוגמא לקחתי קטע מאד מפורסם בשער היחוד פרק ב:
תלמיד-חכמים כתב:האם אברהמוב מצא מקור בספרות המוסלמית לדברי החוה"ל (בשער הכניעה פ"ז) בענין העברת זכויות ממספר לשה"ר למי שסיפרו עליו? ראיתי כאן viewtopic.php?f=7&t=22036&p=216643&hilit=%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%94+%D7%91%D7%A0%D7%99+%D7%90%D7%93%D7%9D+%D7%99%D7%91%D7%95%D7%90%D7%95+%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9D+%D7%94%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%9F#p216643 שיש מציינים למקורו אצל 'אבן קתיבה'.
אשמח אם מי שיש לו המהדורה הנ"ל יעלה או יכתוב, מה כתב על כך אברהמוב?
הוגה ומעיין כתב:הוא מציין לרסאלה של אלקשירי, עמ' 156, ולקובץ המסורות של אלכ'ראטטי, מסאוא אלאכ'לאק, מס' 191.
תלמיד-חכמים כתב:תודה.
היכן ניתן לראות ספרים אלו? האם תורגמו לעברית?
המדבר לה"ר הוא כמי שהעמיד קטפולטה, וירה המעש"ט שלו לכל הכווינום. הוא מספר לשה"ר על א' במדינה זו, וא' במדינה אחרת וכו', עד שנתפזר כל המעש"ט שלו, ולבסוף כשעומד לפני ה', אין לו מאומה.
אמרו שלעבד ה' מסוים ינתנו לו פנקס שלו ביום הדין, לא יראה אפי' מצוה א' בתוכו, וישאל, היכן תפילתי, צומותי, ועשיית רצונו? ישיבו לו: כל מצוותיך נתבטלו מפני שסיפרת לשה"ר.
אמרו, שה' יחצה עבירותיו של אדם, אשר עליו מספרים לשה"ר.
[...]
אמרו, כי ביום הדין לאדם אחד ינתנו לו פנקס, וימצאו בו מעש"ט שלא עשה. יאמרו לו, זה שכרך בשביל שאנשים מספרים עליך לשה"ר, ואתה לא ידעת.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 564 אורחים